مراکز دیدینی رم

تور ایتالیا

مراکز دیدینی رم:  از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. این تنوع و گوناگونی به حدی زیاد است که اگر تمام عمر خود را به گردش در آن بگذرانید، برایتان خسته کننده نخواهد بود. اگر شما به شهرهای باستانی با فرهنگ و قدمتی کهن علاقمند هستید، بازدید از بناهای تاریخی رم شما را شگفت‌زده خواهد کرد.در ادامه محل‌های دیدنی رم را به شما معرفی خواهیم کرد.

مراکز دیدنی رم

کولوسئوم

کولوسئوم یا آمفی‌تئاتر فلاویان از مراکز دیدینی رم  می‌باشد که پس از قرن‌ها، هنوز مکانی برای تفریح و سرگرمی مردم به شمار می‌آید. کولوسئوم، در گذشته مکانی برای نمایش‌های مختلف، برگزاری نبردها و مسابقات بین گلادیاتورها و حتی جنگ با حیوانات بوده و اعدام به وسیله رهاسازی حیوان‌های وحشی در آن انجام می‌شده است. امروزه با وجود این‌که حدود یک سوم از تشکیلات و بنای اصلی کولوسئوم فرو ریخته است، اما هم‌چنان از شکوه و عظمت این بنای تاریخی کاسته نشده است.

این آمفی‌تئاتر، ظرفیت و گنجایش حدود 50000 نفر را در خود دارد و مساحت آن حدودا 24000 متر مربع می‌باشد که در نوع خود بسیار جذاب است.

یک مورد جالب که در مورد این مکان می‌توان گفت، چینش و نحوه نشستن افراد در کولوسئوم است که به نوعی طبقه‌بندی اجتماعی افراد آن زمان را مشخص می‌کرده است. امپراطور دارای جایگاهی به‌خصوص در نزدیکی زمین استادیوم بوده است و به طور کلی اشخاصی که از نظر مالی ثروتمندتر بوده‌اند، در نزدیکی زمین استادیوم قرار گرفته و شهروندان عادی و سپس فقرا در جایگاه‌های پشتی می‌نشستند.

یک سازمان به نام بنیاد عجایب هفت‌گانه از مردم سراسر جهان در سال 2001 نظرسنجی کرد که میلیون‌ها نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و طبق آن، عجایب هفت‌گانه جدید به مردم دنیا معرفی شد که بنای تاریخی کولوسئوم نیز جزو آن‌ها بود.

کولوسئوم به طور تقریبی هرروزه به جز 25 دسامبر و هم‌چنین اول ژانویه، به روی عموم مردم باز است. برای بازدید از این مکان شگفت‌انگیز می‌توانید از 8:30 صبح تا 5 بعدازظهر در زمستان و 7:30 در تابستان مراجعه کنید.

شما همچنین میتوانید مقاله مراکز زیبای شهر تورنتو را مطالعه و از بین اینشهر و کشورها مقصد مورد نظر خود را انتخاب نمایید

اخذ ویزای شینگن 1402

اگر قصد سفر به اروپا را دارید و به دنبال اخذ ویزای شینگن هستید حتما این لینک را دنبال نمایید

فواره تروی و دیدنی های رم

فواره تروی

فواره تروی یکی از مراکز دیدینی رم محسوب می‌شود که از اسرارآمیزترین شاهکارهای ساخته شده در قرن 17 میلادی می‌باشد. زمانی که روی سنگ‌فرش‌های مکعبی میدان تروی ایتالیا قدم می‌زنید و فواره تروی را به عنوان یک منظره مشاهده می‌کنید، صحنه‌ای که با آن مواجه می‌شوید، تنها یک آب‌نمای ساده نیست، بلکه شما با صحنه‌ای بی‌نظیر از این شاهکار که به چشمه عشاق نیز معروف است، روبرو می‌شوید.

این فواره دارای تاریخچه‌ای طولانی است و پیدایش آن مربوط به دوران روم باستان می‌باشد، یعنی زمانی که به عنوان مظهر و نشانه یکی از آبراهه‌های روم به نام آکوا ویرجو (Aqua Virgo) مورد استفاده قرار می‌گرفت.

نام آکوا ویرجو به معنی “آب باکره” و به یک افسانه قدیمی رومی برمی‌گردد. این افسانه رومی، حاکی از این است که یک دوشیزه جوان محل سرچشمه این آب را به افرادی از سربازان امپراتوری روم نشان داد، سپس طبق دستور امپراتور آگوستوس، آب‌راهی به طول ۲۲ کیلومتر ساخته شد و این آب به شهر رم و به حمام‌های آن منتقل گردید. بر اساس افسانه های رومی، اگر مسافری در حوض و فواره تروی، سکه‌ای را با دست راست پرتاب کند، دوباره عازم سفر به شهر رم خواهد شد.

دولت ایتالیا هرروزه سکه‌های موجود در داخل فواره را جمع‌آوری کرده و به یک موسسه خیریه که در زمینه تامین غذا برای افراد نیازمند فعالیت می‌کند، اهدا می‌کند.

بهترین تفریحات اروپایی

از علاقه مندان سفر به خارج ازکشور هستید؟ حتما سری به تورهای اروپایی زده و با تخفیفات آن آشنا شوید

پانتئون و جاذیه های دیدنی دررم

پانتئون

پانتئون به عنوان یکی ازمراکز دیدینی رم، همواره مورد توجه مردم جهان بوده است. این معبد مشهور، از جمله بزرگ‌ترین گنبدهای جهان به شمار آمده و جزو حیرت‌آورترین معماری‌های دنیا به حساب می‌آید. معبد پانتئون ۲۷ سال قبل از میلاد، به وسیله مارکوس آگریپا (Marcus Agrippa) فرزند خوانده امپراتور آگوستوس ساخته شد.

پانتئون رم را به جرئت می‌توان یک شاهکار معماری بی‌مانند دانست. بهتر است بدانید که این بنای تاریخی تا قرن بیستم، بزرگ‌ترین سازه بتنی در سراسر جهان بوده است.

بارزترین ویژگی معماری پانتئون رم، گنبد بزرگ و بسیار زیبای این بنا می‌باشد. ساخت این گنبد بتنی یکی از بزرگ‌ترین کارهای بشر در زمینه معماری دوران باستان بوده است. پلان معبد پانتئون رم در ایتالیا نشان می‌دهد که قطر گنبد ۴۳ متر است و جالب است که بدانید ارتفاع گنبد تا سطح زمین نیز دقیقا به همین اندازه می‌باشد، به این ترتیب می‌توان گفت که فضای داخلی پانتئون مشابه یک کره کامل است.

پانتئون را می‌توان بهترین بنای محافظت شده از دوران روم باستان دانست. پانتئونی که امروزه وجود دارد، تقریبا همان چیزی است که ۲ هزار سال پیش وجود داشته است، حتی اکثر تزئینات داخلی آن هم بدون تغییرات باقی مانده اند.

بنای تاریخی معبد پانتئون، مورد تقلید بسیاری از بناهای باستانی واقع شده و آن را پیشگام همه عبادت‌گاه‌های مدرن محسوب می‌کنند.

تور اسپانیا فرانتور اسپانیا فرانسه ایتالیا ویژه نوروز 1402سه ایتالیا ویژه نوروز 1402

قصد سفر نوروزی در بهترین فصل سال بهار را دارید و میخواهید یک سفر خاطره ساز و به یاد ماندنی داشته باشید! پس حتما تجربه سفر با تور اروپا نوروز 1402 را از دست ندهید

کلیسای سن پیتر از جاذبه های دیدنی رم

کلیسای سن پیترو

کلیسای سن پیترو از مراکز دیدینی رم است که جزو بزرگ‌ترین کلیساهای ایتالیا و جهان به شمار می‌آید. معماری حیرت‌انگیز و نبوغ چشم‌گیر را در این بنای باستانی می‌توان به طور واضح مشاهده کرد.

کلیسای سن پیترو واقع در شهر رم ایتالیا، جزو کلیساهای مشهور و بسیار مهم به شمار می رود و این کلیسا همیشه شلوغ و مملو از جمعیت است. این کلیسا از بزرگ ترین کلیساهای جهان است که مربوط به دوران رنسانس در ایتالیا می‌باشد.

کلیسای سن پیترو یا همان کلیسای دی سان پترو، بزرگ‌ترین و ثروتمندترین کلیسای ایتالیا و واتیکان می‌باشد. مساحت این کلیسا تقریبا ۲۰۰ هزار متر مربع است و تمام حجاری‌ها و نقاشی‌های مربوط به سقف آن اثر میکل آنژ معروف می‌باشد.

موضوعی جالب توجه که در طراحی این بنا وجود دارد، این است که بر اساس نقشه هوایی ساختمان‌های کلیسای سن پیرو مشابه به شکل یک کلید طراحی شده که نمادشناسان بر این باورند که به عنوان نماد کلید بهشت محسوب می‌شود و مجسمه‌های حواریون مسیح نیز به شکل نیم‌دایره‌ای در اطراف در ورودی این کلیسا نصب گردیده‌اند.

این بنای مذهبی و تاریخی، اثرهای هنری شگفت‌انگیزی را در دل خود جای داده است که اهمیت آن را بیش از پیش در مقایسه با کلیساهای دیگر بالا می‌برد.

مراکز دیدنی رم ورومن فروم

رومن فروم

رومن فروم یا به عبارتی میدان اصلی شهر رم، از جاهای توریستی رم است که در واقع خرابه‌هایی به جا مانده از دوران امپراطوری روم و شکوه و صلابت آن زمان محسوب می‌شود. این محل، مکانی برای اجرای نمایش، مقبره‌های باشکوه، کلیساها و ناحیه‌های شلوغ و پرجمعیت عمومی بوده است.

در اکثر شهرهای امپراطوری روم یک فضای روباز وسیع به نام «فروم» وجود داشت. فروم، اسمی بود که رومی‌ها از آن برای نامیدن میدان مرکزی شهر خود استفاده می‌کردند. رومن فروم ایتالیا، از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین فروم‌ها در کل شهرهای امپراطوری روم بوده که ابعاد آن ۲۵۰ در ۱۷۰ متر است و امروزه به عنوان یکی از پربازدیدترین مناطق جهان به شمار می‌رود و قبلاً قبرستان مردم «اتروسکان» بوده است که در قرن هفتم قبل از میلاد به وجود آمده و با رشد تدریجی و پیدایش نیازهای مردم، با گذشت زمان به یک قطب اجتماعی، سیاسی و تجاری در امپراطوری رم تبدیل می‌شود.

امروز یک ویرانه عظیم از قطعات معماری رومن فروم برجای مانده و حفاری های باستان شناسی مختلفی در آن صورت گرفته است. این مکان باستانی، سالیانه حدود 4.5 میلیون یا بیشتر بازدیدکننده را به خود جلب می کند.

قلعه سنت آنجلو

قلعه سنت آنجلو

قلعه سنت آنجلو، یکی از مراکز دیدینی رم است که به مقبره‌ی هادریان نیز معروف است. این قلعه، قلعه‌ای تاریخی است که در نزدیکی شهر واتیکان قرار دارد و به علت همین قدمتی که دارد، باید در شمار دیدنی‌های سفر هر گردشگری که به رم می رود، باشد.

قلعه سنت آنجلو یا “فرشته مقدس”، در طول قرون وسطی تغییر هویت داده و از آن به عنوان یک قلعه دفاعی برای حفاظت از جان پاپ‌ها استفاده می‌شده است. این قلعه در طی گذشت ۱۸۰۰ سال، سرگذشت پر فراز و فرودی را گذرانده است. در ابتدا این مکان به عنوان مقبره امپراتور ساخته شد، سپس از آن به عنوان قسمتی از دیوار دفاعی شهر استفاده گردید و بعدها تبدیل به یک قلعه شد. این بنای باستانی، علاوه بر مقبره هادریان، به عنوان مقبره شماری از جانشینان او هم مورد استفاده قرار گرفت.

امپراتور کاراکالا، آخرین امپراتوری بود که در سال ۲۱۷ میلادی در این مقبره جای گرفت. قلعه سنت آنجلو یک مکان بسیار زیبا و رویایی و هم‌چنین پر از افسانه‌های تاریخی است.

در بالای این قلعه، یک مجسمه باشکوه به شکل یک فرشته وجود دارد که در دوران رنسانس به قلعه اضافه گردیده است. این مجسمه فرشته، برگرفته از افسانه‌ای است که نام قلعه از آن گرفته شده است.

موزه‌های واتیکان و جاذبه های آن

موزه‌های واتیکان

موزه‌های واتیکان، از مراکز دیدینی رم هستند. موزه واتیکان رم به وسیله ژولیوس دوم در اوایل قرن 16 ساخته شد و کشیش های مختلف طی سالیان طولانی، آن را گسترش داده‌اند. موزه واتیکان رم یکی از بزرگ‌ترین و پربارترین موزه مجموعه اثرهای هنری دنیا که در طول قرن‌های متمادی توسط پاپ ها جمع‌آوری شده است، به حساب می‌آید. این موزه شامل موزه‌های گوناگونی از اثرهای تاریخی، فرهنگی، مردم‌شناسی، مذهبی، هنری و باستان‌شناسی است .

ساختمان این مجموعه بسیار عظیم، باشکوه و گسترده است و اگر قصد بازدید از همه بخش‌های این موزه را داشته باشید، ممکن است چند هفته به طول بیانجامد.

در اینجا بسیاری از قسمت‌های مهم که حاوی آثاری ارزشمند و گران‌بها است را معرفی می‌کنیم:

موزه کلیسای سیستین، یکی از زیباترین و پرگردشگرترین بخش‌های این بنا می‌باشد که آخرین ساختمان ساخته شده در موزه است. جذاب بودن این کلیسا بیشتر به علت وجود دو اثر ارزشمند هنری می‌باشد. اثر برجسته (قضاوت آخر) از نقاش معروف رنسانس در این مکان قرار گرفته است. این کلیسا، دارای ساختمانی کوچک است که در قرن 15میلادی به منظور برگزاری کنفرانس‌ها و دیدارهای کاتولیک‌ها و هم‌چنین انتخاب پاپ جدید بنا نهاده شد.

دیوارها و سقف این بنای باستانی پر از آثار هنری خیره کننده و حیرت‌آور است. دیوارهای شرقی این بنا تصویرهای زیبایی از داستان آدم و حوا را نمایش می‌دهد که به طرز جذابی نقاشی شده است. این تصویرها در مورد وسوسه آدم و اخراج آدم و حوا از بهشت می‌باشد.

دیوار غربی نیز دارای تصاویری جذاب از خلقت انسان، فرشته‌ها و تصاویری از زندگی و به صلیب کشیده شدن مسیح می‌باشد.

موزه مصر، مجموعه کوچکی از موزه واتیکان است که دارای اشیای گران‌بها از مصر در دوران باستان است. این آثار بی‌نظیر شامل تندیس‌هایی از فرمانروایان باستانی و کتیبه‌ها و اشیاء باارزش قدیمی، نقاشی‌هایی که قدمت 1000 سال قبل از میلاد داشته و هم‌چنین مومیایی‌هایی شگفت‌انگیز و ترسناک هستند. این قسمت از موزه در سال 1839به دست گرگوری شانزدهم تاسیس شد.

موزه تاج و تخت نیز بخشی از بنا می‌باشد که نمایش دهنده اهمیت سنگ مرمر قرمز به عنوان نمادی از پاپ‌ها و پادشاهان است که در کلیسا یا صندلی پادشاهان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

موزه حمل و نقل، قسمتی دیگر از مجموعه واتیکان محسوب می‌شود. این قسمت از موزه، کلکسیونی از زین‌های دست دوز و دارای نقش و نگارهای قدیمی و هم‌چنین کالسکه‌ها و چرخ‌دستی‌ها و انواع ماشین‌های کلاسیک و باارزش از ابتدا تا به حال را دارا می‌باشد.

سیرکوس ماکسیموس ومراکز دیدنی رم

سیرکوس ماکسیموس

یکی دیگر از مراکز دیدینی رم ، سیرکوس ماکسیموس است. این اثر تاریخی با ظرفیت و گنجایش 250 هزار نفر در زمان اوج خود، بزرگ‌ترین استادیوم روم باستان بود و برای هزار سال مسابقه‌های ارابه‌ رانی در آن اجرا می‌گردیده است. مردم روم باستان به مسابقه‌های ارابه‌ رانی بسیار توجه و علاقه داشتند و به احتمال فراوان، جزو اصلی‌ترین تفریحات آنان بوده است.

این بنا فقط برای برگزاری مسابقات نبوده است و علاوه بر آن، جشن‌های مذهبی روم باستان و مراسم نظامی هم در آن برگزار می‌شده است.

سیرکوس ماکسیموس در قرن 6 میلادی بنا شده است و حتی امروزه نیز مکانی برای برگزاری کنسرت‌ها و رویدادهای بزرگ می‌باشد. این استادیوم باستانی که گاهی مکانی برای نبرد و جنگ بین گلادیاتورها بود از فضاهای بااهمیت شهر محسوب می‌شود و در پایین تپه‌هایی به نام پالاتین و و آونتین قرار گرفته است، در واقع این بنا تپه پالاتین را از تپه آونتین جدا و متمایز می کند.

با وجود آن که این مکان، زمانی جایگاه مسابقات بزرگ ارابه رانی بوده اما امروزه این بنا به پارکی عمومی و طولانی دارای چمن تبدیل شده است و در قسمت انتهایی‌اش یک نیم دایره را مشاهده خواهید کرد.

برنامه‌های فرهنگی جذاب فراوانی در این مکان برگزار می‌شود که در نوع خود جالب توجه است. پارک عمومی که در این محل دایر شده است، محل اجتماع گردشگران زیادی از سرتاسر جهان است که به تاریخ و هنر علاقه و توجه دارند. گردشگران با بازدید از این مکان، در چمن‌زارهای آن که در زمان‌های گذشته محل تردد ارابه‌ها بوده و در آن به مسابقات می‌پرداختند، قدم می‌زنند و تاریخ گذشتگان را از نزدیک می‌بینند.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید