سوغاتی های معروف آنتالیا

سوغاتی های معروف آنتالیا

سوغاتی های معروف آنتالیا آنتالیا یکی از شهرهای معروف و بزرگ‌ کشور ترکیه می باشد و در واقع این شهر یکی از شهرهای توریستی و گردشگری و اقتصادی ترکیه به شمار می آید و تنوع سوغاتی در آنتالیا بسیار زیاد می باشد. در این بخش از مطلب به معرفی سوغاتی های معروف آنتالیا خواهیم پرداخت.

از سوغاتی های معروف آنتالیا می‌توان به فرش و گلیم، زیورآلات و شیرینی جات، لباس های برند، قهوه و چای و محصولات چرم و ظرف و ظروف عتیقه و… اشاره کرد و افراد با سلیقه ها و فرهنگ های مختلف می توانند بسته به نوع سلیقه خود از این سوغاتی ها خریداری کنند. به‌ علت تنوع سوغاتی های معروف آنتالیا، اکثر مسافران برای خرید کردن به آنتالیا سفر می‌کنند.

در این بخش از مطلب، علاوه بر معرفی سوغاتی های معروف آنتالیا به معرفی بازارهای خرید سوغاتی نیز خواهیم پرداخت و شما را با بازارهای فروش سوغاتی با قیمت مناسب در آنتالیا آشنا خواهیم کرد.

اکثر سوغاتی های کشور ترکیه به صورت خوراکی هستند و شهر آنتالیا یکی از شهرهای اقتصادی کشور ترکیه به شمار می آید، زیرا این شهر هم از نظر داشتن امکانات تفریحی برای توریست ها دارای بازارهای فروش انبوه سوغاتی نیز می باشد و تقریبا تمام سوغاتی های معروف آنتالیا و ترکیه در این شهر به صورت مستقیم به فروش می رسند و گردشگران می توانند با مراجعه کردن به بازارهای آنتالیا، سوغاتی های مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و با کیفیت بالا و به با بهترین و شیک ترین بسته بندی خریداری کنند.

تر ارزان اروپا

برای دریافت تور ارزان اروپا میتوانید مقاله تور ارزان اروپا را دنبال بکنید.

فرش و گلیم

سوغاتی های معروف آنتالیا گران ترین و در عین حال با ارزش ترین سوغاتی معروف آنتالیا، فرش و گلیم ترکیه‌ای است و افرادی که گالری فروش فرش و گلیم در سایر کشورها دارند، هر سال از سراسر جهان به آنتالیا می‌آیند تا فرش‌ها و گلیم های گالری خود را از این کشور خریداری کنند، زیرا گلیم ها و فرش های ترکی علاوه بر داشتن کیفیت، به علت داشتن طراحی هنرمندانه بسیار مورد استقبال قرار می گیرند.

فرش و گلیم های دستبافت ترکیه ای معمولا توسط بانوان ترک بافته می شوند و زنان هنرمند ترکیه ای برای بافت این سوغاتی معروف آنتالیا ماه‌ها زمان صرف می کنند تا یک فرش در سایزهای مختلف ببافند. در صورتی که شما به خرید فرش‌های سنتی ترک علاقه دارید، برای خرید این فرش ها حتما به گالری های معروف در آنتالیا مراجعه کنید تا جنس اصیل ترکی را در اختیار شما قرار دهند.

فرش ها و گلیم های ترک دارای طرح های مختلفی از جمله طرح های سنتی و یا طرح های مدرن هستند و افراد می توانند با توجه به سلیقه خود طرح موردنظرشان را انتخاب کنند، اما در این میان فرش ها و یا گلیم هایی که طرح سنتی دارند، بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند و این فرش ها معمولا در متراژهای 6، 9 و یا 12 متری بافته می شوند و با قیمت مناسب در اختیار گردشگران قرار می گیرند.

در صورتی که شما طرح خاصی در مورد فرش و گلیم ترکی در نظر دارید، می توانید این طرح را به صاحب گالری فرش نشان دهید تا فرش موردنظرتان را برای شما ببافند، البته این کار کمی زمان می برد.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله تور لحظه آخری آنتالیا را دنبال بکنید.

فرش و گلیم

ظروف سرامیکی و سفالی

سوغاتی های معروف آنتالیا ظروف سرامیکی و سفالی در دسته ی سوغاتی های معروف آنتالیا قرار می گیرند و این ظروف معمولا علاوه بر آنتالیا در تمام شهرهای توریستی و گردشگری ترکیه نیز به فروش می رسند و افرادی که به ظرف و ظروف و عتیقه جات علاقه دارند، معمولا جذب این مدل سوغاتی ها می شوند.

شهر آنتالیا به شهر فروش سوغاتی و هدیه های معروف ترکی از جمله ظروف سرامیکی و سفالی معروف می باشد و صنعتگران و سفالگران آنتالیا خاک مورد نیاز برای ساخت این ظروف را معمولا از رودخانه قرمز فراهم می کنند.

ظروف سرامیکی و سفالی ترکی بیشتر جنبه دکوری دارند و کمتر از آنها برای مصارف روزانه استفاده می شود و این ظروف در انواع مختلف پارچ و لیوان و کوزه و… ساخته می شوند و طرح های بسیار زیبا و شیکی دارند و این طرح ها بیشتر برگرفته از طرح های سنتی و اصیل ترکی می باشند و توسط هنرمندان طراحی می شوند.

ظروف سفالی و سرامیکی ترک معمولا به صورت لعاب دار ساخته می شوند و قبل از ورود به بازار در کوره حرارت می بینند و به همین دلیل این ظروف کاملا رنگ ثابت و قابل شست و شو هستند.

اخذ ویزای شینگن

اگر قصد دریافت ویزای شینگن را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن را دنبال بکنید.

ظروف سرامیکی و سفالی

محصولات چرمی

سوغاتی های معروف آنتالیا شیک ترین سوغاتی آنتالیا محصولات چرمی این شهر هستند و این محصولات معمولا توسط هنرمندان و افراد بومی شهر آنتالیا ساخته می شوند و هنر دست مردمان بومی هستند. از مهم ترین محصولات چرمی دست ساز می توان به کمربند و کیف پول زنانه و مردانه و همچنین انواع دستبندهای چرمی و… اشاره کرد. شما می توانید این محصولات زینتی زیبا و باارزش را به عنوان سوغاتی خریداری نمایید.

یکی از دلایل استقبال گردشگران از محصولات چرمی ترکیه، قیمت بسیار مناسب این محصولات می باشد و چرم در این کشور دارای قیمت و نرخ بسیار ارزان تری نسبت به سایر کشورها می باشد و محصولات چرمی در تنوع بالا و طرح های زیبا و همچنین قیمت مناسب در آنتالیا به فروش می رسند.

محصولات چرمی ترک معمولا در رنگ بندی قهوه ای روشن و قهوه ای تیره، مشکی تولید می شوند و در صورتی که از این محصولات به درستی نگهداری شود، مدت زمان زیادی برای شما کار می کنند و دوام بالایی دارند، زیرا در تولید آن ها از چرم طبیعی استفاده شده است.

در میان محصولات چرمی ترک معمولا کمربند و کیف چرم مردانه و همچنین کفش های مردانه بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند و گردشگران بیشتر این دسته از وسایل چرمی را خریداری می نمایند.

برای سفر به استانبول شما میتوانید مقاله تور ارزان استانبول را دنبال بکنید.

محصولات چرمی

لباس های برند ترک

سوغاتی های معروف آنتالیا بهترین سوغات آنتالیا، لباس های برند ترک هستند و به علت این که مواد اولیه ای مانند پنبه و یا پشم به صورت مستقیم و بدون واسطه در ترکیه تولید می شوند، پوشاک ترک معمولا کیفیت فوق العاده بالا و مرغوبی دارند و پوشاک برندهای ترکی در سراسر جهان معروف هستند و ترکیه در زمینه تولید پوشاک روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است و در کوشش است که لباس های برند باکیفیت تر و ارزنده تری را برای مسافران تولید نماید.

در بوتیک‌ها و فروشگاه های لباس آنتالیا شما می توانید اجناس و پوشاک شیک و برند ترکی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

لباس های برند ترک معمولا در تنوع بالایی تولید می شوند و این لباس ها شامل مواردی مانند لباس های مجلسی و پوشاک خانگی زنانه و مردانه و بچگانه هستند و در میان لباس های ترک، شلوارهای جین و لباس هایی که پارچه جین دارند، بیشتر مورد استقبال توریستان قرار می گیرند، زیرا جین ترک در سراسر جهان معروف می باشد و کیفیت فوق العاده بالایی دارد و علاوه بر آن لازم به ذکر است که بدانید اجناس جین تولید شده در ترکیه، کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند و مدت زمان زیادی می توانید از شلوارهای جین استفاده نمایید.

لباس های برند ترک به تمام نقاط جهان صادر می شوند و کیفیت جهانی دارند و به همین دلیل شما می توانید با خرید این لباس ها، سوغاتی های بسیار محبوب و ارزنده ای را برای دوستان و آشنایان خود به کشورتان ببرید.

اگر قصد سفر به ترکیه دارید میتوانید مقاله تور ارزان ترکیه را دنبال بکنید.

لباس های برند ترک

قهوه ترک

معروف ترین سوغات آنتالیا، قهوه ترک می باشد. معمولا همه افراد کشور ترکیه را با قهوه ها و نوشیدنی های کافئین دار معروف می شناسند و به همین دلیل چای و قهوه دو تا از نوشیدنی های پرطرفدار و معروف ترک به شمار می آیند. افرادی که قصد امتحان کردن قهوه های ترک را دارند، می توانند در کافه های آنتالیا این نوشیدنی محبوب را امتحان کنند و از خوردن قهوه اصیل ترکی در این کافه ها لذت ببرند.

علاوه بر نوشیدن قهوه های ترکی در کافه های آنتالیا، شما می توانید انواع قهوه های ترک را با کیفیت عالی و قیمت مناسب در بازارهای ترکیه خریداری کنید و به عنوان سوغاتی به کشور خودتان ببرید.

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر خرید قهوه برای سوغاتی، حتما طعم بی نظیر قهوه ترک را در کافه ها بچشید، زیرا ترک ها قهوه را با روش خاصی تهیه می کنند.

قهوه ترک معمولا هم به صورت فله و هم به صورت بسته بندی شده در فروشگاه های آنتالیا به فروش می رسد و هر دوی این قهوه ها کیفیت بالایی دارند، اما توریستان برای خرید قهوه به عنوان سوغاتی بهتر است که نوع بسته بندی شده آن را خریداری نمایند، زیرا این قهوه ها بسته بندی بسیار شیک و زیبایی دارند و برای سوغاتی دادن کاملا مناسب هستند و به دلیل آک‌بند بودن آن ها احتمال پریدن بوی قهوه وجود ندارد و بو و کیفیت قهوه تا آخرین زمان برای شما باقی می ماند و از بین نمی رود و از این رو گفته می شود که این مدل قهوه ها انتخاب مناسب تری برای سوغاتی دادن هستند.

قهوه ترک شامل مواردی مانند قهوه اسپرسو و قهوه فوری و همچنین قهوه گلد و… می شود و شما می توانید مدل قهوه ها را برحسب ذائقه و یا طرز استفاده خودتان انتخاب نمایید.

قهوه ترک

باقلوا

سوغاتی های معروف آنتالیا خوشمزه ترین سوغاتی آنتالیا، باقلوا نام دارد و یکی از شیرینی های معروف و بسیار لذیذ ترکی است. معمولا این شیرینی دارای محبوبیت بسیار بالایی در میان گردشگران و توریستان می باشد.

باقلواهای ترکی را شما می توانید به صورت بسته بندی شده از فروشگاه های آنتالیا خریداری نمایید و به عنوان سوغاتی به کشورتان بیاورید. در اصل باقلوا نوعی شیرینی است که با استفاده از لایه های نازک خمیری تهیه می شود و در بین این لایه های خمیری از انواع مغزها مانند پسته ، بادام و یا گردو استفاده می کنند و سپس بر روی باقلوا، از شهد شکر و زعفران برای خوشرنگ شدن و شیرین شدن این شیرینی استفاده می کنند.

باقلوا به علت این که نوعی شیرینی اصیل ترکی می باشد، بسیاری از مسافران این نوع شیرینی را به عنوان سوغاتی خریداری می کنند و هم به صورت روزانه و فله و هم به صورت بسته بندی شده در فروشگاه ها موجود می باشد و افرادی که قصد دارند این شیرینی را به عنوان سوغاتی به کشور خود ببرند، بهتر است که باقلوای بسته بندی شده خریداری نمایند، زیرا این باقلواها دارای تاریخ مصرف هستند و مدت زمان بیشتری برای شما باقی می مانند.

به طور کلی شیرینی ها و باقلوای ترکی معمولا رسپی خاصی دارند و روش پخت و تهیه آن ها خاص می باشد و به همین دلیل کلاس های شیرینی پزی برگزار شده در ترکیه، همه ساله با استقبال بالایی رو به رو می شوند.

باقلوا

ادویه

محبوب ترین سوغاتی آنتالیا، ادویه است و ادویه های ترکیبی ترکیه معمولا بسیار مرغوب و معروف هستند. این ادویه ها در تمام شهرهای ترکیه از جمله آنتالیا به فروش می رسند و شما می توانید ادویه ترک را به عنوان سوغاتی خریداری نمایید.

ادویه های ترکی علاوه بر داشتن طعم بی نظیر، دارای عطر و بوی فوق العاده ای نیز هستند و به صورت بسته بندی شده به فروش می رسند و به همین دلیل علاقه مندان به ادویه جات می توانند آنها را به صورت کاملا بهداشتی و بسته بندی شده خریداری نمایند.

از جمله محبو‌ب‌ترین و بی نظیرترین ادویه های ترکی می توان به سماق و پودر فلفل قرمز و سیاه و همچنین پودر پاپریکا و… اشاره کرد و ترک های اصیل معمولا ادویه های خود را در ظروف مسی نگهداری می کنند تا ادویه جات عطر و بوی خودشان را از دست ندهند.

ادویه جات موجود در فروشگاه های ترکیه معمولا به صورت فله ای به فروش می رسند و اگر قصد خرید این ادویه ها به عنوان سوغاتی دارید بهتر است که این موضوع را به فروشندگان اطلاع دهید تا به روش خاصی این ادویه جات را برای شما بسته بندی کنند تا در حین سفر مشکلی برای آن ها پیش نیاید و عطر و بوی خود را از دست ندهند.

اگر قصد دارید که به عنوان سوغات، ادویه ترکی خریداری کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که از خرید ادویه های ترکیبی ترک مانند ادویه مرغ و ماهی و ادویه گوشت و… غافل نشوید، زیرا این ادویه ها بسیار خوش عطر و بو و خوشمزه هستند.

تقریبا می توان گفت که قیمت مناسب ترین سوغاتی ترکیه، ادویه است و افرادی که قصد خرید سوغاتی با قیمت مناسب را دارند، بهتر است که ادویه جات خریداری نمایند، زیرا ادویه جات ترکی قیمت مناسب تر و بهتری نسبت به سایر سوغات ترکیه دارند و حمل آن ها نیز ساده تر می باشد و جای کمتری می گیرند.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید