اخذ ویزای کانادا

ر

اخذ ویزای کانادا :با توجه به دلیل تقاضای بالا برای سفر به کانادا کمی پیچیده و زمانبر شده است و مقررات بسیار محکمی از طرف دولت کانادا برای اخذ روادید وضع شده است. ویزای کانادا مدرکی است که با استفاده از آن به صورت قانونی می توان به‌ صورت موقت یا دائم در کشور کانادا اقامت داشت.

ویزای دریافتی فرد ضمیمه گذرنامه می‌شود و نشان می‌ دهد که درخواست فرد مبنی بر ورود به کانادا از طرف یکی از نمایندگان این کشور در سفارت یا کنسولگری بررسی شده و تشخیص داده است که فرد دارای شرایطی که برای هدفی خاص به این کشور وارد می‌ شود، می باشد.

صدور ویزای کانادا به 2 روش امکان پذیر است، یکی ثبت نام در وبسایت سفارت کانادا و دیگری مراجعه حضوری به دفاتر VAC که در یکی از کشورهای اطراف انجام می شود. عموما مدت زمان صدور ویزا دو ماه طول می‌ کشد و کامل بودن و یا  ناقص بودن مدارک متقاضی یا متقاضیان یک امر مهم در زمینه‌ اخذ ویزا می باشد.

ویزای کانادا

اخذ ویزای کانادا و انواع آن

  1. ویزای توریستی
  2. ویزای تحصیلی 
  3. ویزای کاری
  4. سوپر ویزا 
  5. ویزای دیپلماتیک یا سیاسی
  6. ویزای محرمانه
  7. ویزای تسهیلات
  8. ویزای کسب و کار یا نمایندگی
  9. ویزای اقامت موقت کانادا
  10. ویزای کار در تعطیلات 
  11. ویزا برای کسانی که برای خاطر تولد فرزند وارد کشور کانادا می‌ شوند،   ویزای اهدای عضو و..
مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

اگر قصد سفر به کانادا را دارید حتما مقاله ویزای مولتی کانادا را دنبال نمایید و با شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا بیشتر آشنا شوید

شرایط اخذ ویزای کانادا

شرایط اخذ ویزا کانادا

شرایط اخذ ویزای کانادا به صورت عمومی و اختصاصی است. شرایط عمومی این است که متقاضی از لحاظ جسمی سالم باشد، آزمایش های پزشکی مورد تایید کانادا را انجام دهد که عموما برای ویزای اقامت دائم مورد نیاز است، انگشت نگاری کانادا را انجام دهد، سوء پیشینه مجرمانه ای نداشته باشد.

در ویزای اقامت موقت فرد باید نشان دهد که پس از مدت مجاز اقامت خود این کشور را ترک خواهد کرد و باز نشان دهد که به کشور خود وابستگی‌ هایی مثل داشتن خانه ، شغل ، دارایی و خانواده ای که موجب بازگشت به کشور خودش خواهد شد، نشان دهد که توانایی مالی مکفی برای مدت زمان اقامت خود در کانادا را دارد.

برای ویزای اقامت دائم، باید به اندازه مخارج زندگی به مدت ۶ ماه و برای ویزاهای اقامت موقت باید به اندازه مخارج زندگی به مدت ۱۲ ماه طبق جدول لایکو تمکن بانکی نشان دهد. لایکو مخفف Low Income Cut -off به معنای حداقل میزان درآمد فرد است که برابر است با خط فقر در نواحی شهری کانادا .

میزان مبلغ لایکو همه ساله توسط اداره ی مهاجرت کشور کانادا به نسبت تعداد اعضای خانواده ی متقاضیان منتشر می‌ شود.

اخذ ویزا برای توراروپا نوروز 1402

قصد سفر دارید و میخواهید از تخفیفات شگفت انگیز  استفاده کنید ! پس حتما سری به تور اروپا زده و با شرایط اخذ آن آشنا شوید

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزا کانادا

اصل پاسپورت متقاضی   اخذ ویزای کانادا با این شرایط که اعتبار کافی برای ویزا به مدت ۵ سال را داشته باشد، البته ارائه پاسپورت های قدیمی که دارای لیبل ویزا هستند کمک بسیاری خواهد کرد.

عکس پرسنلی 3.5*4.5 با پس زمینه ی سفید، اصل شناسنامه و تکمیل فرم فردی و خانوادگی برای هر نفر، سند ازدواج، گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان، ارائه مدارک مالی مانند گواهی تمکن مالی که به زبان انگلیسی باشد و مهر شعبه بین المللی همراه پرینت گردش حساب فرد که میزان درآمد را نشان دهد که نهایت اعتبار تمکن و گردش مالی یک ماه خواهد بود.

داشتن سند ملکی، گواهی سپرده های بلند مدت ، داشتن اوراق خرید سهام و یا سند اتومبیل هم باید در پرونده متقاضی برای کمک هر چه بیش تر وجود داشته باشد، ارائه ی دعوت نامه معتبر از کانادا و در صورت نداشتن دعوت نامه باید رزرو هتل در کانادا برای مدت زمان اقامتی که در فرم ها و برنامه سفری اعلام می کند، را ارائه نماید.

اگر فرزند با یکی از والدین خود سفر می کند، حتما باید رضایت نامه محضری از طرف والدین دیگری که همراهی نمی کند ارائه شود.

مدارک شغلی کارمندان دولتی هم که شامل گواهی اشتغال به کار معتبر به همراه حکم کارگزینی و فیش حقوقی دو ماه آخر کاری به همراه سابقه حداقل سه ماه آخر را ارائه کند. مدارک شغلی برای کار فرمایان هم ارائه مدارک شرکت شامل آگهی تاسیس ، آگهی تغییرات ، روزنامه های رسمی ، واریزی لیست بیمه ی کارکنان طی دو ماه آخر کاری به همراه فیش واریزی مالیات شرکت است و مدارک شغلی مشاغل آزاد هم چون بسته به نوع شغل آن ها مدارک مورد نیاز فرق می کند و بهتر است به صورت حضوری و یا تلفنی از مشاوران کمک گرفته شود تا بر اساس شغلی که دارند راهنمایی شوند.

اخذ ویزای شینگن

به دنبال اخذ ویزای شینگن هستید؟ حتما لینک ویزای شینگن را دنبال و با چگونگی اخذ آن آشنا و یا با مشاوران آژانس روشنی گشت تماس بگیرید

تنکن مالی و اخذ ویزای کانادا

تمکن مالی برای اخذ ویزا کانادا

تمکن مالی برای اخذ ویزای کانادا یکی از راه های ورود به کشور کانادا می باشد. تمکن مالی ویزای کشور کانادا شامل مانده حساب متقاضی به دلار کانادا، مبالغ ورودی به حساب فرد، مبالغ خروجی از حساب شخص و گردش حساب می‌ باشد.

بازه زمانی مدنظر برای تمکن مالی و گردش حساب مورد درخواست سفارت کانادا، ۶ ماه اخیر از تاریخ درخواست است. با توجه به موارد درخواستی ارائه شده سفارت کشور کانادا، مبلغ لازم برای تمکن مالی ویزای کانادا برای هر نفر ۱۲۹۶۰ دلار کانادا می‌ باشد که البته این میزان برای خانواده دو نفره ۱۶۱۳۵ دلار، خانواده ۳ نفره ۱۹۸۳۶ دلار و برای خانواده ی۴ نفره ۲۴۰۸۳ دلار کانادا خواهد بود و مدت اعتبار تمکن مالی ویزای کشور کانادا، یک ماه از تاریخ صدور ویزا می‌ باشد.

تمکن مالی باید با مهر شعب ارزی بانک صادرکننده باشد و مدیر شعبه ارزی هم آن را امضاء نموده باشد.

متقاضی اخذ ویزای کاری کانادا، با مدارک تمکن مالی خود باید به دولت کانادا ثابت نماید که توان مالی مکفی برای اقامت در کشور کانادا را دارد و برای حداقل لازمه های زندگی خود در کشور کانادا، با مشکل مالی مواجه نخواهد شد. شخص درخواست کننده ی ویزای کار کشور کانادا نمی تواند از فرد دیگری برای امورات زندگی قرض بگیرد و باید خود توانایی پرداخت کل هزینه‌ های زندگی خود را قبل از گرفتن حقوق و مزایای شغل جدید در کانادا داشته باشد. البته اگر همسر و فرزندان به همراه متقاضی در کانادا اقامت داشته باشند، می‌ توان در صورت نیاز از منابع مالی اعضای خانواده استفاده کند.

اگر شرکتی و یا شخص کارفرما، برای همکاری دعوت‌نامه‌ ای ارسال کند، فرد باید با مدارک تمکن مالی خود اطمینان خاطر را به آن‌ ها بدهد که در تامین هزینه‌ های اولیه ی زندگی در کانادا، دچار هیچ مشکل مالی نخواهد شد.

میزان تمکن مالی ویزای کاری کانادا و مبلغ مورد نیاز برای ویزای کاری کانادا، به نسبت تعداد اعضای خانواده فرد مشخص می‌ شود.

برای تعیین هزینه‌ های ویزای کاری کشور کانادا، باید به این موارد توجه شود از جمله خود فرد متقاضی، همسر و فرزندان ، افراد وابسته به همسر که متقاضی ناپدری یا نامادری آن‌ها می‌ شود و..

ارائه گواهی ایتچن نیز الزامی است که شخص شرایط مالی مناسب، مدارک شناسایی مثل پاسپورت، ‌ترجمه شناسنامه، در صورت وجود سند ازدواج ، کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای آقایان ، مدرک عدم سوء پیشینه ، مدارک انجام آزمایش‌ های پزشکی که برای ویزا های اقامت دائم لازم است، مدارک شغلی مثل سابقه بیمه، نامه شغلی معتبر، فیش‌ های حقوقی چندین ماه اخیر کاری و یا مدارک ثبت شرکت خود در صورت داشتن شرکت و یا گواهی کسب مدارک تحصیلی، مدارک مربوط به دارایی‌ ها چون سند خانه، زمین ، مغازه ، خودرو و …، مدارک مربوط به تمکن مالی مثل نامه بانکی و گردش حساب و.. را دارد.

تور ارزان اسپانیا

از علاقه مندان سفر به اروپا هستید! حتما تور اسپانیا را دنبال نمایید و با تخفیفات شگفت انگیز آژانس روشنی گشت آشنا شوید

هزینه های لازم جهت اخذ ویزای کانادا

هزینه اخذ ویزا کانادا

نوع ویزا و هزینه اخذ ویزای کانادا هر یک به دلار کانادا می باشد از جمله : ویزای تحصیلی ۱۵۰ دلار ، ویزای کاری ۱۵۵ دلار ، ویزای تجاری ۱۰۰ دلار ، ویزای گردشگری ۱۰۰ دلار ، ویزای گردشگری خانوادگی بیش از ۵ نفر ۵۰۰ دلار است که هزینه ویزای کانادا تنها مبلغ پرداختی برای ورود و رفتن به کشور کانادا نیست.

طبق برآورد انجام شده آژانس ها و مسافرین، هزینه یک نفر ۸۵ دلار ، خانواده‌ های بیش از دو نفر ۱۷۰ دلار و گروه‌ های بیش از ۳ نفر ۲۵۵ دلار کانادا هزینه ی متفرقه دارند.

دلایل ریجکتی ویزا کانادا

رفع ریجکتی ویزای کانادا یکی از دغدغه های معروف مسافران است. دلیل اصلی رد شدن در ویزای توریستی کانادا هم می تواند یکی از عوامل عنوان شده ذیل باشد از جمله: نداشتن مبلغ بودجه مکفی برای پرداخت هزینه های سفر ، پایین بودن شرایط مالی فرد دعوت کننده ، هدف از سفر برای آفیسر کانادا قانع کننده نباشد و او بر این عقیده باشد که متقاضی قصد اقامت بلند مدت در کشور کانادا را دارد، سابقه سفرهای قبلی مسافر، نداشتن برنامه ی صحیح و معلوم برای سفر، عدم ارسال کامل و صحیح مدارک و فرم ها، وابستگی های شخص با کشور مبدا و…

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا معمولا با مضمون های مشابه ذیل می باشد، مثل:

بر اساس قوانین مهاجرت به کشور کانادا درخواست کننده باید تصمیم خود برای برگشت به کشور خود بعد از تحصیل را نشان دهد. فرد باید به ویزا آفیسر نشان دهد که واجد شرایط قوانین ویزا بر اساس بند ۱۲ قانون می باشد و نیز باید ثابت کند که دارای پول کافی برای هزینه های شهریه و هزینه های زندگی خود در کانادا را دارد.

خرید از ترکیه در نوروز1402

قصد سفر به ترکیه را دارید ؟ حتما تور ارزان استانبول را دنبال نمایید

نحوه ی تعیین وقت سفارت کانادا

اخذ ویزای کانادا و وقت سفارت:  به خاطر داشته باشید که نباید تأخیری رخ دهد و رأس ساعت مشخص شده باید وارد سفارت شد که این وقت برای ایجاد نظم و جلوگیری از ازدحام متقاضیان ارائه می شود. به این صورت همه متقاضیان ویزا می توانند با مراجعه، انگشت نگاری کرده و بعد از چند روز که از سوی سفارت اعلام می شود ، ویزای خود را اخذ کنند.

آماده سازی مدارک، اولین قدم برای وقت سفارت است. فرد باید با توجه به مدارک درخواستی سفارت از متقاضی، مدارک خود را آماده نماید، با توجه به استاندارد های عنوانی سفارت کانادا آنها را مرتب نماید، بعد از این که کلیه مدارک آماده شد آن ها را باید به دارالترجمه رسمی که دارای مهر است برای ترجمه بسپارید.

اگر قصد سفر توریستی است و برای مهاجرت اقدام نموده باشید، نیازی به مهر دادگستری نیست . کشور کانادا در ایران سفارتخانه ای ندارد و برای این که بتوان درخواست خود را به سفارت ارائه داد، باید از کشور های همسایه چون ترکیه اقدام نمود.

باید شهری را انتخاب نمایید که از دیگر شهرها زودتر پاسخ می دهد تا بتوان سریع تر ویزای کشور کانادا را اخذ کرد.

خدمات تور ترکیه نوروز 1402

پیشنهاد می کنیم تور ارزان ترکیه را نیز دنبال و با تخفیفات بی نظیر ما در 1402 بیشتر آشنا شوید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید