لیست هزینه ها و شرایط اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن چیست؟ شینگن به مناطقی در اروپا گفته می‌شود که ۲۶ کشور در آن برای رفت و آمد و اقامت نیاز به پاسپورت ندارند و برای ساکنین و کسانی که تابعیت این کشورها را دارند نیاز به اخذ پاسپورت نبوده و به راحتی می‌توانند رفت‌وآمد نمایند. شما برای ورود به حوزه شینگن دیگر نیاز به اخذ ویزا برای تک تک کشورها ندارید و با در یافت این ویزا به راحتی و به مدت 90 روز میتوانید در حوزه شینگن  رفت و آمد داشته باشید

بهترین روش اخذ ویزای شینگن چیست؟

دررابطه با اخذ ویزای شینگن  باید بیان کرد که این ۲۶ کشور همگی در مورد شرایط پذیرش مسافر و صدور ویزا همفکر و هم نظر هستند و بیشتر این کشورها بسیار سخت گیر هستند، اما بعضی از کشورها سخت گیری کمتری کرده و راحت تر به مسافران اجازه ورود می دهند.

بهترین روش برای گرفتن ویزای شینگن برای افرادی که دارای خانواده در کشور های عضو شینگن هستند، دعوت نامه می باشد، یعنی چنانچه فردی از کشورهای شینگن برای یک فرد ایرانی دعوت نامه فرستد بهترین گزینه برای گرفتن ویزای شینگن می باشد. اخذ ویزای شینگن برای کسانی که قصد تجارت دارند چندان سخت نیست، زیرا کشورهای این حوزه دوست دارند که میزان درآمد و یا اشتغال زایی را به بالاترین سطح موجود برسانند و از طرفی افرادی که قصد ایجاد یک شرکت تجاری را داشته باشند به راحتی می‌توانند وارد این کشور شده و ویزای خود را دریافت نمایند.

بعضی از کشورها برای دادن ویزا چندان سخت گیر نیستند و چنانچه مسافر دلیل کافی برای ویزا داشته باشد به راحتی آن را می پذیرند اما هر فرد با توجه به نوع درخواست خود و یا تخصصی که در یک زمینه داشته باشد به راحتی می تواند ویزا را دریافت کند. فرزندان یا پدر و مادرانی که دارای فامیل درجه یک باشند، می‌توانند با یک دعوت نامه ای که به سفارت مورد نظر ارسال می‌شود، اقدام به مسافرت نمایند.

افرادی که در زمینه شغلی، سواد دانشگاهی و یا تخصص کافی داشته باشند، می توانند به عنوان متقاضی ویزای اشتغال یا تخصص به کار و همچنین ایجاد شرکت‌های کوچک تجاری و اشتغال زایی اقدام به درخواست ویزا نمایند، زیرا این کشورها نسبت به جذب نیروهای متخصص و تحصیل کرده بسیار حساس بوده و بهترین نیروها و دانشجویان را جذب می‌کنند.

قصد سفر به اروپا را دارید پس حتما از تورهای اروپایی ما دیدن نمایید

شرایط اخذ ویزای شینگن

  • تمکن مالی و گردش مالی  200 میلیون  تومانی ( حداقل میزان تمکن مالی بنا به شزایط کشور انتخابی متفاوت خواهد بود )
  • ارائه گردش حساب سه ماه
  • ارائه عکس پاسپورت و مشخصات فردی
  • تعیین وقت سفارت (عموما از 1 تا 150 روز کاری )
  • ارائه مدارک به صورت ترجمه با مهر تائید دار ترجمه
  • انگشت نگاری

بهترین سفارت برای ویزای شینگن

بهترین سفارت برای اخذ ویزای شینگن متفاوت است. گاهی افزایش تعداد متقاضی برای گرفتن ویزای شینگن موجب سخت‌گیری‌های بیشتر توسط افسران سفارت خانه ها می گردد، اما اگر تعداد مسافر کمتر باشد سخت‌گیری چندان نخواهد بود. سفارت خانه ها با توجه به شرایط مسافر اقدام به صدور ویزا می نمایند، اما در این میان بعضی از کشورها سخت‌گیری چندانی ندارند.

در حال حاضر می‌توان گفت کشورهای فرانسه، ایتالیا، هلند، دانمارک و سوئد از جمله کشورهایی هستند که در مورد ویزا کمی آسان تر عمل می‌نمایند. اما این شرایط مدام در حال تغییر است، یعنی گاهی یک مسافر با خوش شانسی روبرو شده و ظرف مدت کوتاهی می تواند مدارکش را مهیا کرده و موافقت سفر خود را از سفارت کشور مورد نظر بگیرد.

اگر به دنبال دلایل ریجکت ویزای شینگن هستید این لینک را دنبال نمایید

اخذ ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

  1. ویزای اتحادیه شینگن

این ویزا در واقع همان ویزای توریستی یا گردشگری می باشد که با اخذ آن میتوانید به مدت 90 روز در حوزه شینگن اقامت و رفت و امد داشته باشید. تاریخ اعتبار این ویزا از همان لحطه ورود محسابه می شود.

ویزای نوع A

افرادی که دارای این نوع ویزا هستند حق خروج از فرودگاه را ندارند و تنها میتوانند در یک کشور اروپایی که در خوزه شینگن قرار ندارد پرواز خود را به مقصد  کشور دیگر ادامه دهند

ویزای نوع B

فرد دارنده این نوع ویزا می تواند به مدت 5 روز در حوزه شینگن رفت و آمد داشته باشد این نوع ویزا عموما به قصد ترانزیت و حمل و نقل اخذ می شود.

ویزای نوع  C

مجوز یک یا چند بار ورود با خاک حوزه شینگن به مدت 90 روز می باشد

2.ویزای اعتباری منطقه محدود

این نوع ویزا عموما برای شرایط خاص صادر میشود و فرد میتواند فقط در محدوده ای از حوزه شینگن رفت و آمد داشته باشد ( به عنوان مثال برای پناهندگان صادر می شود)

3.ویزای ملی

این نوع ویزا عموما با هدف کاری یا تحصیلی اخذ می شود. نام دیگر این نوع ویزا D می باشد که فرد با هدف خاص و در مدت زمان معین و به صورت یک یا چند بار ورود برای اخذ ویزای شینگن اقدام می نماید.

انواع ویزای شینگن متفاوت است که هرکس طبق شرایط خود می تواند پس از تعیین نمودن هدف از سفر دریافت کند. هر مسافر ابتدا باید هدف اصلی از سفر را مشخص کند، یعنی اعلام نماید که هدفش گردشگری است یا قصد یک فعالیت تجاری دارد و یا می‌خواهد چند ساعتی در یک فرودگاه برای ترانزیت منتظر بماند.

انواع ویزای شینگن وابسته به هدف و نوع سفر تعیین می شود و هر ویزایی اعتبار مخصوص به خود را دارد.

بر اساس هدف متقاضیان ویزا به سه دسته تقسیم می گردد:

ویزای A : این ویزا نوعی ویزای رفت و آمد است که فرد اجازه دارد تا در یکی از فرودگاه های شینگن هواپیمای خود را عوض کرده و به کشوری خارج از این محدوده سفر نماید. ویزا مخصوص فرودگاه‌های شینگن بوده و فرد نمی‌تواند از این فرودگاه ها خارج شود و فقط می تواند برای مدت کوتاهی در فرودگاه منتظر تعویض هواپیما بماند. اما اگر چنانچه مجبور به سفر به فرودگاه دیگری باشد، دیگر واجد این نوع ویزا نبوده و باید برای ویزای نوع نرمال تایپ C تقاضا دهد، یعنی فرد باید برای پرواز به یک فرودگاه دیگر ویزای جدیدی دریافت نماید.

اگر فرد بخواهد به ناچار به یک فرودگاه خارج از این حوزه در کشور دیگری برود حتماً باید ویزای جدید دریافت نماید. گروهی از افراد هستند که اجازه دریافت ویزای رفت و آمد یا ترانزیت را ندارند و باید نوع دیگری از ویزا را دریافت کنند برای مثال فردی که دارای ویزای شینگن باشد، دارای ویزای امریکا و ژاپن باشد، دارای اقامت شینگن باشد، عضو مناطق اقتصادی اروپا باشد، دارای پاسپورت های خاص باشد مانند سفیر یا کاردار یک سفارت باشد نمی تواند این ویزا را بگیرد.

ویزای نوع B : نوعی ویزای رفت و امد است که داشتن ان به مسافر یا متقاضی اجازه می دهد به مدت کوتاهی در این حوزه مانده و با ماشین یا قطار از این کشورها عبور کرده و به کشور دیگری خارج از این منطقه برود و اگر مسافر مجبور باشد یک شب را در این مناطق بگذراند باید حتما ویزای نوع A را بگیرد به طور مثال اگر صبح قصد پرواز دارد باید حتما برای این مدت هم ویزا بگیرد.

در ویزای نوع c فرد می تواند برای مدت هرچند کوتاه ویزا گرفته و برای یک امر مهم یا فعالیت ورزشی و یا فرهنگی مدتی اقامت نماید.

شرایط اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن دارای مراحلی سخت است، اما ممکن است با توجه به اینکه امروزه کشورهای خارجی و حوزه شینگن در پی جذب توریست هستند، متقاضی بتواند با کمی تلاش و گردش مالی خوب ویزای شینگن را دریافت نماید.  آژانس مسافرتی روشنی گشت تا اخذ ویزای شینگن همراه شماخواهد بود.از مهم ترین شرایط گرفتن ویزای شینگن داشتن حساب بانکی فعال می باشد، یعنی اگر فردی بتواند میزان نقدینگی خود را بالا ببرد و به مقدار قابل توجهی پول در حساب بین المللی داشته باشد به راحتی می‌تواند ویزا را دریافت نماید.

ارائه گردش سه ماه آخر برای گرفتن ویزای شینگن ضروری است. موارد دیگری که برای گرفتن ویزا ضروری است مشخص کردن هدف سفر است، یعنی مسافر باید به افسر سفارت به راحتی و آسانی دلیل سفر خود را بیان نماید. کوچکترین تردید و دو دلی در افسر ممکن است موجب برگشت خوردن ویزای مسافر شود.

داشتن تمکن مالی برای مدت طولانی از ضروریات گرفتن ویزا است، یعنی فرد بتواند مدت ۶ ماه بدون اینکه کار کند از حساب‌های بانکی استفاده نموده و در این کشورها زندگی نماید.

افرادی که هیچگونه سابقه کیفری و یا سوء پیشینه نداشته باشند در اولویت هستند، زیرا برای این حوزه داشتن مردمانی آرام و بدون سابقه و تحصیل کرده در اولویت است.

اخذ ویزای شینگن

فرم درخواست ویزای شینگن

فرم درخواست اخذ ویزای شینگن از مهم‌ترین مواردی است که فرد متقاضی باید بتواند آن را به خوبی پر نماید، زیرا در مواردی ممکن است کوچک‌ترین اشتباه منجر به بازگشت ویزای متقاضی گردد.

قبل از پر کردن فرم درخواست بهتر است سفارت مورد نظر را یافته و وقت سفارت بگیرید. گرفتن وقت سفارت کار چندان سختی نیست و به صورت تلفنی، اینترنتی و یا حضوری انجام می شود. چنانچه فردی نیاز به ویزای فوری داشته باشد، یعنی بیماری خاصی داشته باشد و یا یکی از اطرافیانش در حوزه شینگن بیمار باشد و درخواست دیدار فوری با خانواده خود را داشته باشد، سفارت وقت فوری و ضروری می دهد.

سفارت دو بار با شما دیدار حضوری خواهد داشت، یک روز برای ارائه مدارک و روزی دیگر برای مصاحبه. برای فرم درخواست بهتر است تمامی مدارک ضروری خود را به همراه داشته باشید. هنگام پر کردن فرم بهتر است پاسپورت خود را همراه ببرید و به تلفظ اسامی و حروف به خوبی دقت نمایید، هرگونه اشتباه ممکن است منجر به برگشت خوردن درخواست شما شود. باید علت سفرتان به خوبی مشخص باشد، یعنی هیچ گونه ابهامی در آن وجود نداشته باشد.

اخذ ویزای شینگن

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن در بین ۲۶ کشور این حوزه چندان تفاوتی ندارد:

۱_ فرم درخواست صدور ویزا برای تمام متقاضیان ضروری می باشد و هر فرد باید به صورت جداگانه فرم را پر نماید.

۲_ عکس با پس زمینه سفید که در آن گردی صورت به کامل مشخص بوده و در ۶ ماه اخیر گرفته شده باشد، عکس ویزا و پاسپورت نباید یکسان بوده و داشتن حجاب هم الزامی نیست.

3- اگر کارمندی قصد گرفتن ویزای شینگن را داشته باشد باید یک حکم کارگزینی ترجمه شده را به همراه گواهی حقوقی که میزان حقوق و رسته شغلی کارمند را نشان داده و مدت مرخصی کارمند را هم قید کرده باشد، ارائه دهد.

4- اصل شناسنامه ترجمه شده در یک مرکز معتبر مورد پذیرش سفارت مورد نظر الزامی است.

5_ اگر دانش‌آموزی قصد گرفتن ویزای این حوزه را داشته باشد باید یک گواهی اشتغال به تحصیل از مدرسه ضمیمه مدارکش نماید که در آن ضمن بیان مقطع تحصیلی، میزان مرخصی و یا اجازه کتبی دانش آموز قید شده باشد.

6_داشتن گذرنامه معتبر که ۶ ماه اعتبار داشته باشد و دو صفحه خالی هم جهت استفاده برای ویزای شینگن موجود داشته باشد.

7_بیمه مسافرتی بیمه ضروری است که چنانچه هر مسافری برای هر نوع ویزا اقدام نماید ابتدا باید آن را داشته باشد تا در حین سفر دچار مشکلاتی نگردد.

اطلاعیه: از تاریخ 1 ژانیه 2023 کشور کرواسی نیز عضو حوزه شینگن خواهد شد.
در رابطه با محدودیتهای کرونا به اطلاع میرساند که کشورهای حوزه شینگن محدودیتهای کرونایی خود را لعو نمودند. لذا افرادی که موفق به اخذ ویزای شینگن شده اند نیاز به ارائه کارت واکسینه خود و یا قرنطینه اجباری در هنگام ورود ندارند.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید