جاهای دیدنی آنتالیا که توریست ها میروند؟

زمان اخذ ویزای توریستی کانادا چقدر است ؟

جاهای دیدنی آنتالیا که توریست ها میروند؟ آنتالیا یک شهر بی نظیر بوده چرا که برای یک سفر رویایی لازم میباشد را در بر دارد از جمله جاهای دیدنی آنتالیا که توریست ها می روند می توان به هتل، سواحل موزه و خیلی از موارد دیگر اشاره نمود. یکی از جاهای دیدنی این شهر مسجدیولی مناره بوده که یکی از جالب ترین آثار تاریخی می باشد که توسط سلطان سلجوقی ساخته شده است.

مناره این مسجد شکل استوانه‌ای داشته و دارایی گنبد چند ضلعی در قسمت بالایی بوده است که در نزدیکی دروازه ورودی قدیمی شهر قرار دارد. یکی از بزرگترین و معروف ترین پارک آنتالیا پارک کارالی اوغلو بوده که مکان خوبی برای استراحت می باشد و در این پارک می‌توانید ساختمان شهرداری ،تئاتر شهر، برج های قدیمی و صخره های بزرگ درون آب های زیبای خلیج آنتالیا را ببینید.

در طرف شرق آنتالیا یک منطقه بی نظیر به نام لارا وجود دارد که یک منطقه تفریحی و گردشگری میباشد که دارای سواحل شنی و سنگریزه ها و همچنین آب های شفاف با موج های نرم و ملایم بوده و همچنین انواع رستوران ها و مراکز تفریحی نیز در آنجا وجود دارد.

اخذ ویزای شینگن

اگر قصد دریافت ویزای شینگن را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن را دنبال بکنید.

جاهای دیدنی آنتالیا که توریست ها میروند؟

کاله‌ایچی در آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا که توریست ها میروند؟ کاله ایچی که از جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد شما وقتی به این مکان می روید حتماً از مناره ییولی و لنگرگاه قایق های تفریحی بازدید نمایید چون از مهم‌ترین قسمت‌های این شهر می باشند.

شهر کاله ایچی دارای خیابان های باریک و پیچ در پیچ بوده که با دیوارهای قدیمی و بلند محاسبه شده است ولی امروزه از این قلعه فقط دو دیوار و یک ورودی به جا مانده که کاملاً تاسف بار می باشد.

در خیابان مزیک شهر کاله ایچی رستوران ها و مغازه هایی وجود دارد که می توانید به آنجا بروید و هم خرید کنید و هم غذا بخورید در نتیجه این خیابان بسیار شلوغ و زیبا بوده و اگر شما به دنبال یک مکان خلوت و زیباتر می باشید به شما خیابان کلین جان سالار را پیشنهاد می نماییم که در آنجا نیز می توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه ترک به آرامش برسید.

دروازه هادریان یکی از نکات های جالب این شهر می باشد که از بهترین ورودی های این قلعه بوده که دستور ساخت آن نیز توسط امپراطور هادریانوس می باشد. بندری که در کنار این قلعه وجود دارد از اماکن جذاب و دیدنی آن بوده و هر روز شما شاهد صدها توریسم می باشید و در نتیجه یکی از بندرهای معروف و خوب ترکیه خواهد بود.

در این بندر فروشگاه ها ،رستوران ها و کافه های نیز وجود دارد که می توانید با آنجا مراجعه نمایید همچنین از امکانات ورزشی که شامل قایقرانی و قایق های بادبانی نیز می باشد استفاده کنید.

اگر شما اهل نوشیدنی چای یا قهوه هستید حتماً به کافه های قدیمی آن بروید و اگر علاقه مند به فرهنگ و آداب و رسوم مردم آنتالیا به خصوص مردم محلی علاقه دارید حتما سری به کافه تراس بزنید و منظره زیبایی از برج حیدرلیک دریا و کوهستان های آن را نیز مشاهده نمایید .

تر ارزان اروپا

برای دریافت تور ارزان اروپا میتوانید مقاله تور ارزان اروپا را دنبال بکنید.

کاله‌ایچی در آنتالیا

آسپندوس آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا که توریست ها میروند؟ اگر شما می خواهید از جاهای دیدنی آنتالیا دیدن نمایید ما به شما بازدید از اسپندوس آنتالیا را پیشنهاد می کنیم یکی از شهرهای باستانی آنتالیا بوده که در فاصله ۴۵ کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل داشتن یکی از مهم ترین و قدیمی ترین آمفی تئاتر دنیا بسیار معروف و شناخته شده می باشد.

آمفی تئاتر روباز استند دو سه روی یک سطح شیب دار ساخته شده است که یکی از بناهای تاریخی بازمانده از قرن دوم میلادی بوده و با تماشای معماری این بنا به سرعت به یاد دوران رومیان باستان خواهید افتاد. از نظر معماری این بنا به صورت دایره بوده که توسط دو راهرو پله دار و شیب دار تقسیم می شود و این راه پله ها برای نشستن تماشاچی ها طراحی شده اند.

در این آمفی تئاتر جایگاه های ویژه برای امپراتور و خاندان طراحی شده و همچنین صندلی های جلو مختص سناتور ها و بازی ها بوده و افراد معروف شهر نیز در ردیف دوم می نشستند. این شهر علاوه بر آثار تاریخی دارای طبیعت های زیبایی نیز می باشد که از جمله آنها جنگل های سرسبز، دشت های وسیع و حاصلخیز بوده که قطعا از دیدن آنها لذت خواهید برد.

در این شهر اهالی آن از درختان برای مجسمه سازی و مبل استفاده می نمودند و از طلا و نقره پرده می بافتند و امرار معاش آنها نیز از طریق پرورش و فروش اسب ها بوده است.

اگر قصد سفر به ترکیه دارید میتوانید مقاله تور ارزان ترکیه را دنبال بکنید.

آسپندوس آنتالیا

پرگا آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا که توریست ها میروند؟ از جمله معروف ترین جاهای آنتالیا پرگا بوده که شما با رفتن به این مکان دیدنی شاهد خرابه های با ارزش باستانی از دوران یونان باستان خواهید بود. این شهر مملو از مجسمه ها و ستون های قدیمی می باشد و همچنین زنان این شهر در امور اداری بسیار فعال هستند به گونه ای که وجود مجسمه های زیبا از زنان هم همانند پلاتینا مگنا به خوبی این موضوع را تایید می کند.

در شهر پرگار دیوارها، برج ها، و دروازه های بسیار زیادی ساخته شده اند به عنوان مثال می‌توان به معماری های دیوارهای های آکروپلیس اشاره نمود. وسعت این شهر به حدی می باشد که تا امروز فقط ۳۰ درصد آن در مورد حفاری قرار گرفته و بقیه آن هنوز در زیر خاک قرار دارد و همین بخش کوچکی از شهر پروان نیز دیدنی های جذاب و زیبایی را برای گردشگران خواهد داشت.

دو دروازه ورودی در شهر پرکا وجود دارد که یادگاری از دوران حکومت رومیان این شهر بوده و دروازه هلنیستیک که یکی از معروف ترین دروازه رومی در دنیا می باشد به عنوان نماد این شهر شناخته شده و برج های دایره ای که از جنس سنگ می باشند در دو سمت این دروازه قرار دارند.

خیابان‌های اصلی شهر پرگار دارای ستون های زیبایی می باشد که افراد را به مکان های مهم شهر راهنمایی نموده و این ستون ها علاوه بر اینکه با نقش و نگاری برجسته تزیین شده اند از طریق کانال آبی که در بالای آن قرار دارد وظیفه تامین آب چشمه های وسط خیابان و حمام ها را برعهده خواهند داشت.

مقبره پلان یا مگنا در جلوی دیوارهای شهر قرار دارد که نام آن در بسیاری از کتیبه های دوران قدیم مشاهده می شود.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله تور لحظه آخری آنتالیا را دنبال بکنید.

پرگا آنتالیا

موزه مینی‌سیتی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا که توریست ها میروند؟ موزه مینی سیتی از جاذبه های دیدنی آنتالیا می باشد که یکی از مراکز فرهنگی و سرگرمی این کشور بوده و مینیاتور ها و آثار های هنری برجسته معماری تمدن در این موزه به خوبی مشاهده می شود. موزه مینی سیتی در منطقه کنیالتی واقع شده است و تمام مینیاتورهای این موزه به دلیل بررسی های دقیق و مطالعات عکاسی ساخته شده اند.

وقت شما در این موزه قدم میزنید در میان آثار های هنری منحصر به فرد از تمدنهای آناتولی و تاریخ غنی ترکیه را نیز مشاهده خواهید نمود و هر یک از این خلاقیت های خاص یک تاریخ و یک داستان را در بر دارند که بسیار جذاب هستند.

در داخل این موزه شما می توانید کلیسای نیکلاس، پاموکاله، معبد آگوستوس و خیلی از آثار های دیگر را به صورت مینیاتوری تماشا کنید همچنین هنگام ورود به شما یک دفترچه با جزئیات هر ساختمان داده خواهد شده و می توانید نسخه صوتی آن را نیز به زبان های مختلف خریداری نمایید و همچنین در حین قدم زدن در خاک می توانید اطلاعات دفترچه را به صورت کامل بررسی کنید.

پارک مینیاتوری مینی سیتی از محبوب‌ترین جاذبه‌هابوده همچنین کارهای تحقیقاتی زیادی انجام شده است تا تمام مینیاتورها کاملاً شبیه نمونه اصلی باشند. این روز فرصتی برای گردشگران می باشد که می خواهم بنای تاریخی آنتالیا را مشاهده کند در این مجموعه می‌تواند تمام اماکن تاریخی و مساجد و کاخ های سلطنتی را نیز به راحتی بازدید نمایند.

برای سفر به استانبول شما میتوانید مقاله تور ارزان استانبول را دنبال بکنید.

موزه مینی‌سیتی آنتالیا

سواحل معروف آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا که توریست ها میروند؟ ساحل بلک آنتالیا یکی از زیباترین مناطق در این کشور بوده که در کرانه دریای مدیترانه قرار دارد و با ارائه امکانات تفریحی خدماتی و ورزشی توانسته است رضایت بیشتر گردشگران را به خود جلب نماید. این صاحب به دلیل داشتن شن های سفید رنگ تبدیل به یکی از بهترین مکان ها برای گرفتن عکس در بین گردشگران شده است.

این سواحل دارای هتل های لوکس و زیبا می باشد که از خدمات بسیار خوب آن برای گردشگران بوده در نتیجه توصیه می کنیم که برای اقامت چند روزه خود حتما این ساعت را انتخاب کنیم اینکه از نظر نزدیک بودن به این سواحل قطر برای شما نیز اقتصادی و مقرون به صرفه نیز خواهد بود. از معروف ترین تفریحات در ساحل بلک پاراسل بوده که یک تفریح بسیار مهیج و هیجان انگیز برای تمام افراد می باشد.

رفتینگ که قایقرانی برای امواج خروشان می باشد نیز برای کسانی که خواهان هیجان هستند تفریح بسیار مناسبی خواهد بود. از دیگر ورزش های آبی موجود در ساحل بلک می توان به شنا ،قایق سواریک جت اسکی،غواصی و موج سواری اشاره نمود که هر کدام طرفداران خاص و ویژه خود را دارا می باشند. علامت پرچم که بر روی این ساحل وجود دارد نشان دهنده استاندارد بودن آب از نظر اتحادیه اروپا بوده که به عنوان یک امتیاز مثبت شمرده می شود در نتیجه گردشگران می توانند با خاطره آسوده به تفریحات آبی بپردازند.

این ساحل دارای زمین های ورزشی بسیار زیادی می باشد که از جمله آنها می‌توان به مکانی برای بازی های گلف همچنین فوتبال اشاره نمود که بسیار مجهز هستند و امامان برای تمرینات و اردوها های سالانه باشگاه های مختلف جهان عظیم سواحل استفاده می کنند.

وجود استخرهای آبگرم نیز از جمله امکانات دیگر این ساحل میباشند که خاصیت درمانی زیادی دارند و برای کاهش درد در بیماران مبتلا به آرتریت و کمردرد استفاده می شود.

سواحل معروف آنتالیا

مناطق طبیعی و بکر آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا که توریست ها میروند؟ آبشار و رودخانه‌ ماناوگات آنتالیا از دیگر مناطق طبیعی و بکر آنتالیا می باشد که در آن قایق سواری در مسیر رودخانه هایی که از تفریحات پرطرفدار در میان گردشگران بوده در نتیجه همین امر باعث شده است که افراد زیادی به این شهر سفر نمایند. این آبشار در مکانی بسیار زیبا و پوشیده از درختان صنوبر بوده که قدمت آن به چندین سال قبل برمی گردد در نتیجه زیبایی آن را چندین برابر نموده است.

در نتیجه اگر از سر و صدا و جمعیتش خسته شده اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از این آبشار دیدن نمایید که می توانید لحظات خوبی را برای خود به وجود آورید. ارتفاع این آبشار ۴ متر بوده که در یک منطقه گسترده پخش شده است در آبشارهای ماناوگات منظره های باشکوه وجود دارند که یکی از مهم‌ترین مکان بدای استراحتگاهها می باشند.

کسانی که در آنتالیا و اطراف آن زندگی می‌کنند و می‌خواهند دور از هیاهوی شهر باشند رفتن به این آبشار یک فرصت بینظیر برای آنها بوده و همچنین می‌توانند یکی از زیباترین مناطق و طبیعت را مشاهده نمایند.

مناطق طبیعی و بکر آنتالیا

آکواریوم آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا که توریست ها میروند؟ یکی از مکان های گردشگری آنتالیا آکواریوم آن بوده یکی از وسیع ترین مجموعه های آکواریوم در جهان را به خود اختصاص داده است. این آکواریوم به وسعت سه هکتار با چهل آکواریوم هیجان‌انگیز و مختلف بوده که در سرگرمی نگه داشتن مراجعه‌کنندگان بسیار مناسب بوده و همچنین دارای رستوران و کافه های زیادی نیز می باشد که برای گردش کوتاه مورد نیاز خواهد بود.

آکواریوم آنتالیا در غرب این کشور قرار دارد که دارای بزرگترین تونل زیر آبی جهان بوده و همچنین ظرفیت آن بیش از پنج میلیون لیتر است و به دلیل داشتن چرا بخش با موضوعات متفاوت است استقبال خوبی از آن شده است. انواع آبزیان در این آکواریوم بسیار زیاد بوده که شامل مرجان های زنده ،اسب های دریایی، اختاپوس و خیلی از موارد دیگر بوده که بسیار دیدنی و جذاب می باشند.

در بخش اول تونل آکواریوم یکی از بزرگترین صخره های جهان و در بخش دوم شهر گمشده آتلانتیس و همچنین در بخش سوم کشتی غرق شده طراحی شده است. در این آکواریوم تماشای بخشی از طبیعت نیز فراهم شده است به گونه‌ای که حتی بعد از تماشای حیوانات آبی می توانید حیوانات خشکی و سمیرا نیست تماشا نمایید و مجتمع آکواریوم آنتالیا این امکان را برای افراد به وجود آورده است و علاوه بر دیدن حیوانات با حیات وحش و زندگی آبزیان نیز آشنا شوند.

در نتیجه شما با دیدن این آبریان در آکواریوم زندگی در اعماق اقیانوس ها را به خوبی حس خواهید نمود. آکواریوم آنتالیا تمام آنچه را که بازدیدکنندگان نیاز دارد به خوبی فراهم نموده است و در حین گردش شما می توانید یک نوشیدنی خنک و همچنین غذای خوشمزه آن را نیز امتحان کنید در نتیجه امکانات بسیار خوبی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید