اخذ ویزای دبی 1402

اخذ ویزای دبی 1402: برای همه سهل و آسان نیست. در اول کار بهتر است دبی را بشناسیم و اطلاعات مختصر اما مفیدی را درباره ی روند ویزا کسب کنیم.

دبی این شهر خیره کننده ی جهانی در زمان های نه چندان دور، یک دهکده ای کوچک و پیش پا افتاده ای بود که کمتر کسی می شناخت. بعد از اتفاقات بسیار، اکنون یکی از وسیع ترین شهر های کشور امارات متحده عربی است. شهر دبی از سمت جنوب خود با ایران و در حاشیه و اطراف خلیج فارس قرار دارد.

شبه جزیره عربستان همجوار شهر دبی است که یکی از شهر های شیخ نشین به شمار می رود. این شهر در زرق و برق و رنگارنگ و چشم نواز لقب های بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به شهر آسمان خراش ها، شهر شگفت انگیز ، شهر تجملات و … اشاره کرد.‌

شهر دبی یکی از شهر های مهم تجاری در امارات و جهان هم محسوب می شود. طبق آخرین سرشماری، جمعیت دبی بیش از 1،771،000 می باشد. شهر دبی مساحتی بالغ بر 1،287،4 کیلومتر مربع دارد و از دیگر شهر های کشور شیخ نشین امارات ۸ برابر بزرگ تر می باشد.

شهر دبی گران ترین شهر خاورمیانه است و در لیست شهر های گران قیمت و لاکچری کل دنیا در جایگاه 20 قرار دارد. البته پایتخت کشور امارات، شهر ابوظبی است و دبی شهر توریستی آن است. شهری پر از شور و هیاهوی زندگی مدرنیته و وجود فروشگاه‌ های پر زرق‌ و برق، یک مقصد جذاب برای مسافرت است و یک قطب گردشگری جهانی به شمار می‌‌ رود و هتل‌های لوکس و جذاب همه ساله به خصوص در ایام سال نوی میلادی، مقصد مسافرانی از هر نقطه از جهان است .

یکی از از مراحل اصلی سفر به دبی، دریافت ویزا است. برای انواع ویزای دبی برای سفر، بر اساس هدف باید اقدام کرد. مدت زمان اعتبار ویزاها نیز بر اساس هدف سفر متغیر است. ویزای توریستی دبی، کار، ترانزیت، تحصیلی، توریستی و. از انواع ویزای دبی هستند.

ویزاهای توریستی توسط آژانس‌ های مسافرتی و هتل‌ ها درخواست می‌ شوند و به همین سبب در تمام آژانس‌ های مسافرتی از گردشگران خود یک چک ضمانت اخذ می‌شود. برای دریافت ویزای دبی دیگر نیاز به وقت سفارت، مصاحبه و انگشت‌ نگاری نیست و مراحل صدور ویزا از طریق ارائه مدارک به آژانس مسافرتی ، شرکت و غیره انجام می‌ شود.

از هتل های معروف دبی می توان به هتل جمیرا، هتل گرند حیات و هتل ارکید اشاره نمود. صدور ویزای دبی به صورت عادی و اضطرای است و مدت زمان مورد نیاز برای صدور ویزای عادی ۷ روز و برای اضطراری ۲ تا ۳ روز است.

اگر اهل گشت و گذارید پیشنهاد میکنیم سری به تور اروپا نیز زده و با شرایط ان آشنا شوید

انواع ویزای دبی

اخذ ویزای دبی 1402 به چندین روش صادر میگردد:

ویزای توریستی دبی که به‌ شکل ویزای الکترونیکی کشور امارات برای متقاضی صادر می‌شود، عموما هم به صورت گروهی رزرو می شود، ولی امکان دریافت آن به طور انفرادی هم وجود دارد.

آن دسته از افرادی که قصد تحصیل در دبی را دارند، باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند. برای اخذ ویزای کاری دبی نیز افرادی که دارای پیشنهاد شغلی در دبی و از سوی کار فرمای مورد نظرشان هستند، صادر می‌ شود و نیازمند دریافت مجوز از وزارت کار کشور امارات متحده ی عربی است.

ویزای ترانزیت امارات یا همان ویزای فرودگاهی برای افرادی است که برای رسیدن به مقصدی دیگر لازم است که از امارات عبور نمایند.

ویزای تجاری و کسب و کار دبی نیز مختص برای مدیر‌ عامل شرکت ها ، تجار و صاحبان کسب و کارها می باشد.

شرایط اخذ ویزا دبی 1402

شرایط اخذ ویزا دبی هم مختص خود کشور امارات است. در امارات عربی دختران زیر ۱۸ سال تحت هیچ شرایطی نمی‌ توانند انفرادی برای دریافت ویزا اقدام نمایند. پسران زیر ۱۸ سال هم برای اخذ ویزای دبی به شکل انفرادی، باید شناسنامه پدر و مادر خود را ارائه دهند.

اگر از هر فرودگاهی به غیر از فرودگاه دبی، ابوظبی و شارجه قصد ورود به امارات دارید، باید در فرم درخواست اخذ ویزا، افسر ویزا را از این موضوع آگاه سازید. اگر فردی به هر دلیلی بیش از ۱۴ روز در دبی اقامت داشته باشد، مشمول جریمه می شود.

برای افراد متقاضی ویزای دبی، داشتن بیمه نامه مسافرتی کشور امارات الزامی است که این بیمه نامه باید توسط کشور امارات و از طریق کارگزاران معتبر ویزای دبی صادر شود. بهتر است همیشه به قوانین احترام بگذاریم تا در آینده دچار دردسر نشده و با خیال آسوده مسافرت خود را انجام دهیم.

جهت اخذ ویزای شینگن و یا رفع ریجکتی آن این لینک را دنبال کنید

مدارک لازم برای اخذ ویزا دبی 1402

مدارک برای اخذ ویزا دبی 1402 مثل دیگر کشورها هویت اتباع خارجی است که باید کامل و دقیق مشخص باشد. این مدارک به شرح فوق است:

تصویر صفحه اول پاسپورت متقاضی، تصویر کارت ملی ، تصویر شناسنامه ، عکس بیمه نامه مسافرتی که ویژه پوشش هزینه های درمان مبتلایان به کرونا است، پاسخ منفی تست کرونا به روش PCR که در 24 تا 48 ساعت قبل از پرواز اخذ شده باشد و..

مدت زمان جوابدهی به ویزای دبی و اعتبار آن به دو گونه صادر می‌ گردد، یکی عادی و دیگری اضطراری.

شیوه ی محاسبه روزها برای روند دریافت ویزا هم یک روز پس از ارائه و ارسال مدارک به سفارت است و باید تعطیلات رسمی کشور و تعطیلات سفارت را هم به آن اضافه نمود. هر کدام از ویزاهای صادره از دبی 2 ماه از روز صدور معتبر می‌ باشند و بعد از ورود به دبی ، اعتبار ویزای صادره بر اساس درخواست اولیه و نوع ویزا خواهد بود.

مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزای دبی نیز 1 تا 3 روز کاری است، مگر اینکه وضعیت اضطراری حاکم باشد و در صدور ویزا تاخیر حاصل شود که البته جای نگرانی نیست.

اگر قصد سفر نوروزی دارید سری به تور ارزان ترکیه نیز بزنید

تمکن مالی برای اخذ ویزا دبی 1402

یکی از راه های سفر به دبی، تمکن مالی است. تمکن مالی برای اخذ ویزا دبی یا همان اقامت خود حمایتی دبی هم جدیدا برای اشخاص سرمایه دار عنوان شده است. این اقامت از طریق ویزای بازنشستگی امارات اعطا می شود و در منطقه خلیج فارس خاص می باشد.

کسانی که بیشتر از 55 سال سن داشته باشند، در صورت داشتن تمکن مالی مشخصی می توانند اقامت خود حمایتی دبی را به دست آورند. این افراد باید درآمد ماهیانه ۲۰ هزار درهم از حقوق بازنشستگی یا سرمایه گذاری داشته باشند و یا یک میلیون درهم در حساب شخصی و یا ملکی به ارزش حداقل دو میلیون درهم در امارات داشته باشند.

ویزای تمکن مالی بازنشستگی پنج سال اعتبار دارد و هر پنج سال یک بار هم نیاز به تمدید مجدد دارد.

علت ریجکت شدن اخذ ویزا دبی 1402

وقتی که شخصی برای دریافت یکی از ویزا های توریستی، یا اخذ ویزای دبی 1402 اقامت کوتاه و یا بلند مدت اقدام می کند و تصمیمی که سفارت مبنی بر ارائه ی اجازه ورود یا اجازه ی اقامت می گیرند، منفی است که به آن ریجکت ویزا گویند. ریجکت ویزا سالیان سال به عنوان شرح در تاریخچه سفر فرد در ریشه پاسپورت شخص متقاضی باقی مانده و افسر ویزا می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

ریجکت شدن ویزا با ریفیوز شدن متفاوت است. وقتی شخصی تمامی مدارک خود را کامل، به موقع و با نظم به سفارت می برد ولی نظر افسر ویزا بر این امر است که فرد متقاضی صلاحیت ورود به کشور مقصد را ندارد، به اصطلاح ویزای شخص ریجکت شده است ولی اگر که زمانی پرونده متقاضی دارای نقص باشد و کم و کاستی دارد، پرونده متقاضی رد یا به اصطلاح ریفیوز می شود.

در حالت دوم فرد می تواند در نوبتی دیگر باز نسبت به تحویل مدارک و ارائه درخواست دریافت ویزا یا اقامت از آن سفارت اقدام کند.

علت ریجکتی ویزا دبی به شرح ذیل است:

اگر فردی در گذشته برای اقامت دبی درخواست ویزا داده و درخواست او رد شده باشد، مجددا رد خواهد شد.

اگر فردی در سفرهای قبلی به دبی مرتکب جرم یا خلافی شده باشد .

شخص در سفر سابق خود به دبی، پس از اتمام ویزای از این شهر خارج شده باشد و در زمان موعد هنوز در خاک امارات مانده باشد.

شباهت نام‌ شخص با شخصی که قبلا در امارات جرمی را مرتکب شده باشد.

اقامت در مکان های غیرقانونی و بدون اعتبار که نمی توانسته اتباع بیگانه را جای دهد.

اگر شخصی ویزای دبی در سال های قبل را گرفته ولی استفاده نکرده باشد .

شخص دارای ویزای معتبر دبی می باشد ولی باز هم برای دریافت همان ویزا درخواست داده باشد.

مشاهده ایراد جزئی یا کلی در مدارک فرد متقاضی که مقامات امارات اگر بعد از صدور ویزا هم متوجه یک ایراد هر چند جزئی در مدارک فرد شوند، نسبت به ریجکت نمودن ویزا اقدام خواهند کرد.

سن و وضعیت تاهل متقاضی که اگر فرد بالای 50 سال باشد اما مجرد باشد، رد خواهد شد.

عدم وضوح عکس چاپ شده بر روی پاسپورت هم دلیلی از دلایل ریجکتی می باشد.

ممکن است فردی دارای تمامی شرایط لازم جهت اخذ ویزا دبی بوده و مدارک لازم را هم کامل ارائه داده باشد، در بعضی موارد امکان ریجکت شدن ویزا وجود دارد.

متقاضیان ویزای توریستی توجه نمایند که اگر قبلا درخواست ویزای دبی از هر نوعی را داده ولی دوره اخذ ویزا را کامل طی نکرده باشند، در ابتدا باید درخواست قبلی خود را لغو، سپس جهت اخذ ویزای جدید اقدام نمایند. وجود هرگونه اشتباه یا غلط املایی در مشخصات و یا واضح نبودن کپی مدارک هویتی فرد و پاسپورت، روند اخذ ویزای توریستی را با تاخیر مواجه کرده و در برخی مواقع هم امکان ریجکت ویزای فرد یا افراد وجود دارد.

خالی از لطف نیست که سری به تور لحظه آخری انتالیا زده و با شرایط در یافت ان اشنا شوید

رفع ریجکتی ویزای دبی

رفع ریجکتی اخذ ویزا دبی 1402

رفع ریجکتی برای اخذ ویزای دبی 1402 کار هر کسی نیست، اول باید علت مشخص شود، بعد با بررسی راه های رفع آن را پیدا نمود.

اگر به هر دلیلی ویزای فردی ریجکت شد، فرد می تواند به ریجکت شدن ویزای خود اعتراض کند. اولین موضوعی که اهمیت دارد، علت ریجکتی است .

زمانی که فرد از دلیل یا دلایل ریجکت شدن ویزای خود مطلع شود، می تواند طی نامه ای نسبت به ریجکت شدن خود اعلام اعتراض کند. نامه اعتراضی باید دارای شرایط ذیل باشد:

نامه باید نگارشی درست و با دقت داشته باشد، تمامی جزئیات نامه جوابیه در نامه اعتراض به ریجکت شدن بسیار اهمیت دارد، مواردی که در نگارش نامه باید دقت کرد به این صورت است که اول مشخصات فردی که شامل نام، نام خانوادگی ، تاریخ تولد و محل تولد ، شماره گذرنامه ، آدرس پست و ایمیل می شود، تاریخ ریجکت ویزا باید در ابتدای نامه و بعد از درج اطلاعات شخصی عنوان شود، دلیل ریجکت شدن ویزا باید دقیقا همان طوری باشد که در نامه ریجکتی سفارت آمده است .

در واقع مهم‌ ترین بخش‌ نامه اعتراض به ریجکت ویزا، توضیحات فرد است. در این قسمت باید با ارائه دلایل قانع کننده ، توضیحات و یا مدارک لازم توضیح داد که چرا رد درخواست اشتباه بوده است و چرا باید با بررسی مجدد پذیرفته شود

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید