فرهنگ اسپانیا را بشناسیم

فرهنگ اسپانیا: اگر به کشور اسپانیا مسافرت کنید متوجه می شوید که کشور اسپانیا یک کشور بسیار شاد و پر هیاهو می باشد که تنوع بسیار زیاد در لباس پوشیدن و حرکات دسته جمعی، موسیقی و رقص و مهمانی دارد و فستیوال‌ های بسیار بزرگی در این کشور برگزار می‌شود مثل فستیوال فلامنکو ،گاوبازی ، آتش‌بازی، کنسرت و…

خیابان‌های اسپانیا تا ساعت‌های آخر شب شلوغ می باشند و گشت و گذار شبانه در اسپانیا به خصوص در شهر مادرید بسیار زبانزد عام و خاص می باشد. در این کشور متناسب با هر سنی برنامه های مختلفی وجود دارد تا مردم این کشور بتوانند از ساعات تفریح و تایم بیکاری خود لذت ببرند. نوع فرهنگ این کشور باعث شده که به خانواده و دور هم بودن اهمیت بدهند و مردم کشور اسپانیا بسیار به فرهنگ و آداب و رسوم خود پایبند هستند.

اگر علاقه مند به تور اروپا هستیید پس حتما مقاله بهترین مقاصد اروپا را مطالعه نمایید!

فرهنگ مردم اسپانیا چقدر به فرهنگ مردم ایران نزدیک است؟

مقایسه فرهنگ اسپانیا با فرهنگ ایران گامی که می خواهید به کشوری مهاجرت کنید و یا اینکه مسافرتی به این کشور داشته باشید این سوال ناخواسته برایتان پیش بیاید که آیا ما از نظر فرهنگ با این کشورها هیچ سنخیتی داریم یا نه، می توان گفت که اسپانیا به فرهنگ ایران بسیار نزدیک می باشد به خصوص اینکه مردم اسپانیا همانند مردم ایران بسیار خانواده دوست می باشند و احترام بسیار زیادی به آیین‌ها و فرهنگ های خود دارند و همچنین نسبت به دین خود اهمیت می دهند و مراسمات دینی و مذهبی خود را با شکوه هرچه تمام تر برگزار می‌نمایند و همچنین می توان گفت که این کشور مانند ایران از تمدن بسیار قدیمی برخوردار است و هزاران سال از قدمت این کشور می گذرد.

ما در این مقاله جاذبه های توریستی کانادا را جمع کردیم پیشنهاد میشود مطالعه نمایید!

سبک زندگی مردم در اسپانیا

سبک زندگی مردم در اسپانیا : سبک زندگی مردم در اسپانیا بسیار متفاوت از کشورهای دیگر می باشد. این کشور جزو کشورهای بسیار شاد، با امید به زندگی بسیار بالا است و می توان گفت که جزو کشورهایی است که مردمان برای خود هدف دارند و هیچ فردی در این کشور بدون هدف زندگی نمی کند. خانه و کسب درآمد و کار مناسب مهم ترین دغدغه‌های مردم این کشور می‌باشد. این کشور جزو کشورهای توریستی در دنیا به حساب می‌آید و به خاطر همین مهاجرت به اسپانیا یکی از مهم ترین دلایل سفر به این کشور است و اسپانیا جزء پنجمین کشورهای توریستی در جهان می باشد .

فرهنگ و هنر بسیار غنی این کشور، آب و هوای معتدل و تنوع غذا و آداب و رسوم خاص این کشور و سواحل آفتابی و بکر آن باعث شده که بسیاری بر این باور باشند که کشور آرزوهای آنها کشور اسپانیا خواهد بود. سبک زندگی مردم اسپانیا به این صورت می باشد که مردم به بهترین شکل ممکن زندگی می کنند و اسپانیایی ها با هیچ کشوری دشمنی ندارند و با هیچ کشوری در جنگ و تعاملات سیاسی نیستند. تمام افراد مسن در این کشور دارای احترام می باشند و در دوران بازنشستگی آنها این افراد به پیاده روی و بازی هایی که مناسب سن و سال آنها است می‌پردازند و علاوه بر این در این کشور جشن‌های هنر و معماری و ادبیات و آشپزی بسیار رواج دارد.

نقش خانواده درفرهنگ اسپانیا در سراسر جهان مدرن و امروزی زبانزد می باشد.

اگر به دنبال ویزای اسپانیا هستنید! مقاله ویزای اسپانیا را مطالعه نمایید!

عادات و رسومات در اسپانیا

عادات و رسومات در فرهنگ اسپانیا: کاملاً متفاوت از کشورهای دیگر می باشد و یکی از مشهور ترین رسوم اسپانیا که در سراسر دنیا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، رسم فلامنکو می باشد. اما باید دانست که مفهوم این واژه در ذهن برخی از افراد به اشتباه شکل گرفت، فلامنکو یعنی سبکی از موسیقی با ریتمی بسیار شاد و تحریک پذیر که مردم را وادار به رقص و انجام حرکات موزون می کند. این جشن ها با صدای گیتار همراه می باشد که مهم ترین آلات موسیقی در اجرای جشن های فلامنکو است.

اگر قصد سفر دارید حتما سری به صفحه تور اروپا بزنید

جشن‌ها و رسوم رنگارنگ و جذاب اسپانیا

جشن‌ها و رسوم رنگارنگ و جذاب اسپانیا می توان گفت که کشور اسپانیا جزو کشورهایی است که فستیوال ها و جشن ها و مراسم های زیادی برگزار می‌کند و جشن ها و فستیوال ها از مهم ترین بخش‌های فرهنگ اسپانیا هستند که تاثیر بسیار زیادی در جذب گردشگر دارند و باعث شده که بسیاری از مردم در سراسر جهان برای شرکت در این جشن ها و فستیوال ها و جشن های ملی مذهبی به این کشور مسافرت کنند. اسپانیا مردمانی بسیار شاد و مفرح دارد و این جشن ها باعث شده که روحیه آنها بسیار شاد باشد، تقریباً هر شهر و روستایی که در این کشور وجود دارد جشن های زیادی را برای خود به صورت سنتی یا به صورت عمومی برگزار می نماید‌.

اولین جشن ملی اسپانیا در ماه فوریه می باشد که یکی از پر شور و حال ترین جشن هایی است که با شکوه هر چه تمام تر برگزار می گردد. فستیوال مشهور دیگر جشن حامی مقدس اسپانیا و جشن عروج مریم مقدس به بهشت می باشد و بسیاری از جشن های محلی دیگری هم هستند که به صورت جشن های سلامت ماهی گیری در دریا و رهایی از خشکسالی، برداشت محصول و حتی فستیوال گاوبازی است که یکی از محبوب ترین فستیوال ها و جشن ها می باشد.

جشن گاوبازی یکی از محبوب ترین رسم های کشور اسپانیا است که در سطح جهان معروف است. این رشته توسط یونانی ها در این کشور برگزار شد و در ابتدا به عنوان یک ورزش بود اما امروزه با وجود انواع مختلف ورزش ها این مراسم به عنوان یک سنت پیشین در کشور اسپانیا شناخته شده است و در اصل ورزشی است که در طول قرن‌های مختلف در فرهنگ اسپانیا وجود داشته است.

امروزه گاوبازی بیشتر به عنوان یک رخداد تشریفاتی برگزار می گردد نه به عنوان یک ورزشT چرا که باعث شده افرادی که حامی حیوانات هستند به این ورزش واکنش نشان بدهند.
یک مراسم دیگر هم به عنوان جشن گوجه فرنگی در این کشور شناخته شده است که در روز معینی مردم به خیابان‌ها می‌ریزند و با گوجه‌فرنگی به همدیگر حمله می‌کنند و شور و حال عجیبی در این مراسم ها به وجود می‌آید و بیشتر مورد استقبال جوان‌ترها قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید