وقت سفارت کانادا

وقت سفارت کانادا

‌وقت سفارت کانادا: کانادا، کشوری مدرن با امکانات وسیع برای افرادی است که مهارت و یا دانش خاصی دارند، کارآفرین هستند، قصد سرمایه گذاری دارند و یا حتی بدون داشتن هیچ یک از این شرایط می خواهند در مراکز آموزشی معتبر جهانی تحصیل کنند. یکی از دغدغه های افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، گرفتن وقت سفارت کانادا است.

‌‌ ‌پروسه اخذ وقت سفارت کانادا بهتر است توسط یک متخصص و وکیل مهاجرت انجام شود، اما پیش از اینکه شما درگیر اخذ وقت سفارت شوید بهتر است یک بار تمام مدارک لازم را جمع آوری و به طور کامل بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند زمانی که مدارک و دلایل خود را به آفیسر ارائه دادید، روی آنها مسلط باشید و بتوانید سفارت را برای دلایل سفر خود مجاب کنید.

نقطه ی شروع را معمولا همه می دانند، این که چرا قصد مهاجرت به کانادا دارند و این یک موضوع کاملا شخصی بوده و برای هر فرد منحصر است. قدم بعدی تهیه یک الگو و سناریو برای مراحل یک مهاجرت موفق است، مثلا حتی اگر شما قصد اقامت دائمی در کانادا را دارید باید ابتدا سعی کنید یک ویزا مولتی بگیرید که تاریخ انقضا آن بلند مدت باشد، سپس آن را با روش های قانونی به اقامت دائم تبدیل کنید.

مرحله سوم این است که تمام مدارک و مستندات لازم را برای الگو مهاجرتی ای که تهیه کرده اید، جمع آوری کنید. این یک مرحله ی چالشی است، چون علاوه بر جمع آوری مدارک (مثلا مدارک تحصیلی و یا مالی) باید روی آنها مسلط باشید و یک معرفی کامل از خود در ذهنتان تهیه کنید، بعد از این مرحله می توانید با خیال راحت از سفارت کانادا وقت بگیرید .

مدارک لازم برای اخذ وقت سارت کانادا

اگر قصد سفر به کانادا را دارید حتما با مقاله با شرایط اخذ ویزای کانادا از طریق لینک زیر آشنا شوید

چگونگی اخذ وقت سفارت کانادا

چگونه وقت سفارت بگیریم؟

دو حالت کلی به عنوان روش گرفتن وقت سفارت کانادا مطرح می شود، گرفتن وقت سفارت کانادا به شکل آنلاین و یا حضوری، در واقع هیچ یک از این دو روش بر دیگری برتری خاصی ندارد.

سفارت کانادا سایت VFS Global را برای دریافت وقت به صورت آنلاین معرفی کرده است، اما این کار هیچکدام از مراحل بعدی را حذف نمی کند. برای شما در هر دو صورت بعد از گرفتن وقت سفارت، زمانی برای انجام انگشت نگاری تعیین می‌شود.

نکته مهم و قابل توجه هنگامی که روش گرفتن وقت سفارت کانادا آنلاین را انتخاب می کنید این است که بعد از اتمام مراحل حتما لینک فرم انگشت نگاری را ذخیره کنید و در فرصت مناسب از آن پرینت بگیرید و بین مدارک دیگر تا زمان انگشت نگاری نگه دارید.

مسلما اخذ وقت سفارت برای ایرانی ها به صورت آنلاین مناسب تر است، چرا که اگر بخواهند به صورت حضوری وقت دریافت کنند باید به یکی از کارگزاری های کانادا در یک کشور همسایه بروند و تا بعد از انگشت نگاری در آنجا بمانند و یا اینکه دو بار مسافرت کنند که از نظر زمان و هزینه به صرفه نخواهد بود.

به نظر می رسد با انجام مرحله اول به صورت آنلاین میتوانید برنامه منظم تری داشته باشید. با این حال هنوز هم افرادی هستند که روش گرفتن وقت سفارت کانادا به صورت حضوری را به شکل آنلاین آن ترجیح می دهند.

مدارک لازم برای اخذ وقت سارت کانادا

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت

داشتن لیستی از مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت کانادا و تهیه آنها به شما کمک می کند این پروسه را در زمانی به مراتب کوتاه تر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند، طی کنید .

نکته ای که در اینجا حائز اهمیت به نظر می‌رسد، این است که وقتی از مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت کانادا صحبت می کنیم منظورمان مدارک و دلایل مهاجرت است، چرا که برای ثبت وقت سفارت فقط اطلاعات هویتی شما، شماره تماس و یک پست الکترونیک یا همان Email فعال لازم خواهید داشت اما پیش از آنکه بخواهید وقت سفارت کانادا دریافت کنید، لازم است کلیه مدارکی که دلیل سفر و یا مهاجرت شما را اثبات می کند، همچنین کلیه مستنداتی که هویت مالی شماست و تمکن مالی شما را نشان می دهد را برای درخواست ویزا بر روی سایت بارگذاری کرده باشید .

نکته ی دیگر این است که قبل از اینکه بخواهید از سفارت وقت دریافت کنید، باید یک ایمیل از آفیسر دریافت کرده باشید که در آن از شما خواسته شده انگشت نگاری انجام بدهید. این خود به آن معنا است که آفیسر تمامی مدارک شما را مورد بررسی اولیه قرار داده است.

بنابراین مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت کانادا به همین لیست کوتاه خلاصه می شود: تاریخ تولد، شماره تماس، ایمیل که هر سه در بین در دسترس ترین مدارک قرار می گیرند.

اخذ اقامت کانادا از طریق استارتاپ ویزا

به دنبال دریافت پیکاپ ویزای کانادا هستید حتما لینک زیر را دنبال نمایید

مراحل گرفتن وقت سفارت کانادا

مراحل گرفتن وقت سفارت

تا اینجا راجع به مدارک لازم و چگونگی اخذ وقت سفارت کانادا صحبت شد، در ادامه مراحل وقت سفارت کانادا را برایتان توضیح خواهیم داد.

مرحله ا‌ول که در نگاه متخصصان این حوزه مهم ترین مرحله از مراحل وقت سفارت کانادا محسوب می‌شود، آماده سازی مدارک است و البته مرتب سازی آنها طبق استاندارد های اعلام شده توسط سفارت. تا اینجا تاکیدهای زیادی بر روی آماده سازی مدارک شد، اما نکته ای که در این زمینه هنوز به آن اشاره نکرده ایم، ترجمه ی مدارک است.

اگر سفر شما یک سفر تفریحی باشد، کافی است مدارک را با مهر یک دارالترجمه رسمی ارسال کنید، اما اگر قصد مهاجرت داشته باشید باید ترجمه رسمی و همچنان مورد تایید دادگستری ارائه دهید.

تا اینجا اگرچه بخش مهمی از مراحل وقت سفارت کانادا را انجام داده اید اما کار شما هنوز کامل نشده است، اکنون باید یک کشور و یک دفتر کارگزاری را برای انگشت نگاری انتخاب کنید. مرحله آخر از مراحل وقت سفارت کانادا آپلود مدارک و پر کردن فرم درخواست و گرفتن فرم انگشت نگاری است .

با طی این چهار مرحله شما می توانید وقت سفارت را اخذ کنید، اما باید این را بدانید که گرفتن وقت سفارت کانادا به معنی تایید ویزا برای شما نیست، اما شما را یک قدم به سفر و یا مهاجرت کانادا نزدیک تر خواهد کرد.

در نظر داشته باشید اگر هر یک از این چالش ها و مراحل را در کنار یک وکیل متخصص بگذرانید، شانس بیشتری برای اخذ ویزا کانادا خواهید داشت و عامل شانس را از فرایند سفر خود حذف خواهید کرد.

جایگزین انگشت نگاری وقت سفارت کانادا

جایگزین انگشت نگاری وقت سفارت

انگشت نگاری  وقت سفارت کانادا یکی از مراحل مهم اخذ ویزا است. هنگامی که شخص درخواست کننده برای این مرحله مجوز می گیرد خود به این معنا است که از نظر آفیسر و سفارت کانادا این شخص در بررسی های اولیه می تواند واجد شرایط اخذ ویزا باشد.

تقریبا تمام افراد هنگام درخواست برای ویزا کانادا نیاز به انگشت نگاری دارند، اما استثناء هم در این زمینه وجود دارد. افرادی که نیازی به انگشت نگاری ندارند چهار دسته کلی هستند:

  • دسته اول افراد مقیم کانادا و افرادی که پاسپورت کانادا دارند برای اعمال هر نوع تغییر در ویزا خود نیازی به انگشت نگاری ندارند .
  • دسته دوم که به انگشت نگاری سفارت کانادا نیازی ندارند، افرادی هستند که ویزا آمریکا دارند و نیازشان به حضور در کانادا در بازه زمانی کمتر از چهل و هشت ساعت است .
  • دسته سوم افراد بالای هشتاد سال است.
  • دسته چهارم افراد کمتر از چهارده سال.

نکته مهم دیگر راجع به انگشت نگاری این است که همه افراد خانواده که درخواست ویزا داشته باشند، باید در دفتر کارگزاری حضور پیدا کنند و فرایند انگشت نگاری برای تک به تک آنها به صورت جداگانه انجام شود.

از آنجا که امکان انجام انگشت نگاری در ایران وجود ندارد، شما باید یکی از کشورهای همسایه را برای این کار انتخاب کنید. در حقیقت جایگزین انگشت نگاری وقت سفارت کانادا در ایران دفاتری است که کانادا در کشورهای همسایه ما دارد. این دفاتر کارگزاری با عنوان VOC فعالیت می کنند و در ایران با نام وُک مشهور هستند، بنابراین برای انجام این کار کشوری را انتخاب کنید که سفر به آنجا برایتان راحت و نسبتا کم هزینه تر باشد.

روز انگشت نگاری مهم است که دقیق و سر وقت به وک مراجعه کنید، پس سعی کنید حداقل یک روز قبل از وقت انگشت نگاری به شهر مورد نظر رسیده باشید و محل اقامتتان به وک نزدیک باشد. خلاصه اینکه در نظر داشته باشید شما در قدم های آخر اخذ یک ویزا مهم هستید، پس تمام احتمالات به موقع نرسیدن و بی نظمی را به صفر برسانید .

تور اروپا

اگر قصد سفر دارید حتما سری به تورهای اروپایی بزنید

وقت سفارت کانادا چقدر طول می‌کشد ؟

وقت سفارت چقدر طول می‌کشد ؟

اینکه گرفتن وقت سفارت کانادا چقدر طول می‌کشد موضوعی است که برای همه یکسان نیست و کاملا به شرایط شما، دلیل سفر، نوع ویزا درخواستی، منظم و تکمیل بودن مدارک ارائه شده و همچنین دقیق، استاندارد و کافی بودن مستندات مالی بستگی دارد .

البته اگر بخواهیم به این سوال که وقت سفارت کانادا چقدر طول می‌کشد دقیق تر جواب بدهیم، باید توجه داشته باشیم علاوه بر مواردی که گفته شد، برای ایران عدم وجود سفارت و یا وک نیز در طولانی تر شدن این زمان موثر است. اما می توانید از طریق مشورت با یک فرد با تجربه دفاتر خلوت تر را پیدا کنید تا مرحله بررسی مدارکتان کوتاه تر شود.

برای کوتاه تر کردن این زمان تنها کاری که از دست شما برمی آید، این است که مدارکتان دقیق، بدون نقص و منظم باشد تا بررسی آنها زمان کمتری از آفیسر بگیرد و اینکه دلایل و مستندات شما آفیسر را برای بی ضرر و موقتی بودن سفرتان قانع کند.

به طور کلی نمیتوان بازه زمانی دقیقی برای وقت سفارت در نظر گرفت، چون این موضوع کاملا با نوع ویزا درخواستی شما مرتبط است اما می‌توان گفت بین یک هفته تا 200 روز ممکن است بررسی مدارک و روشن شدن صلاحیت شما برای وقت سفارت زمانبر شود .

اخذ ویزای شینگن

جهت آشنایی با چگونگی اخذ ویزای شینگن این لینک را دنبال نمایید

وقت فوری سفارت کانادا

وقت فوری سفارت کانادا

وقت سفارت کانادا در حقیقت در ایران عبارتی بی معنا محسوب می شود، اما این به آن معنا نیست که نمی توانید این پروسه را کوتاه تر کنید. در تمام بخش های متن حاضر در خلال موضوعات مختلف راه حل هایی نیز برای کوتاه تر شدن زمان و اخذ وقت فوری سفارت کانادا ارائه شد، مثل انتخاب کشور خلوت تر و یا ترتیب و ترجمه دقیق مدارک به طوری که بررسی آنها ساده تر شود .

مهمترین نکته ای که بیان شد و به جهت اهمیت آن نیاز به تاکید دوباره است، این است که به هیچ عنوان سعی نکنید این مراحل را به تنهایی انجام دهید، بلکه از یک وکیل مهاجرتی با پیشینه مناسب کمک بگیرید. این کار باعث می شود حتی اگر به هر دلیلی موفق به دریافت وقت سفارت نشوید، بتوانید مسیر را ادامه دهید و برای رفع محدودیت سفر خود اقدام کنید.

البته از نظر قانونی منعی برای انجام این کار بدون وکیل وجود ندارد، اما درصد موفقیتتان را پایین می آورد. همچنین زمان انجام کارتان مطمئناً طولانی تر خواهد بود.

هزینه وقت سفارنت کانادا

هزینه وقت سفارت

اینکه تهیه مدارک و ایجاد مستندات برای اثبات تمکن مالی همچنین ترجمه رسمی تمام آنها چه مقدار هزینه بر باشد، برای هر شخص به تناسب مدارک و نوع سفر متفاوت است، اما قیمت وقت سفارت کانادا حتی اگر یک مبلغ مشخص برای همه نباشد، یک بازه مشخص دارد.

به طور کلی قیمت وقت سفارت کانادا شامل دو بخش از هزینه ها می شود، بخش اول هزینه انجام انگشت نگاری و بخش دوم هزینه صدور ویزا، اما اگر می خواهید دچار کمبود منابع مالی نشوید در صورتی که در ایران زندگی می کنید باید هزینه سفر به کشوری که کارگزاری در آن قرار دارد را نیز در لیست هزینه های خود بیاورید.

هزینه انگشت نگاری و بایومتری که شامل مشخص کردن تمام خصوصیات ظاهری می باشد، هشتاد دلار و هزینه صدور ویزا صد دلار می باشد .

بنابراین اگر شما فردی باشید که به هر کدام از دلایلی که پیش از این گفته شد نیاز به انگشت نگاری نداشته باشید، قیمت وقت سفارت کانادا و صدور ویزا برای شما صد دلار و اگر نیاز به انگشت نگاری داشته باشید، صد و هشتاد و پنج دلار است.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید