تور گرجستان لیست قیمت ارزان+زمینی و هوایی

ویژگی ها و مزیت های تور گرجستان

تور ارزان گرجستان از تور های به صرفه و بسیار خاطره انگیز می باشد که شما می توانید ان را تجربه کنید. همان طور که میدانید گرجستان همانند کشور های دیگر در مرز بین دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است ، اما این کشور جزو قاره اروپا به حساب می آید و این کشور را به عنوان کشوری اروپایی می شناسند، اما از نظر جغرافیایی این کشور هم در قاره آسیا و هم در قاره اروپا دارای خاک می باشد .

این کشور جزو کشورهای کوهستانی می باشد به گونه ای که حدودا دو سوم گرجستان را مناطق کوهستانی تشکیل می دهد، اما با این وجود این کشور دارای تنوع بالای آب و هوایی می باشد.

 گرجستان از کشور های قدیمی و تاریخی به حساب می آید به همین دلیل دارای آثار و بناهای تاریخی متعددی نیز می باشد ، نکته جالب دیگر در رابطه با تاریخ این کشور این است که کشور گرجستان دومین کشور به حساب می آید که دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور انتخاب نموده است .

همچنین این کشور دارای فرهنگ غنی نیز می باشد و مردمان گرجستان بسیار مهمان نواز و خون گرم می باشدند ، دارای سنت ها و غذا های محلی و مخصوص متعددی هستند .

در ادامه این نوشته به بررسی تور های مربوط به کشور گرجستان خواهیم پرداخت و مواردی همچون ویژگی ها و مزیت های تور گرجستان ، جاهای دیدنی و تاریخی گرجستان ، بهترین زمان برای خرید تور و سفر به گرجستان ، نحوه ی رزرو تور گرجستان و … را مورد بررسی قرار خواهیم داد .

پیشنهاد میکنیم سری به تور اروپا نوروز 1403 نیز بزید

ویژگی ها و مزیت های تور گرجستان

تور ارزان گرجستان دارای جذابیت های زیادی می باشد که شما را علاقه مند به سفر می کند ،‌ در این بخش برخی از مهم ترین این موارد را بیان خواهیم کرد تا اگر هنوز شک دارید که آیا تور را برای سفر به این کشور انتخاب کنید یا خیر،‌ بتوانید تصمیم درست بگیرید.

برخی از مهم ترین ویژگی ها و مزیت های تور و سفر به کشور گرجستان عبارت است از :

 ۱ ) طبیعت وصف نشدنی این کشور : گرجستان در اروپا معروف به بالکن اروپا می باشد.‌ این کشور کوچک که در منطقه اوراسیا قرار دارد و علت ان که این کشور را بالکن اروپا می نامند این است که کوه های قفقاز در گرجستان دارای ارتفاع 5642 کیلومتر می باشد و بلند ترین قله اروپا می باشد.

‌ شما در هنگام سفر می توانید که از این طبیعت زیبا لذت ببرید .

 ۲ ) فرهنگی غنی :‌ این کشور دارای فرهنگی بسیار بالا می باشد. مردم گرجستان افرادی ساده و مهربان می باشند که در هنگام سفر خود به این کشور شما حس بدی نخواهید داشت .

 ۳ ) غذاهای گرجی : افراد علاقه مند به غذا و امتحان کردن غذا های متفاوت می توانند به راحتی در این کشور از انواع غذا های سنتی و محلی گرجی تهیه کنند و از انها لذت ببرند .

 ۴ ) مکان های تاریخی : اشاره کردیم که این کشور از کشور های قدیمی در اروپا می باشد و دارای اماکن تاریخی زیادی برای علاقه مندان است .

 ۵ ) به صرفه بودن : هزینه های استفاده از تور های گرجستان نسبت به دیگر کشور های اروپایی خیلی به صرفه تر است و می توان جزو مقرون به صرفه ترین سفر های خارجی باشد .

این موارد از مهم ترین مزیت های سفر به گرجستان می باشد که شما می توانید با سفر به این کشور لحظات خوشی را برای خود بسازید .

آشنایی کامل با گرجستان

گرجستان یکی از کشور هایی می باشد که در قسمت قفقاز جنوبی واقع شذه است ، این کشور از قسمت غربی خود با دریای سیاه و از قسمت شمال با کشور روسیه و از جنوب با دو کشور ترکیه و ارمنستان و همچنین از قسمت شرق نیز با کشور آذربایجان دارای مرز مشترک می باشد یا به عبارتی همسایه است .

 زبان رسمی این کشور گرجستانی می باشد و این کشور همانند ترکیه هم در آسیا و هم در اروپا دارای مرز می باشد اما به طور رسمی جزو کشور های قاره اروپا می باشد.پایتخت این کشور و مهم ترین شهر ان نیز تفلیس می باشد.

جمعیت این کشور بر طبق آمار های سال ۲۰۲۱ حدودا 3.728 میلیون نفر گزارش شده است.  بیشتر افراد این کشور مسیحی هستند و به زبان گرجی کارتولی سخن می‌ گویند که این زبان همان زبان رسمی این کشور نیز می باشد. گرجستان از کشور های قدیمی می باشد ، البته در گذشته بیشتر با نام ایبریا شناخته می شد که این نام در زمان حکومت پادشاهی گرجستان باستان که نامش همان ایبریا باز می گردد  تا بعد از حمله مغول ها به گرجستان در سده ۱۳ میلادی این کشور فراز و نشیب های زیادی را تحمل کرد.

 این کشور در مقابل کشور های زیادی همانند ایرانیان، عثمانی‌ها و روس‌ها و روسیه ایستادگی کرد . امروزه نیز نوع حکومت این کشور جمهوری می باشد و ارکان اصلی حکومت این کشور پارلمان می باشد.

 همچنین این کشور به همراه تفلیس دارای 9 استان دیگر می باشد که تفلیس بزرگترین شهر این کشور و همچنین پایتخت این کشور نیز می باشد .

باتومی ، کوتائیسی ، روستاوی ، متسختا و گوری از دیگر شهر های مهم این کشور می باشد. کشور گرجستان از کشور هایی می باشد که به سرعت در حال رشد و پیشرفت می باشد  و این پیشرفت در جابه جایی این کشور قابل مشاهده می باشد .لذا بسیاری از توریستها مایل به سفر با تور ارزان گرجستان هستند.

اگر عاشق سفر هستید پیشنهاد می کنیم مقاله تور آنتالیا را نیز دنبال نمایید

جاهای دیدنی و تاریخی گرجستان

جاهای دیدنی  در تور ارزان گرجستان بسیار زیاد است ، کشور گرجستان در شهر های مختلف خود جاهای دیدنی بسیاری دارد که شما می توانید زمانی که به این کشور سفر کردید از این مناطق دیدن کنید و لحظات به یاد ماندنی را تجربه کنید.

 برخی از مهم ترین و معروف ترین مناطق دیدنی کشور گرجستان را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد:

۱ ) دریاچه لاک پشت تفلیس : یکی از جاذبه های گردشگری در کشور گرجستان دریاچه لاکپشت می باشد. این دریاچه در شهر تفلیس است و علت نام گذاری این دریاچه این است که مردم گرجستان این دریاچه را از بالا به شکل یک لاک‌پشت می بینند و از زیباترین و خوش آب‌وهوا‌ترین جاهای دیدنی گرجستان می باشد.

سالانه گردشگران زیادی از این رودخانه دیدن می کنند .

 ۲ ) پل صلح : این پل در شهر تفلیس قرار دارد و از زیبا ترین بناهای گرجستان می باشد. این پل روی رود کورا ساخته شده است و دو قسمت شهر را به هم مرتبط کرده است ، طول این پل 150 متر می باشد و در سال 2010 ساخته شده است .

 ۳ ) دلفیناریوم : این مکان در شهر باتومی گرجستان واقع است و از اصلی ترین مکان های تفریحی و گردشگری کشور گرجستان می باشد. در این مکان شما میتوانید شاهد رقص دلفین‌ ها در آب همراه با موسیقی باشید .

 ۴ ) از دیگر مناطق دیدنی شهر، باتومی می باشد که باغی ۱۰۷ هکتاری می باشد که در ان انواع گل و گیاه و ... نگه داری می شود و یکی از پر طرفدار ترین مکان ها برای علاقه مندان به طبیعت در این کشور می باشد .

 ۵ ) میدان اروپا : همان طور که گفتیم کشور گرجستان در هر دو قاره قرار دارد. میدان اروپا در شهر باتومی مکانی است که این شهر را به منطقه اروپایی گرجستان متصل می کند . 

۶ ) کلیسای جامع سوتیتسخولی : از مهم ترین بنا های تاریخی که در شهر تاریخی متسختا قرار دارد از شاهکار های بنا های تاریخی این کشور می باشد .

۷ ) قلعه‌ ناریکالا : از دیگر مناطق تاریخی کشور گرجستان می توان که به قلعه‌ ناریکالا اشاره کرد که قدمت این بنا به قرن چهارم میلادی برمی گردد و در شهر تفلیس قرار دارد .

۸ ) محله متخی : این محله در شهر تفلیس ، پایتخت گرجستان قرار دارد و از قدیمی ترین محله های این کشور می باشد.این بنا بر روی یک تپه ای مرتفع ساخته شده است که دارای چشم انداز بسیار زیبایی می باشد .

 ۹ ) مجسمه مادر گرجستان ( کارتلیس ددا ) : این مجسمه در شهر تفلیس قرار دارد و در سال ۱۹۵۸ میلادی ساخته شده است و از برجسته ترین و معروف ترین جاذبه های این کشور می باشد .

۱۰ ) کلیسای جامع تثلیث تفلیس : این کلیسا در سال ۲۰۰۴ در تفلیس در محله ای به نام سامبا بنا شد و از مکان های دیدنی این شهر می باشد .

مشخصات-فرودگاه-های-گرجستان

مشخصات فرودگاه های گرجستان

فرودگاه های گرجستان از فرودگاه های شلوغ می باشد، زیرا این کشور به واسطه مکان های دیدنی و تاریخی که دارد سالانه میزبان افراد زیادی از سراسر دنیا می باشد.

 برخی از مهم ترین فرودگاه های گرجستان عبارت است از :

 ۱ ) فرودگاه بین المللی تفلیس : به این فرودگاه ، فرودگاه بین المللی نوو الکسیوکا نیز می گویند که اصلی ترین فرودگاه بین المللی گرجستان است و در پایتخت این کشور قرار دارد و تا مرکز شهر ۱۷ کیلومتر فاصله دارد .

۲ ) فرودگاه بین المللی باتومی : باتومی از شهر های مهم این کشور است. از فرودگاه های مهم این کشور نیز فرودگاه بین المللی باتومی می باشد. ‌این فرودگاه در طول سال قادر به جابجایی 600.000 مسافر می باشد .

۳ ) فرودگاه بین‌المللی کوتایسی .

 ۴ ) فرودگاه ملکه تامار مستیا .

 ۵ ) فرودگاه بین‌المللی پوتی .

 ۶ ) فرودگاه سوخومی درندا .

این موارد از مهم ترین فرودگاه های کشور گرجستان می باشد که هر کدام در شهر مختلف این کشور قرار دارند و سالانه گردشگران زیادی از این فرودگاه ها وارد این کشور می شوند .

به طور کلی تمام شهر های مهم این کشور که عبارت است از کبولتی کوتائیسی ، لاگودخی ، مستیا ، موخرانی ، ناتاختاری ، پوتی ، تسالکا و سوخومیر دارای فرودگاه می باشند و شما به صورت پرواز مستقیم می توانید که وارد این شهر ها شوید .

بهترین زمان برای خرید تور گرجستان

خرید تور ارزان گرجستان در زمان مناسب می تواند که سفر شما را در بهترین شرایط قرار دهد. به طور کلی کشور گرجستان از کشور های چهار فصل می باشد و دارای اب و هوایی متنوع می باشد به طوری که نمی توان به صورت دقیق بازه ای را به عنوان فصل داغ گردشگری و فصل خلوت برای این کشور مشخص کرد و به طور کلی شما در هر فصل از سال می توانید به این کشور سفر کنید

 این کشور دارای زمستان های نسبتا سرد است و همچنین تابستان های این کشور نیز گرم و مرطوب می باشد . اما علاوه بر آب و هوا می تواند عوامل دیگری همانند وجود جشن ها و فستیوال های معروف از دیگر مواردی باشد که می تواند بهترین زمان برای سفر به این کشور باشد.

 برخی از مهم ترین جشن ها و فستیوال هایی که در این کشور برگزار می شود عبارت است از : فستیوال پنیر و تیبالیزوبا که شما می توانید در زمان برگزاری این جشن ها به این کشور سفر کنید و علاوه بر اینکه از جاهای دیدنی گرجستان بازدید می کنید از شرکت در این فستیوال ها نیز بهره ببرید .

تور ارزان گرجستان

راهنمای نحوه ی رزرو تور گرجستان

رزرو تورارزان گرجستان را شما می توانید از طریق آژانس های رسمی فعال کشور انجام دهید. تور های این کشور دارای انواع مختلف به شهر های مختلف این کشور می باشند که شما می توانید یا به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین نیز این تور ها را مشاهده کنید و بسته به شرایط و میزان بودجه خود مناسب ترین را تهیه کنید .

شما با مراجعه حضوری می توانید با گرفتن مشاوره از راهنما های آژانس های مسافرتی انتخاب بهتری داشته باشید اما با این وجود به صورت آنلاین هم می توانید در صورت داشتن مشکلی از کارشناسان مربوطه سوال های لازم را بپرسید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و بتوانید شرایط خود را به بهترین نحو بررسی کنید .

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید