غذاهای معروف اسپانیا بهترین غذاهای اسپانیایی که حتما باید امتحان کنید

غذاهای معروف اسپانیا

 غذاهای معروف اسپانیا : اسپانیا یکی از کشور های قدرتمند جهان می باشد، این کشور از پرجمعیت ترین و بزرگ ترین کشورهای اروپایی است. اسپانیا با عوامل مختلفی در جهان شناخته شده است که اگر بخواهیم به برخی از مهم ترین این موارد را اشاره کنیم عبارت است از :

 1 )  وجود غذاهای لذیذ که در این مقاله این مورد را به طور کامل برسی خواهیم کرد و برخی از مهم ترین و معروف ترین غذاهای اسپانیایی را برای شما بیان خواهیم کرد .

 ۲ ) وجود اثار تاریخی : به طور کلی کشور اسپانیا دومین کشور با بیشترین شهر در دنیا می باشدکه دارای میراث تارخی ثبت شده در یونسکو می باشد.

۳ ) منابع طبیعی : کشور اسپانیا دارای طبیعتی بکر و زیبا می باشد به طوری که حتی این کشور به عنوان سومین کشور از نظر وجود منابع طبیعی معروف می باشد .

 ۴ ) ورزش : کشور اسپانیا از کشور هایی می باشد که دارای تیم های قوی در رشته های مختلف ورزشی به خصوص فوتبال است.

اگر قصد سفر به اروپا را دارید حتما از تور اروپا نوروز 1403 دیدن نمایید

 صنعت فوتبال دراین کشور نقش زیادی دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین پایتخت این کشور شهر مادرید اما برخی از مهم ترین شهر های این کشور می توان به والنسیا  ، بارسلونا ، ساراگوسا  ، مالاگا  ، گرانادا  ، سگویا  ، بیلبائو  ، تولدو  ، سان سبستیان  و سویا نی می باشند. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است و این کشور یکی از اعضای  اتحادیه اروپا می باشد .جمعیت این کشور بالغ بر 47 میلیون نفر و همان طور که اشاره کردیم غذا های اسپانیایی در کل دنیا دارای شهرت و محبوبیت زیادی است.

 در ادامه این مقاله به برسی دقیق تر این موضوع خواهیم پرداخت .

معرفی غذاهای اسپانیایی :

 غذاهای معروف اسپانیا بسیار لذیذ است و نه تنها در خود این کشور بلکه در سراسر دنیا از محبویت بالایی برخورد است.

به طوری که در همه کشور های دنیا می توان حداقل یک رستوران مخص‍وص غذاهای اسپانیایی یافت.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد وجود غذاهای لذیذ و اصیل  را از مهم ترین عوامل محوبیت این کشور در دنیا می داند.

همان طور که اشاره کردیم این کشور از نظر تعداد شهر و منطقه سومین کشور دنیا می باشد و در هر کدام از شهرهاغذا های بومی و خاصی تهیه میشود که این خود این عامل نیز از دیگر دلایل معروفیت این کشور در حوزه غذا و خوراکی می باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم سبک غذاهای اسپانیایی را توصیف کنیم باید بگوییم که بیشتر غذاهای این کشور در سبک مدیترانه ای می باشد ، غذاهای دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است و در بیشتر غذاهای اسپانیا موادی همچون روغن زیتون ، پیاز ،‌ گوجه فرنگی ، سیر ، فلفل ، گوشت قرمز و گوشت خوک وجود دارد و از پایه ثابت های آشپزخانه های اسپانیایی می باشد.

برخی از غذاهای معروف اسپانیایی :

در این بخش برخی از مهم ترین غذاهای اصیل کشور اسپانیا را برسی خواهیم کرد ، مهم ترین این موارد عبارت است از :

۱ ) پاتاتاس براواس : یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین غذاهای اسپانیایی پاتاتاس براواس می باشد ، این غذا با استفاده از سیب زمینی های تکه تکه شده به همراه سس مخصوص که سس قرمز تند می باشد سرو می شود.

همچنین در سس این غذا از سیر و روغن‌زیتون نیز استفاده می شود که البته در مناطق مختلف این کشور این غذا به شیوه های مختلفی پخته می شود اما ماده اصلی این غذا سیب زمینی و سس مخصوص می باشد .

۲ ) پائلا : پائلا از غذاهای معروف و قدیمی این کشور می باشد که در نواحی مختلف این کشور سرو می شود اما خواستگاه اصلی آن شهر والنسیا اسپانیا است که به سه شیوه مختلف طبخ می شود.

این غذا با استفاده از برنج سنتی اسپانیا تهیه شده و در واقع برنج به همراه لوبیا ، مرغ و گوشت ، ادویه‌های مختلف همانند رزماری ،‌ زعفران و یا حتی با برخی از مواد دریایی همانند صدف دریایی و شاه‌میگو پخته است و دارای انواع مختلف می باشد .

۳ ) گازپاچو : از دیگر غذای های مشهور اسپانیایی می توان به Gazpacho اشاره کرد ، Gazpacho نوعی سوپ می باشد که با استفاده از گوجه ‌فرنگی ، لوبیا ، سیر ، پیاز ، خیار ، روغن ‌زیتون ، سبزی‌ های تازه پخته می شود.

این غذا از غذاهای ملی این کشور به حساب می آید به طوری که حتی جشن و فستیوال گازپاچو نیز در ماه اوت برگزار میشود.

این فستیوال سالانه توریست های زیادی را نیز به این کشور جذب می کند به همین دلیل است که این سوپ از جایگاه خاصی در این کشور برخورد دار می باشد .

۴ ) گامباس آل اجیلو : این غذای یکی از غذاهای دریایی اسپانیایی معروف در سراسر دنیا می باشد که با استفاده از میگو به همراه روغن‌زیتون و ادویه خوش‌طعم پاپریکا ، جعفری ، سیر پخته می شود.

از آسان ترین غذا ها می باشد که در زمان کوتاهی طبخ می شود .

۵ )‌ تاپاس : تاپاس نیز از محبوبیت زیادی در اسپانیا برخورد دار است به طوری که در تمامی وعده ها سرو می شود.

این غذا هم به صورت سرد و هم به صورت گرم قابل سرو کردن است و دارای انواع مختلف نیز می باشد .

۶ )‌ تورتیلا اسپانولا : این غذا نیز از غذاهای بومی و سنتی می باشد که طرفداران زیادی دارد.

این غذا از پروتین زیادی برخورد دار است و به صورت تکه های کوچک با بافت های ضخیم سرو می شود.

در واقع تورتیلا اسپانولا یک نوع املت مخصوص می باشد که با استفاده از سیب‌زمینی‌های نگینی یه همراه از تخم‌مرغ و پیاز و ادویه های مختلف ساخته می شود.

۷ ) سالمورجو : سالمورجو نیز از سوپ های خوشمزه اسپانیا می باشد ، این سوپ شباهت زیادی به سود معروف گازپاچو البته کمی نرم تر و غلیظ تر از سوپ گازپاچو است و از غذاهای معروف این کشور می باشد .

۸ ) رابودِتورو : رابودِتورو یکی از غذاهای خورشتی مشهور این کشور می باشد که از گوشت دم گاو تهیه می شود.

همچنین در این غذا از ادویه خاص ، روغن ‌زیتون ، سیر، پیاز ، هویج تهیه می شود و این غذا از محبوب ترین غذاهای گوشتی در اسپانیا است .

۹ ) هشت پای گالاسیا : اشاره کردیم که غذاهای دریایی از اصلی ترین موارد در منو های اسپانایی استو یکی از غذاهای معروف این دسته هشت پای گالاسیا نام دارد و همان طور که از نامش مشخص است خاستگاهش شهر گالاسیا می باشد .

۱۰ ) چوروس : چوروس یکی از شیرینی های معروف این کشور می باشد که در دنیا به عنوان دونات اسپانیایی نیز شناخته می شود.

در واقع چوروس  یک نوع اسنک داغ و شیرین است که با همان خمیر دونات تهیه می شود  و بعد از تهیه آن با استفاده از کرم‌های شکلاتی و شکر تزیین می شود.

از دیگر  غذاهای معروف اسپانیا می توان به کراکت ، خوراک ماهی مرکب ،  ژامبون اسپانیایی ، آروس نگره ،  امپانادا ، پیمینتوس د پادرون ، فیده ئوآ و … اشاره کرد .

تمامی این غذاها دارای طمعی خاص و به یاد ماندنی هستند ، از دیگر نکات مثبت غذاهای این اسپانیا این است که از مواد اولیه عام تهیه می شود و با ذائقه بیشتر افراد دنیا جوراست.

به همین دلیل به راحتی در کشور های دیگر نیز می تواند سرو شود.

رسپی سوپ گازپاچو

در این بخش رسپی یکی از  غذاهای معروف اسپانیا که به عنوان یکی از غذاهای ملی اسپانیا نیز شناخته می شود خواهیم پرداخت.

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم سوپ گازپاچو از اصلی ترین غذاهای اسپانیا می باشد ، مواد اصلی که برای تهیه این سود نیاز است عبارت است از :

 آب گوجه ‌فرنگی ، پیاز خردشده ،‌ فلفل دلمه‌ایِ خردشده ،‌ خیار خردشده ، گوجه‌فرنگی ،‌ پیازچه‌ی ،‌ سیر ، آب‌لیموی تازه ،‌ سرکه ، ترخون ،‌ ریحانِ ، جعفری ، شکر سفید ، نمک و فلفل می باشد .

 روش تهیه این سوپ بسیار آسان می باشد و پیچیدگی زیادی ندارد اما دارای طمعی بسیار لذیذ می باشد که باب سلیقه بسیاری از افراد است .

نحوه تهیه این سوپ به این صورت است که  فقط کافی است درون یک مخلوط ‌کن و یا یک غذا ساز مقدار کافی با توجه به حجم غذایی که می خواهید تهیه کنید را ریخته و به همراه ، فلفل دلمه‌ ای ، پیاز ،‌ گوجه‌ فرنگی ، خیار ، آب‌لیمو، سرکه، ترخون، جعفری ، ریحان ، شکر، نمک و فلفل ،‌ سیر مخلوط کنید تا با یکدیگر یک دست شوند سپس این مواد را به مدت تقریبا دو ساعت با یدیگر بپزید حال سوپ گازپاچو آماده سرو است که می توانید با استفاده از ادویه و سبزیجات مختلفی ان را سرو کنید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید