تور سلامت درمانی

تور سلامت درمانی

تور سلامت درمانی: در عصر حاضر با توجه به اینکه علم و تکنولوژی بسیار پیشرفت نموده، در مقابل بیماری های زیادی نیز در جامعه بشری شیوع پیدا کرده است، از این رو کشور های مختلف تلاش نموده اند اطلاعات پزشکی خود را به صورت آنلاین در اختیار سایر کشورها گذاشته تا تمامی افراد بتوانند به شکل توریسم یا گردشگر از این خدمات و اطلاعات پزشکی بهره بگیرند.

بیماران در کل جهان می توانند از اطلاعات نامحدود و جامع کشورهای مختلف استفاده کنند، به صورتی که تنها با خرید بلیط هواپیما به هر کشوری در هر نقطه از دنیا سفر نمایند.

تور سلامت درمانی طیف وسیعی از فعالیت ها را در بر خواهد گرفت، ولی تعریف واحد آن این گونه است: سفر نمودن به کشورهای مختلف دنیا به قصد معالجه و دریافت خدمات درمانی.

در کشور ایران بسیاری از آژانس های مسافرتی وجود دارند که در زمینه تور سلامت درمانی فعالیت می کنند. در صورتی که فردی از اعضای خانواده تان با بیماری سخت مواجه است یا در نظر دارد عمل جراحی زیبایی انجام دهد یا اینکه از سایر خدمات پزشکی کشورهای مختلف دنیا استفاده کند، در صورت وجود هرگونه سوال در رابطه با تور سلامت درمانی می توانید از طریق مراجعه به وبسایت مجموعه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

توریسم درمانی

توریسم درمانی چیست ؟

توریسم سلامت معادل کلمه مدیکال توریسم می باشد. توریسم سلامت به اشخاصی اطلاق می شود که از یک کشور متفاوت به یک کشور دیگر به منظور درمان و بهبود بیماری، به آن نقطه سفر می کنند. در بسیاری از موارد توریسم سلامت برای درمان و معالجه بیماری های خاص مثل جراحی های زیبایی، درمان ناباروری و.. به سایر کشورها سفر می کنند. این اشخاص معتقدند که در خارج از کشور خود شانس بیشتری برای بهبود بیماری و روند درمان خود خواهند داشت. پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین شهرهای کانادا را نیز دنبال نمایید

گردشگری سلامت یا توریست درمانی به افراد بیمار این امکان را می دهد تا در طی فرآیند درمان بتوانند از سایر بخش‌های تاریخی یا فرهنگی کشور مورد نظر دیدن نمایند. همچنین علاوه بر درمان به تفریح بپردازند، البته این بخش با توجه به موقعیت بیماران انجام می شود.

نکته قابل توجه این است که این اشخاص ترجیحاً به مراکز قانونی برای دریافت تور سلامت مراجعه کنند تا از هرگونه اخاذی و سوء استفاده در امان باشند، زیرا اشخاص زیادی وجود دارند که با اخذ پورسانت های بسیار زیاد مشکلات عدیده‌ای را برای این افراد ایجاد می کنند.

یکی از نکته های قابل توجه دیگر به همراه داشتن یک شخص مترجم برای بیمار است، زیرا هنگام مراجعه به مراکز پزشکی شما نیاز به یک مترجم خواهید داشت، البته این مشکل را بسیاری از برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی های موبایل حل کرده اند.

مجموعه ما در برگزاری انواع تورهای سلامت بسیار موفق عمل کرده نموده است.

آب و هوای اروپا در پائیز و زمستان 1402

اگر قصد سفر به اروپا را دارید میتوانید با انوع تورهای اروپایی و تخفیفات آن آشنا شوید

تاریخچه توریسم درمانی

تاریخچه ی سلامت درمانی

گردشگری سلامت، از سال های بسیار دور انجام می گرفته است، به طوری که ابتدایی ترین نمونه ثبت شده از مهاجرت گروهی اشخاص برای بهبود بیماری شان از یک کشور به کشور دیگر انجام شده است. به عنوان مثال هنگامی که مسافران یونانی از شرق مدیترانه به بخش بسیار کوچکی که در خلیج سار و نیک به نام اپیداریا بود سفر نمودند، آنها طبق اعتقاداتشان این منطقه را یک مکان شفابخش می دانستند. مردمان آن زمان معتقد بودند آسکلوپویس یک الهه شفابخش است. در آن زمان مکان هایی وجود داشت که چشمه های آب گرم فراوان در آنها از دل زمین می جوشید، این شهرها مقصد بسیاری از گردشگران بود و آنها اعتقاد داشتند این چشمه های آب گرم معدنی بسیاری از بیماری ها را می تواند درمان کند. به همین ترتیب در کنار این چشمه های آب گرم کلینیک هایی تاسیس شد که بسیاری از مردم برای درمان بیماری هایی چون نقرس، برونشیت و اختلالات کبد به آن چشمه ها مراجعه می کردند.

با این حال در در دهه ۱۹۸۰ کشورهای زیادی مانند کاستاریکا مورد هجوم بسیاری از اشخاص خارجی قرار گرفت، بیشتر افراد برای زیبایی و جراحی دندان به این کشور سفر کردند. به این ترتیب کشور کاستاریکا توانست در سال ۱۹۹۰ میلادی افراد بسیار زیادی را برای جراحی های زیبایی مانند لیفت صورت و لیپوساکشن را با هزینه کمتر انجام داده و بسیاری از توریستان سلامت را به این نقطه جلب کند.

این کار یک فرصت بسیار خوب برای صنعت توریسم این کشور شد، زیرا در این مسیر گردشگران سلامت علاوه بر درمان بیماری و انجام جراحی به سایر نقاط دیدنی این کشور می رفتند و باعث رشد و شکوفایی اقتصاد این کشور می شدند.

اخذ ویزای شینگن 1402

جهت اخذ ویزای شینگن و شرایط آن میتوانید این لینک را دنبال نمایید

انواع سلامت درمانی چیست ؟

به طور کل گردشگری سلامت به سه دسته تقسیم می شود. دسته اول گردشگری پزشکی، دسته دوم گردشگری درمانی و دسته سوم گردشگری تندرستی است.

شاخص ترین شاخه گردشگری سلامت، بخش گردشگری پزشکی است. در این مورد هدف اصلی کشورها جذب توریسم برای انجام شدن فعالیت های پزشکی مدرن و پیشرفته در کلینیک ها و بیمارستان ها است. بیشتر کشورهایی که در این زمینه موفق عمل نموده اند دارای بیمارستان ها و تجهیزات پزشکی پیشرفته و مدرن و پزشکان متخصص هستند.

جالب است بدانید در گردشگری سلامت یک زیرمجموعه به نام سفر درمانی وجود دارد، این گونه سفر بیشتر به مناطق طبیعی و بکر انجام می شود. این مناطق طبیعی دارای مکان هایی مثل دریاچه نمک، چشمه های آب گرم طبیعی، لجن درمانی، حمام گیاهی، محیط زیست دست نخورده و آرام می باشند.

بسیاری از اشخاص با سفر به این اماکن طبیعی می‌توانند دردهای عضلانی، بیماری های تنفسی و مشکلات پوستی را برطرف نمایند. در این گونه گردشگری ها اشخاص شرکت کننده از این طبیعت زیبا آرامش گرفته و تنش های روزمره زندگی خود را از یاد می برند.

البته یک نوع ویزا به نام ویزای پزشکی-درمانی نیز وجود دارد که بسیاری از بیماران قادرند از این نوع ویزا برای سفر به سایر کشور ها بهره بگیرند. کشورهای مختلفی در دنیا وجود دارند که دارای مکان های بی شماری برای گردشگران سلامت هستند، به عنوان مثال کشورهای اروپایی دارای چشمه های آبگرم و معدنی زیادی می باشند.

بهترین کشور ها برای تور سلامت درمانی

در بسیاری از کشورها امکاناتی وجود دارد که گردشگران پزشکی ترجیح می‌دهند به این کشورها سفر کنند و علاوه بر درمان، مکان های دیدنی و گردشگری آنها را از نزدیک مشاهده نمایند. امکانات حمل و نقل و جابجایی باعث رونق گرفتن گردشگری سلامت محور شده است، به طوری که سالانه توریسم های بسیار زیادی از تمامی نقاط دنیا به سایر کشورهایی که در این زمینه از محبوبیت بیشتری برخوردارند سفر می کنند.

اگر بخواهیم به چند نمونه از بهترین کشور برای گردشگری پزشکی اشاره کنیم، کشور تایلند، سنگاپور، ترکیه، هند، کره جنوبی و چین را می توان نام برد. با این ترتیب می توان نتیجه گرفت کشورهای آسیایی در زمینه گردشگری پزشکی گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده اند.

هرچند کشور تایلند در میان گردشگران به عنوان یک مقصد تفریحی شناخته شده است، ولی در زمینه توریسم گردشگری و پزشکی نیز شهرت زیادی دارد، به گونه ای که در سال ۲۰۱۷ تایلند مقصد افراد بی شماری بالغ بر دو میلیون نفر برای درمان بوده است.

اصلی ترین دلیل موفقیت کشور تایلند، پایین بودن هزینه های درمان در آن است.

سنگاپور بعد از تایلند رتبه بسیار خوبی را در زمینه تور سلامت درمانی به خود اختصاص داده است، به طوری که از نظر رنکینگ جهانی سنگاپور در سال ۲۰۱۹ عنوان ششمین کشور را آن خود کرد. همچنین این کشور در رابطه با مطالعات پزشکی پیشرفت های بسیار زیادی را کسب کرده، به خصوص در زمینه سلول های بنیادی.

در کشور ترکیه نیز خدمات بی شماری برای توریسم های سلامت محور ارائه شده که یکی از آنها ساخت ۶۰۰ کلینیک تخصصی برای گردشگران سلامت می باشد.

کشور هند یکی از پیشتازترین کشورهای خاورمیانه در حوزه تور سلامت درمانی و گردشگری است.

قوانین تور سلامت درمانی

قوانین گردشگری سلامت، در کشورهای مختلف دنیا با هم یکسان نیست، به طوری که هر کشور برای مراکز درمانی و پزشکی خود دستورالعمل های مختص به خود را ارائه می کند. بنابراین نیاز است توریسم سلامت قبل از اقدام به خرید تور از قوانین کشور مقصد به خوبی اطلاع داشته باشد.

به عنوان مثال شما در کشور آمریکا با دستورالعمل‌ها و قوانینی مواجه می شوید که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد یا در برخی از کشورها قوانین عجیب و غریب وجود دارد که شما تا به حال از آنها هیچ اطلاعی ندارید، به عنوان مثال در کشور هند خرید و فروش کلیه انسان ها قانونی است یا در برخی از کشورها قوانینی مانند مرگ بدون درد یا خودکشی بدون درد وجود دارد که زیر سایه

گردشگری سلامت این قوانین عجیب نیز اجرا می شود، پس نیاز است توریسم سلامت قبل از انتخاب کشور مقصد به خوبی با این قوانین آشنا باشد تا در روند و بهبود درمان شخص مشکلاتی به وجود نیاید.

اگر بخواهیم از مزایای مدیکال توریسم یا گردشگری سلامت مطلبی را عنوان کنیم، کوتاه بودن زمان درمان شخص بیمار خواهد بود، زیرا بسیاری از کشورها برای این گونه افراد زمان کوتاه تری را در نظر می‌گیرند.

یک نکته بسیار مهم برای اشخاصی که قصد دارند برای درمان به سایر کشورها سفر کنند این است که از تزریق انواع واکسن برای ایجاد ایمنی در مقابل بیماری های مختلف غافل نشوند، زیرا در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افراد بعد از مراجعه به کشور خودشان آلوده به ویروس های خطرناک شده اند.

تور سلامت درمانی در ایران

کشور ایران به عنوان یک کشور خاورمیانه در زمینه گردشگری سلامت بسیار موفق عمل کرده، به طوری که ایران یک مقصد بسیار مطمئن برای گردشگران سلامت است. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۲ میلادی چیزی حدود سی هزار نفر برای دریافت انواع خدمات پزشکی به کشور ایران سفر کرده‌اند، همچنین طبق آخرین آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر توریسم و گردشگر سلامت به ایران سفر نمودند. البته ویروس کرونا در پایین آمدن این آمار در سال های اخیر نقش موثری داشته است.

کشور ایران در راستای جذب گردشگر سلامت سیاست هایی اتخاذ کرده است که یکی از این سیاست ها، پایین بودن هزینه های درمان برای گردشگران سلامت می باشد. در خاورمیانه کشورهای دیگری مانند ترکیه، امارات و عربستان سعودی تلاش می کنند گردشگران سلامت را به سمت خود جذب کنند. با این حال بیشتر گردشگران سلامت از کشورهای آذربایجان عراق، ترکمنستان، لبنان، سوریه و بحرین، ایران را به سایر کشورها ترجیح می دهند، چون علاوه بر درمان می توانند از مناطق بکر، آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری کشور ایران بهره ببرند.

بنابراین تاسیس زیرساخت های مناسب برای گردشگری سلامت و ارائه خدمات مناسب باعث پیشرفت این صنعت در کشور می‌شود و شکوفایی اقتصاد را در پی خواهد داشت.

در ایران شهرهای زیادی وجود دارند که تور سلامت درمانی در آن ها رواج بیشتری دارد مانند استان مازندران و استان یزد که بیشتر توریست های درمانی از کشورهای بحرین لبنان، سوریه ،کویت، عراق و ترکمنستان به این شهرها سفر می کنند و علاوه بر درمان از سایر بخش های ایران دیدن می کنند.

هزینه تور سلامت درمانی

هزینه تور سلامت درمانی، به موارد مختلفی بستگی دارد. به طور معمول هرگونه سفر به همراه خود هزینه هایی را برای شخص در بر خواهد داشت، بنابراین اشخاصی که قصد دارند به وسیله تور سلامت درمانی به سایر کشورهای دنیا سفر کنند باید هزینه هایی را پرداخت نمایند.

در صورتی که شخص از یک کشور توسعه یافته به یک کشور در حال توسعه بخواهد سفر کند، هزینه های آن شخص به طبع بسیار کمتر خواهد بود، ولی اگر این ماجرا بلعکس اتفاق بیفتد هزینه های تور سلامت درمانی بیشتر می شود. علاوه بر هزینه های درمان، شخص باید بتواند در کشور مقصد هزینه های جانبی مانند هزینه اقامت، هزینه تهیه بلیط هواپیمای خارجی و هزینه حمل و نقل را نیز در نظر بگیرد.

البته در بسیاری از کشورها تلاش می شود برای این دست از گردشگران، خدمات درمانی با قیمت مناسب و کیفیت بالا در نظر گرفته شود.

نکته قابل توجه این است که گردشگران سلامت از چندین هفته قبل با یک پزشک متخصص مشورت نمایند تا به خوبی شرایط آنها توسط پزشک بررسی شده و تمامی اطلاعات لازم را به شخص بیمار ارائه نماید. همچنین در بعضی از موارد شخص بیمار نیاز به اخذ ویزای درمانی خواهد داشت، پس نیاز است از دو الی سه ماه قبل برای دریافت ویزا اقدام کند.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید