۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید دبی شهری است در امارت متحده ی عربی که به دلیل جذابیت‌ های گردشگری بسیاری که دارد، هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است. پروژه‌ های گردشگری فوق‌ العاده جذاب و نو در دبی باعث شده‌ است تا علاقمندان به این سفر رویایی روز به‌ روز بیشتر شوند، در واقع مسئولان صنعتی این کشور تمرکز خود را بر روی ساخت‌ و سازهای متنوع و بی‌ نظیری گذاشته‌ اند که طراحی و اجرای هر کدام از آنها مسیر رشد و توسعه ی گسترده‌ ای را در دبی هموار ساخته‌ است.

مکان‌ های دیدنی در دبی آنقدر زیاد است که شاید در اولین سفر خود به دبی نتوانید از همه ی آنها دیدن کنید، ولی ۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید عبارت هستند از:

جنگل بارانی.
باغ معجزه.
آکواریوم دبی.
پیست اسکی دبی.
مسجد جمیرا دبی.
موزه لوور ابوظبی.
فراری پارک.
پارک زعبیل.
آبنمای دبی برج خلیفه.

که در ادامه به بیان هر کدام از این مکان‌ های جذاب خواهیم پرداخت.

تر ارزان اروپا

برای دریافت تور ارزان اروپا میتوانید مقاله تور ارزان اروپا را دنبال بکنید.

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید

جنگل بارانی

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید از جاهای دیدنی دبی، جنگل بارانی یا سیاره ی سبز است که یکی از وسیع‌ ترین جنگل‌ های مصنوعی در دنیاست که با همکاری متخصصان در علم جانوری و باغبانی و نیز گیاه‌ شناسان پدید آمده‌ است. در این جنگل زیبا بیشتر از ۳ هزار گونه ی گیاهی و جانوری وجود دارد.

این سیاره ی سبز رنگ درون ساختمانی شیشه‌ ای که طراحی آن اریگامی است، با ارتفاع ۷۲/۴۵ متر و درجه حرارتی میان ۲۵ تا ۲۸ درجه ی سانتی‌ گراد و برخورداری از رطوبتی ۷۰ درصدی شکل‌ گرفته است که اکوسیستمی شبیه به جنگل‌ های گرمسیری را ایجاد نموده‌ است که به‌ لحاظ شرایط جوی برای رشد و نمو همه ی گونه‌ های گیاهی و جانوری مناسب می‌ باشد.

از جذابیت‌ های این مکان زیبا درخت غول‌ پیکری است که ۲۵ متر طول دارد و کاملاً مصنوعی است و عنوان بزرگ‌ ترین درخت مصنوعی در جهان را از آن خود کرده‌ است.

پرندگان و جانوران مختلفی در قسمت‌ های این تنه ی درخت مصنوعی زندگی می‌ کنند. آکواریوم سیاره ی سبز با آبزیان و ماهیان کمیاب یا نایاب از دیگر زیبایی‌ های این جنگل بارانی است.

اخذ ویزای شینگن

اگر قصد دریافت ویزای شینگن را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن را دنبال بکنید.

جنگل بارانی

باغ معجزه

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید از دیگر مکان های دیدنی دبی باغ معجزه است که مصادف با روز ولنتاین یعنی ۱۴ فوریه افتتاح شده‌ است. این باغ گل دیدنی ۷۲ هزار متر مربع مساحت دارد و بیش‌ از ۴۵ میلیون گل با ۶۰ گونه ی مختلف برای زیبا سازی آن استفاده‌ شده است. اگر بخواهید از این مجموعه ی زیبا و طبیعی دیدن کنید، باید بدانید که به دلیل شرایط آب‌ و هوایی در فصل تابستان تعطیل می‌ باشد و فصل بهار و زمستان بهترین فصل جهت بازدید از باغ معجزه است.

علاوه‌ بر اینها خوردن خوراکی در باغ و نشستن بر روی چمن‌ ها و دوچرخه‌ سواری در باغچه‌ ها، ممنوع و غیرقانونی است. یکی از قسمت‌ های جذاب باغ معجزه مربوط به باغ پروانه می‌ شود که به‌ صورت سه‌ بعدی ساخته‌ شده است که چیزی در حدود ۱۵ هزار گونه پروانه در آن وجود دارد.

وجود هواپیمای ایر باس A 380 که تماماً با گل‌ هایی زیبا پوشیده شده‌ است، هر بیننده‌ ای را مجذوب خود خواهد ساخت. خرس تدی و میکی‌ موس گل‌ آرایی شده نیز از زیبایی‌ های چشم‌ نواز این باغ بزرگ و زیبا هستند که برای رده ی سنی کودکان جذابیت زیادی دارد.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله تور لحظه آخری آنتالیا را دنبال بکنید.

آکواریوم دبی

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید از جاهای تفریحی دبی که بدون‌ شک شما را تا ساعت‌ ها به خود مشغول خواهد کرد، آکواریم بزرگ دبی می‌ باشد. این آکواریوم در یک مخزن معلق عظیم‌ الجثه که ۱۰ میلیون لیتر گنجایش دارد، با ۱۴۰ گونه ی دریایی بازدید کنندگان را به حیرت وا می‌ دارد. اگر دلتان بخواهد گوشه ی کوچکی از اقیانوس آبی بزرگ را ببینید، آکواریوم دبی با شکوه هر چه تمام‌ تر خود این فرصت را به شما می‌ دهد.

افتتاح این مجموعه ی آبی در سال ۲۰۰۸ با مراسم مجللی آغاز شد. ساخت آکواریوم دبی اصلا کار ساده‌ ای نبود و شرکت استرالیایی پول تروپ همکاری گسترده‌ ای را با مدیران ساخت این پروژه به انجام رسانید که نتیجه ساخت آکواریوم زیبا و بسیار بزرگی در نزدیکی دبی مال و برج خلیفه شد که به یکی از شاهکار های معماری مدرن دبی تبدیل‌ شده است.

وجود باغ‌ وحش زیرآبی دبی و عروس‌ های دریایی و دلقک ماهی‌ ها چیزی نیست که بتوانید آنها را در هر مکانی مشاهده نمایید.

استفاده از جدید ترین تجهیزات و فناوری‌ های روز دنیا و نیز دستگاه‌ های پیشرفته و بزرگ تصفیه همگی باعث شده‌ اند تا شرایط زیست‌ محیطی در این آکواریوم غول‌ آسا بهترین جولانگاه مصنوعی آبزیان در دنیا باشد.

برای سفر به استانبول شما میتوانید مقاله تور ارزان استانبول را دنبال بکنید.

آکواریوم دبی

پیست اسکی دبی

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید عنوان اولین پیست اسکی داخل سالن در خاورمیانه متعلق به پیست اسکی دبی است که در یکی از مراکز خرید امارات متحده ی عربی تأسیس‌ شده است. ۶ هزار تن برف تمام این سالن بزرگ را پوشانده‌ است و دست ساخته‌ های انسان یعنی تی بار و تله‌ کابین بر جذابیت‌ های این مکان تفریحی افزوده‌ است.

اگر از دوستداران این رشته ی ورزشی باشید، چه اسکی را در حد یک آماتور بلد باشید و چه بسیار حرفه‌ ای عمل کنید، مربیان اسکی شما را در همه ی مراحل مثل رمپ‌ ها، پرش‌ ها و… یاری می‌ کنند تا بتوانید مهارت خود را بهتر کنید.

یکی از مکان های تفریحی دبی که در روی پیست اسکی قرار دارد، پارک برفی یا اسنو پارک است که بهترین جا برای بازی‌ های زمستانی است که سرگرم‌ کننده‌ ترین بازی‌ ها در این مکان شامل باب اسلید میدود،توپ غول‌ پیکر، گلوله برفی، تپه برفی، دیوار سقوط، زمین بازی برفی و غیره را شامل می‌ شود.

در این‌ میان اما وجود پنگوئن‌ های پادشاه و جنتو بسیار شما را بر سر ذوق خواهد آورد، چرا که می‌ توانید از نزدیک به تماشای این حیوانات دوست‌ داشتنی و مهربان بپردازید و لحظاتی سراسر خوشی را برای خود و دیگر اعضای خانواده‌ تان فراهم کنید.

اگر قصد سفر به ترکیه دارید میتوانید مقاله تور ارزان ترکیه را دنبال بکنید.

مسجد جمیرا دبی

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید مسجد جمیرا یکی دیگر از جاهای گردشگری دبی است که در منطقه‌ ای به‌ همین نام واقع شده‌ است و توریست‌ های زیادی جذب این مکان مذهبی و زیبا شده اند. ساخت این مسجد در سال ۱۹۷۶ انجام شد و با گنجایش ۱۳۰۰ نفر جزو کهن‌ ترین عبادتگاه‌ های مسلمانان در امارات محسوب می‌ شود.

شما با هر دین و آیینی که باشید می‌ توانید به این مسجد زیبا قدم بگذارید و هیچ محدودیتی در این زمینه برای افراد وجود ندارد. در دوران خلافت فاطمیان معماری‌ های مساجد و ساختمان‌ ها این‌ گونه بود و در ساخت مسجد جمیرا هم از این سبک معماری قدیمی که تلفیقی از معماری شرقی و غربی است استفاده‌ شده است.

یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد مسجد جمیرا وجود دارد این است که دیوار های اصلی این بنای با شکوه طوری ساخته شده‌ اند که نمازگزاران از هر سمتی که بایستند، باز هم رو به خانه‌ ی خدا هستند و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. علاوه‌ بر این ها استفاده از رنگ‌ های صورتی کم‌ رنگ و کرم و نیز خوش‌ نویسی هایی که در زمان فاطمی رواج داشت این مسجد را بسیار خاص‌ تر کرده‌ است.

مسجد جمیرا دبی

موزه لوور ابوظبی

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید نام موزه ی لوور پیش‌ از این در پاریس استفاده‌ شده بود و برای اینکه از این اسم دوباره استفاده شود، ابوظبی با پرداخت ۵۲۵ میلیون دلار به دولت فرانسه موافقت کرد. در بازدید از موزه لوور ابوظبی که یکی از مکان های گردشگری دبی است، به گنبد مشبکی شکل تیره بر می‌ خورید که به دلیل شبکه‌ های موجود در آن نور خورشید به‌ راحتی وارد موزه می‌ شود و نمایی زیبا را به فضای داخلی می‌ بخشد.

اطراف موزه را کاملاً آب فرا گرفته‌ است و با ۲۳ گالری و ۵۷ سالن هیچکدام شباهتی به یکدیگر ندارند که همین وجه تمایز شاهکار خلاقانه‌ ی معماری این بنا را نشان می‌ دهد. موزه‌ ای با ۲۴ هزار متر مربع که بسیار وسیع است و با ۲ درب که یکی رو به دریا و دیگری رو به خشکی است، زیبایی وصف نشدنی را شاهد خواهید بود.

آثار برجسته ی هنرمندان معروفی همچون ونگوک و پیکاسو و دیگر آثار هنرمندان مختلف موزه ی لوور ابوظبی را بسیار خاص‌ تر کرده‌ است.

موزه لوور ابوظبی

فراری پارک

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید اگر به‌ دنبال مکانی هستید که تا به‌ حال تجربه نکرده باشید و مشابه‌ اش وجود نداشته باشد، ما به شما پیشنهاد می‌ دهیم که از فراری پارک حتما دیدن کنید. در واقع یکی از جاهایی که در دبی حتما باید دید، همین فراری پارک است. پارکی با وسعت ۲۰۰ هزار متر مربع که در جزیره ی یاس ابوظبی قرار گرفته‌ است و به دلیل نامی که بر روی پارک گذاشته شده است، کلیه ی وسایل بازی و دکور موجود در فراری پارک به شکلی کاملاً خلاقانه و منحصر به‌ فرد طراحی شده‌ اند که به ماشین‌ های فراری آلبالویی رنگ شباهت دارد.

هر کدام از قسمت‌ های پارک وسایل تفریحی و بازی هیجان‌ انگیز و خاصی دارد که در صورت تمایل می‌ توانید از این تفریحات جذاب استفاده نمایید، به‌ طور مثال ترن هوایی فرمولا روسا از مهیج‌ ترین بازی‌ های این شهر بازی است که در مدت ۲ ثانیه می‌ تواند سرعت ۱۰۰ و اندکی بعد به‌ سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

در کنار این ترن بازی‌ هایی همچون چرخش تایر، آکادمی کارتینگ، کمپ آموزشی کودکان و تجربه ی فراری سواری وجود دارد که در هیچ شهر بازی دیگری نمی‌ توانید نمونه‌ اش را پیدا کنید.

فراری پارک

پارک زعبیل

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید از دیگر دیدنی های دبی که در نوع خود بی‌ نظیر است، پارک زعبیل می‌ باشد که با ۴۷/۵ هکتار مساحت به قسمت‌ های مختلفی تقسیم‌ شده است و با پل‌ های متعددی به همدیگر متصل شده‌ اند. این مکان بسیار مناسب جهت برپایی اجرا های زنده ی موسیقی و انجام ورزش است. این پارک در منطقه ای با همین نام واقع‌ شده است که می‌ توانید به‌ راحتی با مترو به پارک زعبیل بروید و دسترسی بسیار خوبی دارد.

پاک سرسبز و بزرگ ذعبیل با ۵۱ هکتار منطقه ی درخت‌ کاری شده برای گذران اوقات فراغت در کنار خانواده و پیک‌ نیک بسیار مناسب است و امکاناتی همچون زمین گلف، زمین فوتبال، سالن آمفی‌ تئاتر سه‌ بعدی با ظرفیت ۲ هزار نفر، کریکت و نیز دریاچه‌ ای که می‌ توانید در آن قایق‌ سواری کنید، را دارا است.

نگران کودکان‌تان هم نباشید، چرا که سه‌ چرخه‌ های کوچکی برای بازی آنها قرار داده‌ شده است. از جذابیت‌ های پارک زعبیل ساخت بنایی است که شباهت بسیاری به سفینه‌ ی فضایی دارد و درون آن فروشگاه، سالن ورزشی و غذا خوری قرار گرفته‌ است تا اوقات خوشی را برایتان بسازد.

پارک زعبیل

آبنمای دبی برج خلیفه

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید آبنمای دبی برج خلیفه یکی از پروژه‌ های خاص و فوق‌ العاده‌ ای است که نباید دیدن آن را از دست داد. این آبنما در فاصله ی نزدیکی از مرکز خرید دبی مال قرار دارد که در طراحی آن از ۵ دایره ی بزرگ بهره برده شده‌ است و قوس‌ های این دایره‌ ها به همدیگر متصل شده‌ اند. برای زیبایی هر چه بیشتر آبنما ۶۶۰۰ لامپ و چراغ گوناگون در آن به کار برده شده‌ است که با ۲۵ رنگ متنوع زیبایی آبنما را چند برابر می‌ کند.

قدرت این سازه به‌ قدری زیاد است که می‌ تواند در کسری از ثانیه آب را تا ۱۵۲ متر به سمت بالا پرتاب کند که منظره‌ ای دیدنی و جذاب را در برابر چشمانتان به نمایش می‌ گذارد.

علاوه‌ بر این زیبایی‌ های منحصر به‌ فرد، پخش موسیقی در زمان پرتاب آب است که تماشای آبنما را بسیار چشم‌ نواز تر می‌ کند و بدون شک از دیدنی های دبی در شب است که نمی‌ توانید از آن چشم بر دارید.

آبنمای دبی برج خلیفه

مراکز خرید دبی

۱۰ مکان تفریحی در دبی که حتما باید ببینید یکی از مکان های لوکس دبی که در سفر به این شهر دیدنی حتما باید از آن دیدن کنید، مراکز خرید دبی است. بازار های سنتی روباز تا مراکز خرید لوکس و پرتجمل همگی صحنه ای زیبا و فوق‌ العاده را در سطح شهر ایجاد کرده‌ اند. اگر بخواهید از بازارچه ی سنتی عربی دیدن کنید و به خرید لباس‌ ها و پارچه‌ های زیبا عربی علاقمندید، در مرکز قدیمی تجاری دبی می‌ توانید هر چه مورد پسند تان است را پیدا کنید.

لباس‌ های سنتی عربی در این مکان به دست حاذق‌ ترین خیاط‌ ها و با مناسب‌ ترین قیمت‌ ها دوخته می‌ شود اما اگر به‌ دنبال مراکز خرید لاکچری و شیک هستید باید به مرکز خرید دبی مال بروید تا از زیبایی و تنوعی که در این مجموعه وجود دارد برخوردار شوید.

وجود فروشگاه‌ های مختلف پوشاک زنانه و مردانه، رستوران‌ های عربی و غیره همگی از امکانات این مجموعه است.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید