تمدید پاسپورت کانادا

تمدید پاسپورت کانادا

‌تمدید پاسپورت کانادا مسئله ای است که شاید در نگاه اول فقط دغدغه افرادی باشد که پیش از این پاسپورت کانادا را دریافت کرده اند و تاریخ سر رسید آن نزدیک است، اما این شکل از نگاه به مسائل و چالش های مهاجرت بسیار سطحی و ناقص است. اکثر مشاوران زبده مهاجرت بر این باورند همان زمان که در پی بررسی مسیرهای قانونی برای دریافت پاسپورت کانادا یا هر کشور دیگری هستید، مسئله تمدید پاسپورت کانادا و یا مقصد دیگر خود را نیز مورد بررسی دقیق قرار دهید.

این اصل که بر تحقیق و بررسی دقیق تاکید دارد، در حقیقت برای تمام مسائل مربوط به مهاجرت صدق می‌کند. تمدید پاسپورت کانادا موضوع مهمی است که اگر جزئیات قانونی و ظرافت های مسیر آن را ندانید، می تواند برایتان تبدیل به کاری پر دغدغه و سخت شود، اما برعکس آن اگر یک فرد کاربلد باشید و یا شخصی را کنار خود به عنوان وکیل و یا مشاور متخصص داشته باشید تمدید پاسپورت برایتان صرفا شامل طی کردن یک سری مراحل اداری خواهد بود.

ابتدا شرایط تمدید پاسپورت را بررسی می کنیم، سپس به مراحل تمدید پاسپورت می پردازیم و مدارک تمدید پاسپورت کانادایی را بیان خواهیم کرد، بعد از آن تمدید پاسپورت در ایران و چالش های آن را از نظر می گذرانیم. پس اگر در هر مرحله از مهاجرت به کانادا هستید، با ما همراه باشید.

مدارک لازم برای اخذ وقت سارت کانادا

اگر قصد سفر به کانادا را دارید حتما با مقاله با شرایط اخذ ویزای کانادااز طریق لینک زیر آشنا شوید

ویزا مولتی کانادا

شرایط تمدید پاسپورت کانادا چیست ؟

چیزی که از آن تحت عنوان شرایط تمدید پاسپورت کانادا یاد می شود، در واقع فرآیندی از قوانین و مراحل به علاوه ی مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت کانادایی شما است. البته نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که شرایط تمدید پاسپورت کانادا و مراحل آن به مراتب ساده تر از دریافت پاسپورت کانادا برای اولین بار است، اما این جمله به آن معنا نیست که در مراحل و شرایط تمدید پاسپورت کانادا مورد چالش برانگیزی وجود نداشته باشد.

یکی از شرایط نظم است، یعنی به پاسپورت منقضی شده ی شما آسیب نرسیده، پاره، مخدوش یا خط خورده نشده باشد. شرط دیگر تمدید این است که مدت اعتبار پاسپورت شما که اکنون تمام شده و یا رو به پایان است، پنج یا ده سال باشد.

مورد مهم دیگر این است که شما پاسپورت خود را در طول ده سال گم نکرده باشید و در واقع گزارشی از مفقودی پاسپورت شما ثبت نشده باشد.

مورد بعدی این است که اگر تاریخ انقضا پاسپورت کانادایی شما تمام شده، کمتر از یک سال از انقضای آن گذشته باشد و مورد آخر که مسلما اهمیت چندانی ندارد، سن شماست. در بخشی از شرایط تمدید پاسپورت فرد متقاضی باید حداقل شانزده سال داشته باشد که به نظر یک بند تزئینی در میان شرایط محسوب می شود، چون مسلما شما در زمان اخذ پاسپورت حداقل شانزده سال را خواهید داشت.

مراحل تمدید پاسپورت کانادا

مراحل تمدید پاسپورت کانادا

اگر شما فردی هستید که تمام شرایطی که پیش تر برای تمدید پاسپورت کانادا بیان کردیم را دارید، اکنون لازم است مراحل تمدید پاسپورت کانادا را بدانید. البته این مراحل می تواند با توجه به شرایط متقاضی از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما هدف در این

مطلب این است که بخشی از مراحل تمدید پاسپورت کانادا که به صورت کلی بوده و برای اکثر افراد یکسان است را برایتان بیان کنیم.

در واقع شخصی که پاسپورت کانادا دارد و زمان آن رو به پایان باشد و یا حتی از تاریخ اعتبار پاسپورت گذشته باشد، باید چهار مرحله کلی را برای تمدید پاسپورت خود انجام دهد. قدم اول تکمیل کردن فرم درخواست تمدید پاسپورت و فرم های ضمیمه ی آن با توجه به شرایط است، پس از آن متقاضی باید تمام مدارک مورد نیاز را آماده کند.

مرحله ی سوم پرداخت هزینه های تمدید است و بعد از پرداخت هزینه شما این امکان را خواهید داشت که فرم ها، مدارک و مستندات پرداخت را ارسال کنید و درخواست خود را ثبت نمایید.

مواردی که بیان شد در واقع مراحل ساده ای هستند، اما نکات ظریفی در فرایند جمع آوری مدارک و تکمیل کردن فرم ها وجود دارد، به عنوان مثال اگر شما ویزای خاصی در پاسپورت خود داشته باشید باید در فرم هایی که تکمیل می‌کنید آن را وارد کنید و اگر فرم بدون قید ویزا پر شود، پاسپورتی که برایتان صادر می شود فاقد ویزا خواهد بود و عملا ویزای شما باطل می شود .

مثالی که بیان شد لزوم مشورت و مشاوره با یک متخصص را در فرایند تمدید پاسپورت کانادا بیش از پیش مشخص می کند. بنابراین حتی اگر در مرحله تمدید مدارک مهاجرتی باشید، باز هم از کمک متخصصین این حوزه بی نیاز نخواهید بود.

اخذ اقامت کانادا از طریق استارتاپ ویزا

به دنبال دریافت پیکاپ ویزای کانادا هستید حتما لینک زیر را دنبال نمایید

مدارک تمدید پاسپورت کانادا

مدارک تمدید پاسپورت کانادا

پس از تهیه فرم های قانونی و کامل کردن آنها، نوبت به ارسال مدارک تمدید پاسپورت کانادایی می‌رسد. در حقیقت بهترین راهی که زمان دریافت پاسپورت را برای شما کوتاه می کند این است که ابتدا مدارک تمدید پاسپورت کانادایی خود را به طور کامل جمع آوری کنید، نواقص احتمالی در مدارک را برطرف نمایید تا یک مجموعه کامل و بدون نقص از فرم ها و مدارک جمع آوری شود، سپس آنها را ارسال کنید.

این کار مسلما می تواند پروسه بررسی مدارک را کوتاه تر و ساده تر کند. در ادامه لیستی از مدارک که برای عموم افراد نیاز است را ارائه خواهیم کرد.

اولین مدرک، یک فرم تکمیل شده است که شامل مواردی چون درخواست و اطلاعات شخصی و شهروندی شماست که اگر از تاریخ سر رسید پاسپورت کمتر از یک سال گذشته، فرمی تحت عنوان Simplified را تکمیل و اگر بیش از یک سال است که پاسپورت کانادایی شما منقضی شده، فرمی تحت عنوان General را پر خواهید کرد.

مورد دوم اصل پاسپورت با پیشینه‌ای بدون مفقودی و هر نوع گزارش خلاف نظم، دو قطعه عکس با کیفیت مناسب در سایز پاسپورت و استانداردهایی که سفارت در لیست شرایط تمدید پاسپورت اعلام می کند .

نکته قابل توجه راجع به عکس های پرسنلی این است که آدرس آتلیه و تاریخ عکاسی باید در پشت یکی از عکس ها درج شود.

مورد بعدی یک کپی از کارت شهروندی کانادایی و رسید پرداخت هزینه های ثبت نام است.

مراحل تمدید پاسپورت کانادا

تمدید پاسپورت کانادا در ایران

تمدید پاسپورت کانادا در ایران یا هر کشوری که کانادا در آن سفارت فعال داشته باشد، قابل انجام است. مراحل تمدید پاسپورت کانادا در ایران از نظر قوانین، فرق چندانی با تمدید در کشورهای دیگر و یا کانادا ندارد. تنها نکته حائز اهمیت در پروسه تمدید پاسپورت در ایران این است که شما تابعیت ایرانی داشته باشید یا خیر .

افراد با تابعیت ایرانی می توانند به سفارت کانادا مراجعه کنند، اما توابع کشور های دیگر باید به سفارت خانه های ترکیه و ابوظبی که برای این کار در نظر گرفته شده است، مراجعه کنند.

روال کلی مراحل، مدارک مورد نیاز و قوانین تمدید پاسپورت کانادایی چه در ایران و یا هر کشور دیگری کاملا همسان است. نکته قابل توجه در این زمینه این است که با اینکه پاسپورت کانادایی یک مدرک شناسایی ارزشمند محسوب می شود، مقامات کانادایی روال غیرممکن و یا سختی برای تمدید پاسپورت در نظر نگرفته اند و تنها سختگیری موجود مربوط به پاسپورت های مفقود شده می‌باشد.

تور اروپا

پیشنهاد میکنیم سری به تور های با جاذبه و زیبای اروپایی از طریق لینک زیر بزنید

درخواست تمدید فوری پاسپورت کانادا

درخواست تمدید فوری پاسپورت کانادا

تمدید فوری پاسپورت کانادا امکانی است که دولت کانادا برای برخی از افراد و تحت شرایط خاص فراهم می کند. به طور معمول در صورتی که شما تمام مدارک را آماده کرده باشید و از اینکه مدارکتان بی نقص و قابل قبول است اطمینان داشته باشید، در چنین شرایطی تمدید پاسپورت کانادایی شما بین ده تا بیست روز کاری زمان می برد .

بعد از پست تمامی مدارک به ضمیمه مدارکی که لزوم حضور سریع شما در کانادا را به اثبات برساند، در این صورت درخواست تمدید پاسپورت شما خارج از نوبت های معمول بررسی شده و این موضوع باعث کوتاه تر شدن فرایند تمدید پاسپورت کانادایی شما می شود.

در حقیقت درخواست تمدید فوری پاسپورت کانادا یک راه حل برای کم کردن زمان صدور نیست، بلکه نوعی همکاری و همدردی از سوی مقامات مهاجرت کانادایی با افرادی است که بنا به پیشامد یک اتفاق ناگوار نیاز به مساعدت دولت کانادا برای تسریع در پذیرش آنها در این کشور پیدا کرده اند.

نکته حائز اهمیت در رابطه با درخواست تمدید فوری این است که این درخواست برای متقاضی با اضافه تر شدن هزینه های درخواست و ثبت نام همراه خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ وقت سارت کانادا

نکات مهم درباره تکمیل فرم‌ تمدید پاسپورت کانادا

فرم تمدید پاسپورت کانادا شاید در نگاه اول یک فرم عادی شامل اطلاعات معمولی به نظر برسد، اما شد تکمیل کردن این فرم نکات ظریفی دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

یکی از نکات در تکمیل فرم تمدید پاسپورت کانادا این است که فرم را باید با خودکار مشکی و یا آبی پر کنید و یا اینکه میتوانید فرم را بدون تغییر در الگوی کلی وارد نرم افزار کرده و قسمت های خالی را تایپ کنید و بعد از پرینت گرفتن آن را امضا نمایید. متقاضیان ملزم به تکمیل فرم با حروف انگلیسی بزرگ هستند .

نکته بعدی راجع به شماره تلفن است که باید حتما به همراه کد کشور وارد شود.

نکته بعدی راجع به آدرس است. استان های کشور کانادا با علامت های اختصاری مشخص شده اند، بنابراین داوطلب هنگام وارد کردن آدرس خود ملزم به استفاده از این علامت ها خواهد بود. تمام صفحات فرم دارای کادر امضا هستند که متقاضی باید همه آنها را با سایز مناسب بدون اینکه از کادر خارج شود و ظاهر نامناسبی داشته باشد، امضا کند.

نکته مهم دیگر این است که یکی از مواردی که هنگام پر کردن فرم باید بنویسید، معرفی ضامن و رفرنس است .

نکته مهم که زمان صدور و تمدید پاسپورت شما را کوتاه می کند این است که مشخصات فرد رفرنس را کامل وارد کنید و اینکه فرد برای استعلام در دسترس بوده و بتوان در کمترین زمان با این فرد تماس گرفت .

نکته مهم دیگر اینکه در صورت تماس با رفرنس او از معرفی خود مطلع بوده و قادر به پاسخگویی باشد. رفرنس شما نمی تواند از اقوام درجه یک باشد و اینکه باید فردی باشد که حداقل به مدت دو سال یا بیشتر شما را بشناسد و با شما در ارتباط بوده باشد.

اخذ ویزای شینگن

حتما با چگونگی اخذ ویزای شینگن و شرایط آن آشنا شوید

هزینه تمدید پاسپورت کانادا

هزینه تمدید پاسپورت کانادا

هزینه تمدید پاسپورت کانادا برای هر فرد می تواند نسبت به دیگری متفاوت باشد و اینکه هر سال نیز هزینه هایی که از طرف مقامات کانادایی اعلام می شود، متفاوت از سال پیش است. به طور کلی آخرین ارقام اعلام شده از سوی کانادا به شرح زیر است:

اگر بالای شانزده سال هستید، هزینه صدور پاسپورت پنج ساله برای شما صد و بیست دلار و هزینه ی صدور پاسپورت ده ساله صد و شصت و نه دلار است. همچنین هزینه صدور پاسپورت برای کودکان پنجاه و هفت دلار اعلام شده است.

مواردی که گفته شد برای صدور پاسپورت با روال عادی و مدارک کامل است، اما اگر در روند معمول که تا اینجا به اختصار بیان شد خللی وجود داشته باشد، هزینه ها نیز افزایش خواهد یافت، به عنوان مثال اگر متقاضی درخواست تغییر آدرس در پاسپورت خود را داشته باشد، حدود بیست و سه دلار مازاد هزینه باید پرداخت کند و یا اگر پاسپورت متقاضی مفقود شده باشد، در صورتی که مقامات برای صدور مجدد پاسپورت قانع شوند، باید هزینه ای در حدود دویست و چهل و یک دلار پرداخت شود.

نکته آخر در رابطه با هزینه ها که کاملا منطقی و واضح است این است که هزینه پست و بازگشت مدارک فرستاده شده به همراه پاسپورت جدید به متقاضی آیتم جداگانه ای است که شما در واقع به شرکت های پست و حمل و نقل پرداخت می کنید.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید