تور ارزان مشهد هوایی و لحظه آخری

تور-ارزان-مشهد-و-امکانات-آن

تور ارزان مشهد را امروزه می توانید از تمامی آژانس هایی که تور های داخلی را ارائه می کنند خریداری کنید . مشهد یکی از شهر های پرطرفدار در ایران می باشد که سالانه افراد زیادی از این شهر دیدن می کنند . مشهد یکی از شهر های تاریخی و مذهبی ایران به شمار می آید ، این شهر حدود 27 میلیون نفر بازدید کننده از داخل کشور و خارج کشور دارد که اصلی ترین دلیل ان نیز وجود حرم مطهر می باشد که شیعه های زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند .

مشهد مرکز شهر استان خراسان رضوی می باشد و یکی از شهر های مهم و معروف کشور ایران می باشد.‌ این شهر از نظر گردشگری نیز در بین شهر های توریستی به حساب می آید و دارای مکان های دیدنی، مذهبی ، تاریخی و طبیعی بسیاری می باشد که شما می توانید از آنها در حین سفر خود بازدید کنید.

 در ادامه این مقاله ما به بررسی موضوع تور های ارزان مشهد خواهیم پرداخت و برخی از موضوعات مهم که شما قبل از سفر باید بدانید همانند امکانات مهم در تور ارزان مشهد ، بهترین زمان برای خرید تور ارزان مشهد ، مکان های تفریحی و توریستی مشهد ، اصلی ترین سوغات تور مشهد ، راه های مختلف سفر به مشهد را برای شما شرح خواهیم داد .

پیشنهاد میکنیم مقاله تور ارزان ترکیه را دنبال نمایید.

امکانات مهم در تور ارزان مشهد

تور ارزان مشهد دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام دارای امکانات متفاوتی از یکدیگر می باشند.در این بخش برخی از روش هایی که شما میتوانید با بهره بردن از انها تور ها را با قیمت پایین تر خریداری کنید را بررسی می کنیم و برخی از مهم ترین امکاناتی که هر کدام دارند را نیز بیان می کنیم.

 اگر شما به دنبال خرید تور با قیمت کمتر هستید می توانید که از این تور ها استفاده کنید .

 ۱ ) تور های لحظه اخری : معمولا در زمان های نزدیک به شروع تور به دلیل خالی بودن ظرفیت برخی از آژانس های مسافرتی اقدام به این می کنند که بلیط های خود را با قیمت پایین تر به فروش برسند ، در برخی مواقع  این تخفیف ها به نصف قیمت نیز می رسد.

 این نوع تور ها تنها تفاوتی که با تور های اصلی دارند این است که زمان سفر به حداقل می رسداگر شما مشکلی با این موضوع ندارید می توانید از این نوع تور ها استفاده کنید. بیشتر این نوع از تور ها برای افرادی مناسب است که می توانند به راحتی بدون برنامه ریزی قبلی سفر کنند.

 نکته دیگری که باید به ان توجه کنید این است که تور های لحظه اخری همیشه در دسترس نیستند به خصوص در زمان هایی که تعداد مسافر بالا می باشد ، پس نمی توان به صورت صد در صد بر روی ان برنامه ریزی کرد .

 ۲ ) زمان خرید تور : اینکه در چه زمانی شما اقدام به خرید تور می کنید نیز از دیگر مواردی است که بر روی هزینه های تور تاثیر گذار است ، زیرا در زمان هایی که استقبال برای سفر و خرید تور بالا است قیمت تور ها بالا تر می رود. پس اگر به دنبال خرید تور های ارزان تر هستید باید در زمان های خلوت اقدام به خرید تور ها کنید.

۳ ) امکانات تور :‌ همان طور که اشاره کردیم تور ها دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام دارای امکانات خاص خود می باشند که همه این سطح امکانات برروی قیمت تور تاثیرگذار است. به عنوان مثال از نظر محل اقامت ، نوع پرواز یا به طور کلی نحوه حمل

و نقل ، تعداد روز های سفر و … با یک دیگر متفاوت هستند و یا اگر به صورت گروهی سفر کنید هزینه های سفر کمتر خواهد شد که این مورد برای افرادی که به صورت مجرد و تنها قصد سفر دارند مناسب تر است .

 ۴ ) استفاده از تور های آژانس های کمتر شناخته شده : برخی از آژانس هایی که اسمشان سر زبان ها است و دارای سابقه طولانی هستند در بیشتر مواقع قیمت تور های خود را دست بالا می گیرند. شما می توانید از دیگر آژانس های معتبر ولی کمتر شناخته شده تور ها را با قیمت کمتری تهیه کنید .

شما می توانید با این روش ها تور ها را با قیمت کمتری نسبت به قیمت اصلی انها تهیه کنید .

بهترین-زمان-برای-خرید-تور-ارزان-مشهد

بهترین زمان برای خرید تور ارزان مشهد

خرید تور ارزان مشهد دارای زمانی مشخص می باشد، معمولا بهترین زمان برای خرید تور ارزان مشهد زمانی است که تعداد مسافر کم است یعنی اینکه تور های مسافرتی به مقصد مشهد دارای بیشترین ظرفیت خالی باشند.

 در این مواقع معمولا آژانس ها برای جذب بیشتر مسافر برای تور های خود تخفیف می گذارند که شما میتوانید از این تخفیف ها استفاده کنید. همچنین در این جور مواقع احتمال وجود تور های لحظه اخری نیز بالا است و شما راحت تر می توانید این تور ها را تهیه کنید .

پیشنهاد می کنیم مقاله تور قیمت مناسب کیش را نیز دنبال نمائید

در تور مشهد برای تفریح کجا بریم؟

تور مشهدارزان می تواند برای شما از نظر های متفاوتی جذاب باشد، زیرا که این شهر دارای مکان های دیدنی زیادی از نظر مذهبی ، تاریخی ، تفریحی ، طبیعی می باشد که شما می توانید از آنها در سفر خود دیدن کنید .

در این قسمت از مقاله به بررسی برخی از معروف ترین این مکان ها خواهیم پرداخت و هر کدام را به صورت مختصر شرح خواهیم داد .

۱ ) حرم امام رضا (ع) : در راس مکان های معروف که در بیشتر مواقع دلیل سفر افراد به این شهر است حرم مطهر امام رضا (ع) است که سالانه میلیون‌ ها نفر زائر از ایران و جهان از این مکان دیدن می کنند .

 ۲ ) خانه توکلی مشهد : یکی از مناطق تاریخی مشهد خانه توکلی می باشد که از دوران قاجار به جا مانده است و در لیست آثار ملی نیز ثبت شده است و از مکان های توریستی مشهد نیز به شمار می آید .

 ۳ ) خانه داروغه : از دیگر بناهای به جا مانده از دوران قاجار خانه داروغه می باشد که در خیابان نواب صفوی در کوچه ای به نام داروغه قرار دارد. این بنا نیز در سال 1381 در لیست آثار ملی ایران قرار گرفت .

 ۴ ) باغ ملی مشهد :‌ از شلوغ ترین و پر تردید ترین مکان های مشهد ، باغ ملی مشهد می باشد. این باغ در مرکز شهر واقع است که در حاشیه خیابان قدیمی ارگ قرار دارد .

 ۵ ) پارک ملت مشهد : از دیگر پارک های مشهد ، پارک ملی می باشد که در قسمت غربی شهر قرار دارد .

۶ ) جنگل جیغ : این جنگل نیز که در لیست ترسناک‌ترین جنگل‌های ایران قرار دارد می تواند تجربه ای متفاوت از نظر ترس، ترشح آدرنالین و گردشگری وحشت باشد که می توانید در حین سفر خود به این شهر تجربه کنید .

 ۶ ) چالیدره : یکی از معروف ترین مکان های تفریحی در مشهد مجموعه گردشگری چالیدره می باشد که دارای تفریحات مختلفی همانند قایق سواری، ماهیگیری و رستوران و … را دارا است .

 ۷ ) آرامگاه فردوسی : یکی از معروف ترین مکان های دیگر این شهر مقبره‌ فردوسی می باشد که در توس قرار دارد که بسیاری از افرادی که به این شهر سفر می کنند از این آرامگاه نیز دیدن می کنند .

 ۸ ) طرقبه : از دیگر مکان های زیبای مشهد طرقبه می باشد که دارای امکانات تفریحی و گردشگری می باشد که میتواید اوقات خوشی را در این مکان تجربه کنید .

 ۹ ) پارک کوهسنگی : بعد از پارک ملت از نظر وسعت این پارک بزرگ ترین پارک مشهد می باشد و در قسمت جنوب غربی مشهد قرار دارد .

 ۱۰ ) سرزمین موج های آبی : اگر علاقه مند به تفریحات آبی هستید می توانید که به پارک آبی این شهر سفر کنید. سرزمین موج های آبی مشهد با دارا بودن مساحت ۸۴۶۰ متر مربع و با زیربنای ۲۳۰۰۰ متر مربع از بزرگ ترین و بهترین پارک های آبی خاور میانه می باشد .

 بسیاری از مکان های دیگر مانند مسجد گوهرشاد ، بازار رضا ، پارک وکیل آباد ، برج رادکان چناران ، خانه ملک مشهد ، چهارطاقی بازه هوره ، آرامگاه نادرشاه افشار ، بند گلستان ، آرامگاه پیر پالاندوز و … که شما می توانید در هنگام سفر به مشهد از این اماکن دیدن کنید .

اگر اهل سفر هستید حتما سری به تورهای ارزان استانبول بزنید

تاریخچه ی کوتاهی از شهر مشهد

تورمشهد ارزان دارای قدمت طولانی می باشد که در این قسمت به طور خلاصه تاریخچه این شهر را بیان خواهیم کرد. گروهی از مردم در روستایی به نام حوض رود که به دلایل مختلف برای زندگی و اقامت مناسب بود مهاجرت کردند و با اقامت در این مکان و افزایش جمعیت، این روستا تبدیل به شهر شد که امروزه ما آن را به نام مشهد می شناسیم.

 در سال های بعد از اقامت این افراد در این روستا و افزایش جمعیت این روستا و شهادت امام رضا (ع) که بارگاه و آرامگاه مطهر این امام در این بخش قرار گرفت و باعث شد که این شهر جان تازه ای بگیرد و خیلی بیشتر مورد توجه به خصوص مورد توجه شیعیان دنیا قرار گیرد  و به این ترتیب با شکل گیری جدی تر این شهر توسط مردم ، مشهد کم کم دارای فرهنگ و گویش خاص برای خود شد.

 در واقع دارای شناسنامه ای شد و امروزه تبدیل به پایتخت معنوی کشور شده است که سالانه بسیاری از افراد به این شهر سفر می کنند .

راه های مختلف سفر به مشهد

راه های مختلف سفر به مشهد

سفر به تور مشهد ارزان می تواند از طریق راه های مختلفی صورت بگیرد ، اگر شما قصد سفر با تور را دارید به توجه به نوع توری که رزرو کرده اید می توانید با استفاده از اتوبوس ، هواپیما ، قطار استفاده کنید، زیرا این تور های داخلی معمولا از طریق این سه وسیله اجرا می شوند که در صورت اینکه خودتان قصد سفر دارید علاوه بر این وسیله ها نقلیه می توانید با استفاده از ماشین شخصی نیز به این شهر سفر کنید و از زیارت حرم امام رضا و دیگر مناطق دیدنی این شهر لذت ببرید .

سوغاتی-در-تور-زیبای-مشهد

اصلی ترین سوغات تور مشهد

تور مشهد ارزان از پرطرفدارترین تور های داخلی می باشد که افراد زیادی سالانه به این شهر سفر می کنند. ‌یکی از دغدغه های این افراد خرید سوغاتی برای عزیزان خود می باشد. در این بخش برخی از معروف ترین سوغاتی های این شهر را بررسی خواهیم کرد ، برخی از مهم ترین سوغاتی های مشهد عبارت است از :‌

 زعفران : زعفران از زمان های قدیم محصول کشاورزی بوده است که مردم ایرانی ان را کشت می کردند. شهر خراسان نیز از اصلی ترین شهرهایی است که این محصول را کشت می کند ، به همین دلیل بسیاری از افرادی که به این شهر سفر می کنند زعفران این شهر را تهیه می کنند 

زرشک :‌ از دیگر مواد خوراکی که قطب ان مشهد می باشد زرشک می باشد ،‌ اصلی ترین منطقه تولید این جنس قرمز رنگ شهر قاین در فاصله ی 100 کیلومتری خراسان می باشد .

ادویه : از دیگر مواد غذایی که به اسم سوغاتی مشهد شناخته می شود ادویه ی هفت قلم است. این ادویه خوش طمع ترکیبی از دارچین ، زردچوبه ، فلفل قرمز و سیاه ، گلپر ، زنجبیل و سماق می باشد .

هرکاره تراشی : به برخی از ظروف که با استفاده از سنگی مخصوص درست می شوند گفته می شود که از صنایع دستی معروف مشهد به شمارمی آید .

عطر : عطر نیز از دیگر محصولاتی می باشد که در هر کجای مشهد یافت می شود و شما در بدو ورود به هر فروشگاه و بازاری می توانید عطر فروشی ها را مشاهده کنید .

مهر و سجاده : این شهر پایتخت معنویت است به همین دلیل مهر و سجاده در رتبه ی اول سوغات این شهر قرار دارد .

نقل و نبات : نبات نیز از دیگر خوراکی های پرمصرف بین ایرانی ها است که مرکز ان نیز مشهد است .

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید