‌هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا

‌هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا

هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا بسیار متغیر می باشد و ما در این قسمت می خواهیم به چند مورد از هزینه هایی که متقاضیان باید آنها را پرداخت نمایند اشاره مستقیمی داشته باشیم.

هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا شامل موارد مختلفی می شود که متقاضیان باید این هزینه ها را بپردازند تا بتوانند این ویزا را دریافت نمایند برای مثال:

۱_اولین هزینه‌ای که در مرحله اول متقاضیان باید بپردازند، مربوط به هزینه دریافت فرم درخواست ویزای تحصیلی می باشد که افراد باید هزینه ای را به حساب سفارت‌خانه واریز کنند تا فرم برای آنها ارسال شود. این هزینه بسیار ناچیز می باشد و هر شخصی می تواند به راحتی آن را پرداخت نماید.

۲_هزینه اعلام شده دیگری که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا مورد نیاز می باشد، این است که شما باید وقت سفارت از سفارتخانه دریافت نمایید که شامل هزینه‌هایی می باشد که این هزینه به عهده شخص متقاضی است و با توجه به مدت زمان اقامت شما این مبلغ متغیر می باشد و متقاضیان باید این مبلغ را به صورت اینترنتی پرداخت کرده و در مدت زمان تعیین شده در سفارت خانه حضور پیدا کنند و با کارشناسان مربوطه در این زمینه ملاقات داشته باشند.

۳_از هزینه های دیگر مربوط به گرفتن بیمه مسافرتی می باشد. مسافران در مدت اقامت خود در کشور کانادا باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند که اگر بیمه مسافرتی داشته باشند می توانند در مدت اقامت خود در این کشور از تمام مزایای بیمه شامل بیمه خدمات درمانی بهره کافی را ببرند.

۴_ افراد برای گرفتن ویزا باید بلیط رفت و برگشت تهیه نمایند که قیمت بلیط بسیار متفاوت می‌باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله عواملی که می توانیم بیان کنیم که به صورت مستقیم روی قیمت بلیط تاثیرگذار می باشد این است که شما در چه زمانی می خواهید در کشور کانادا اقامت داشته باشید، به عنوان مثال در فصل هایی از سال مانند فصل تابستان هزینه بلیط رفت و برگشت از قیمت بالاتری نسبت به فصل های دیگر برخودار می باشد. ‌

اخذ ویزای شینگن

اگر قصد دریافت ویزای شینگن را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن را دنبال بکنید.

‌هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا

هزینه تحصیل در کالج کانادا

هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا کالج ها در کانادا از جمله دانشگاه هایی هستند که به افراد آموزش های فنی و عملی برای ورود بهتر به بازار کسب و کار ارائه می کنند. افراد برای تحصیل در کالج باید حتما شهریه پرداخت کنند که این شهریه بستگی به رشته‌ شما دارد.

برای مثال پر هزینه ترین رشته ای که در این دانشگاه‌ وجود دارد، گرافیک است و افرادی که در کالج به تحصیل این رشته می پردازند باید ماهانه هزینه زیادی برای تحصیل خود در این دانشگاه بپردازند.

همانطور که می‌دانید در کالج به آموزش‌های عملی افراد بیشتر توجه می کنند تا آموزش های تئوری و آموزش‌های عملی در این دانشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال یکی از مهم ترین دوره هایی که برای افراد گذاشته می شود، دوره کارورزی است که افراد دروسی را که به صورت تئوری آموخته اند، به صورت عملی نیز آزمایش کنند. به خاطر همین افرادی که در کالج تحصیل کرده اند، بعد از تمام شدن مدرسه خود مستقیماً وارد بازار کار می‌شوند و موسسه ها و شرکت های بسیار زیادی به جذب این نیروها اقدام می کند.

تر ارزان اروپا

برای دریافت تور ارزان اروپا میتوانید مقاله تور ارزان اروپا را دنبال بکنید.

هزینه تحصیل در کالج کانادا

هزینه‌ی شهریه دانشگاه انواع رشته ها در کانادا

هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا بسیار متغیر است و بستگی دارد که ما در چه رشته‌ای و در کدام دانشگاه مشغول به تحصیل هستیم. هزینه شهریه دانشگاه ها به عوامل دیگری نیز بستگی دارد، از جمله عوامل مهمی که در هزینه سهمیه دانشگاه بسیار مهم است این است که ما دانشجوی بین المللی هستیم یا دانشجوی اهل کانادا، چون دولت کانادا برای کسانی که معدل بالای ۱۴ دارند ملیت و تابعیت کانادا را دارند بورسیه می کند و شهریه نمی گیرد، اما این شرایط برای کسانی که دانشجوی بین المللی هستند وجود ندارد.

برای کسانی که دانشجوی بین المللی هستند حتماً باید معدل بالای ۱۸ داشته باشند تا شامل این بورسیه شوند.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله تور لحظه آخری آنتالیا را دنبال بکنید.

هزینه‌ی شهریه دانشگاه انواع رشته ها در کانادا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا

هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا بیشترین موردی که بر هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا تاثیر می گذارد، رشته درسی است، برای مثال پایین ترین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش است که ما می توانیم در دانشگاه های کانادا با پایین ترین قیمت شهریه به یادگیری آن بپردازیم.

این در حالی است که پرهزینه ترین رشته در بیشتر دانشگاه های کانادا رشته های مهندسی و پزشکی است و افراد باید ماهانه شهریه بسیار زیادی را برای دانشگاه و حتی دولت نیز بپردازند و فرقی نمی کند که دانشگاه دولتی باشد یا آزاد، در هر صورت شهریه این رشته ها بسیار زیاد خواهد بود.

هزینه تحصیل در هر یک از مقاطع جدا از هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد و باید هر دو مورد پرداخت شود.

اگر قصد سفر به ترکیه دارید میتوانید مقاله تور ارزان ترکیه را دنبال بکنید.

هزینه تحصیل در مقطع ارشد کانادا

هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا بیشتر افراد به اشتباه گمان م یکنند که هزینه تحصیل در مقطع ارشد کانادا بسیار گران تر از هزینه تحصیل لیسانس در کانادا است اما این تصور کاملا اشتباه از آب در آمده است، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بسیار پایین‌تر از مقطع کارشناسی است و این به خاطر این است که افراد کمتری حاضر به تحصیل در مقطع ارشد هستند.

میانگین شهریه ای که دانشجویان خارجی برای مقطع کارشناسی ارشد باید در رشته های مختلف پرداخت کنند، سالانه ۱۷ هزار دلار است. حتی در کانادا دانشگاه هایی هستند که دارای امکانات خوبی هستند و شهریه های پایین تری می گیرند و همین باعث می‌شود که افراد بسیار زیادی برای ادامه تحصیل تشویق شوند و باعث پیشرفت کشور کانادا می شود.

اینکه کانادا افرادی را که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند بورسیه می‌کند و همه هزینه‌های آنها را دولت پرداخت می کند باعث می شود که افراد باسواد در کشور کانادا زیاد شوند و نرخ باسوادی در این کشور بالا رود، همین عامل باعث می شود که مهاجرین زیادی برای تحصیل به کشور کانادا مهاجرت کنند.

برای سفر به استانبول شما میتوانید مقاله تور ارزان استانبول را دنبال بکنید.

هزینه تحصیل در مقطع ارشد کانادا

هزینه تحصیل در مقطع دکترا کانادا

هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا یکی از مقاطعی که افراد به تحصیل در آن می‌پردازند، مقطع دکترا است. افرادی که مرحله لیسانس و فوق لیسانس را گذرانده اند می توانند در این مقطع تحصیل نمایند اما هزینه تحصیل در مقطع دکترا در کانادا متفاوت تر از دیگر مقاطع است، چون در بسیاری از دانشگاه‌های کانادا هزینه تحصیل در مقطع دکترا به صورت رایگان است و این افراد توسط همان کشور بورسیه می شوند و این دانشگاه ها برای افرادی که در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ دلار نیز هدیه می دهند که برای تشویق آنها به ادامه تحصیل می باشد.

دانشگاه هایی نیز هستند که برای تحصیل در مقطع دکترا شهریه می‌گیرند و افراد می‌توانند از طریق آزمون ورودی وارد این دانشگاه ها شوند.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری کانادا هزینه هایی را دارا است که افراد باید حتما آنها را پرداخت کنند برای مثال در مقطع فوق لیسانس و دکترا افراد باید در کنار جمعی از استادان از حقوق خود دفاع کنند و باید یک دفاعیه از خود ارائه بدهند و همین طور از استادان همان دانشگاه دعوت کنند که در این سمینار حضور پیدا کنند، در این صورت هزینه بسیار زیادی را باید برای پذیرایی پرداخت کنند.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا کانادا

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا هزینه زندگی دانشجویی برای کسانی که با بورسیه وارد دانشگاه های کانادا شده‌اند به طور معمول صفر خواهد بود، چون دولت خودش از آنها دعوت کرده تا در آن کشور تحصیل کنند و همه هزینه‌های آن را نیز متحمل می‌شود و برای این دانشجوها خوابگاه های مناسبی را در نظر می‌گیرد که دارای امکانات کاملی هستند.

اما اگر دانشجویان خودشان و با آزمون های ورودی وارد دانشگاه ها شده اند، می توانند وامی را که دولت برای زندگی دانشجویی در نظر گرفته است بگیرند و با کمک آن هزینه های زندگی خود را بپردازند و یا برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانند از خوابگاه های دولتی که دولت کانادا برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته استفاده کنند.

اما دانشجویان فقط در زمان تحصیل خود می‌توانند از این خوابگاه ها استفاده کنند و بعد از اینکه از دانشگاه ها فارغ التحصیل شدند و در کانادا مشغول به کار شدند، باید برای خود به دنبال جای مناسب باشند و دولت بعد از فارغ التحصیل شدن مسئولیت این افراد را بر عهده نمی گیرد.

هزینه کامل اخذ ویزا تحصیلی کانادا

هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا همانطور که می‌دانید دانشگاه های کانادا از اعتبار بسیار زیادی برخوردار هستند و عوامل زیادی مثل استادان با تجربه و امکانات بسیار خوبی که در کانادا و دانشگاه های آن وجود دارد باعث می شود که سالانه افراد بسیار زیادی از کشورهای خارجی برای تحصیل به این کشور سفر کنند اما کسانی هستند که می خواهند از طریق تحصیل در کانادا برای خود ویزای تحصیلی کانادا بگیرند، این کار چندان آسانی نیست و دارای مراحل بسیار پیچیده‌ای خواهد بود.

هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد، به اینکه در چه رشته ای و در چه دانشگاهی بخواهید به تحصیل بپردازید.

هزینه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی و هزینه خوابگاه بین ۱۵ هزار دلار کانادا تا ۳۰ هزار دلار می باشد اما در این مورد استثنا نیز وجود دارد، برای مثال شهریه دانشگاه های شبانه روزی از ۳۰ هزار دلار شروع می‌شود تا نهایتاً ۵۰ هزار دلار کانادا می باشد. این هزینه تمامی هزینه های جانبی را نیز پوشش می دهد، یعنی افرادی که در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند نیاز به خوابگاه ندارند و در همان مکان زندگی می کنند.

هزینه ای را که ما برای اخذ ویزای تحصیلی پرداخت می کنیم نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده خواهد بود و در صورتی که موفق شویم ارزش بسیار زیادی دارد.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید