کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است؟

کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است؟

کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است؟ مسافرت و سفر کردن این امکان را فراهم‌ می کند که بتوانید تجربیات بکر و زیبایی را تجربه کنید. مسافرت های خارج از کشور به دلایلی چون داشتن فرهنگ، معماری و سبک زندگی متفاوت همیشه طرفداران زیادی داشته است. ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و فاصله کمی که با ایران دارد، همواره انتخاب بسیاری از افراد برای سفر کردن است. در این مقاله قصد داریم به شما معرفی کنیم کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است.

ویژگی منحصر به فرد کشور ترکیه فرا قاره ای بودن آن است، قسمتی از آن که به نام آناتولی می شناسید، در قاره آسیا و قسمتی از آن در قاره اروپا است که به آن تراکیه می گویند. هرچند ترکیه به عنوان یک کشور جدید که پس از جنگ جهانی دوم و فروپاشی عثمانی از دل این امپراطوری متولد شد، اما توانست با استفاده از موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی شهرهای خود، و اجرای برنامه و سیاست های مناسب به عنوان یک کشور توریستی در بین کشورهای منطقه و جهان شناخته شود و به دلیل نزدیکی ترکیه به کشورمان ایران و داشتن دین و فرهنگ مشابه و زبان ترکی که از زبان بخش زیادی از مردم کشورمان ایران است، ترکیه مقصد بسیاری از ایرانیان برای مسافرت خارج از کشور است.

برای داشتن یک سفر به یاد ماندنی، باید اطلاعات کافی از کشور و یا شهر مورد نظر داشته باشیم، داشتن برنامه و هدف در مسافرت این امکان را می دهد که بتوانید با برنامه ریزی درست یک مسافرت خاطره انگیز را داشته باشید.

در ادامه به معرفی ویژگی های شهر های مختلف ترکیه می پردازیم تا براساس علاقمندی های خود انتخاب کنید کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است.

اگر قصد سفر به ترکیه دارید میتوانید مقاله تور ارزان ترکیه را دنبال بکنید.

کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است؟

آنتالیا، بهترین شهر برای تفریح

کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است؟ ترکیه از سه طرف به دریا و آب راه دارد و اکثر شهر های آن دارای ساحل هستند، اما یکی از مشهور ترین ساحل های گردشگری ترکیه، ساحل آنتالیا است. وجود سواحل دریای مدیترانه در شهر آنتالیا این شهر را به عنوان گزینه اصلی بهترین شهر ترکیه برای سفر تبدیل کرده است.

در جواب سوال کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است، باید بگوییم انتالیا بهترین شهر ترکیه برای تفریح است و از مهم ترین شهر های توریستی ترکیه محسوب می شود که علاوه بر ساحل زیبا و تفریح های ساحلی مثل جت اسکی، قایق رانی و اسکی روی آب دارای پارک آبی و کوهستان های سرسبز، هتل ها و رستوران های فراوانی است و حتی می توانید در تور کشتی رانی آن شرکت کنید.

هتل های شهر آنتالیا به دلیل مدرن بودن و خدمات خوب و هزینه مقرون به صرفه، باعث جذب توریست های فراوانی به این شهر شده اند. بنابراین اگر هدف از مسافرت شما تفریح و سرگرمی و داشتن اوقات خوش است، آنتالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید.

البته جاذبه توریستی آنتالیا به سواحل و مکان های تفریحی محدود نمی شود، این شهر که از شهرهای باستانی و قدیمی ترکیه است از زمان روم باستان جزو شهرهای پیشرفته بوده است و مکان های باستانی و قدیمی آن به نام دروازه هاردیان و برج ساعت است.

یکی از مهم ترین مکان های زیبای آنتالیا، منطقه کالیچی یا کالجی آنتالیا است که در میان یک شهر مدرن ویژگی های باستانی زمان رومیان و سلجوقیان را حفظ کرده است و انتخاب بسیار مناسبی برای پیاده روی و گردش است.

بنابراین اگر قصد مسافرت چند روزه در بهار و تابستان به ترکیه را دارید، انتالیا گزینه خوبی است.

اخذ ویزای شینگن

اگر قصد دریافت ویزای شینگن را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن را دنبال بکنید.

آنتالیا، بهترین شهر برای تفریح

استانبول، دیدنی ترین شهر

کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است؟ استانبول شهری باستانی و اصیل است که یکی از بزرگ ترین شهر های دنیا محسوب می شود که زمانی پایتخت پادشاهان عثمانی و امپرطوری بیزانس بود. استانبول که در گذشته به آن قسطنطنیه می گفتند، دیدنی ترین شهر ترکیه است. استانبول شهری تاریخی است که در بسیاری از سفرنامه های قدیمی از آن اسم برده شده است که یکی از جادبه های گردشگری آن، تنگه بسفر است.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید حتما از مکان های تاریخی مانند مسجد زیبای ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد وکاخ موزه توپ کاپی که مجموعه کاخ های به باقیمانده زمان عثمانی که هر سه این بنا ها در منطقه سلطان احمد قرار دارد و شما می توانید در یک زمان از آن ها دیدن کنید.

آب انبار بالسیلیکا از دیگر بناهای تاریخی مهم ترکیه است که زمان ساخت آن به دوران امپراطوری روم شرقی بر می گردد که معماری بی نظیری دارد و از ۳۳۶ ستون بلند و قطور خشتی در ۱۲ ردیف ساخته شده است. قبل از بازگشت حتما سری به بازار بزرگ استانبول و بازار معروف و پر ازدحام ادویه بزنید تا از نزدیک با مردم و فرهنگ این کشور آشنا شوید. شما در استانبول گذشته و آینده را در کنار هم می بینید.

شما می توانید سفر خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که به فستیوال ها و حراج آخر فصل بازار استانبول برسید. یکی از روز های پیشنهادی برای مسافرت به استانبول، جمعه سیاه یا بلک فرایدی است که اکثر فروشندگان تخفیف های بسیار مناسبی می دهند.

استانبول به دلیل موقعیت جغرافیایی و تاریخی که دارد، می تواتد برای سفر یک هفته ای شما مناسب باشد و بهترین زمان مسافرت به استانبول، اواخر پاییز و فصل تابستان است.

بنابراین اگر علاقمند به دیدن مکانی خاص و منحصر به فرد از لحاظ تاریخی و موقعیت جغرافیایی هستید که سنت و مدرنیته را در کنار هم داشته باشد، در پاسخ به سوال کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است، باید گزینه استانبول را تیک بزنید.

تر ارزان اروپا

برای دریافت تور ارزان اروپا میتوانید مقاله تور ارزان اروپا را دنبال بکنید.

استانبول، دیدنی ترین شهر

بدروم، بهترین شهر ساحلی

کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است؟ اگر به دنبال شهر ساحلی آرام و زیبا هستید، بدروم جزو بهترین شهر های ترکیه محسوب می شود که به دریای مدیترانه راه دارد.

این شهر که جزو بهترین شهر های ساحلی ترکیه است، در جنوب غربی این کشور قرار دارد و شهری کوچک و زیبا است که ساحلی زیبا با شن های سفید دارد و در بهار و تابستان مقصد بسیار خوبی برای شنا و کسب آرامش است.

دیوارهای سفید تمام خانه ها در بدروم جلب توجه می کند و در کنار جاده های تمیز و سرسبز و زیبایی که دارد، یک مسیر خاطره انگیز و چشم نوازی را برای شما فراهم می کند. علاوه بر ساحل آرام، امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری دارد.

از مهم ترین آثار باستانی در بدروم قلعه سنت پیتر است که قدمت آن به سال ۱۴۰۲ میلادی باز می گردد و توسط شوالیه های هوسپیتالر ساخته شده است و امروزه به موزه تبدیل شده است.

اگر هدف شما از مسافرت کسب آرامش و داشتن لحظات رمانتیک است، در جواب سوال کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است، باید بدروم را انتخاب کنید.

برای سفر به استانبول شما میتوانید مقاله تور ارزان استانبول را دنبال بکنید.

بدروم، بهترین شهر ساحلی

ازمیر، شهر باستانی

کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است؟ بسیاری از ایرانیان برای مسافرت به ترکیه، ازمیر را انتخاب می کنند و یکی از شهر های معروف ترکیه برای سفر در بین مسافران ایرانی است. این شهر که در ساحل دریای اژه قرار دارد، جزو شهرهای ساحلی غربی ترکیه است. ازمیر شهری زیبا با امکانات گرشگری فراوان است که کافه ها و رستوران های زیادی دارد و شما می توانید در کنار ساحل دریا، درون کافه نشسته و از منظره زیبای آن لذت ببرید.

همچنین از مراکز خرید متنوع با اجناس عالی و قیمت مناسب ازمیر نمی توان چشم پوشی کرد. این شهر که سومین شهر بزرگ ترکیه و شبیه به استانبول است، اما با تعداد جمیعیت کم تر از استانبول که می توانید اوقات بسیار خوبی در آن سپری کنید.

آثار باستانی شهر ازمیر در منطقه ای به نام کوناک قرار دارد و مهم ترین آن برج ساعت است. برای خرید در شهر ازمیر باید به منطقه آلسانچاک بروید و از مراکز خرید آن دیدن کنید و برای داشتن اوقات خوش و تفریح به شما منطقه کارشیاک را پیشنهاد می کنیم.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله تور لحظه آخری آنتالیا را دنبال بکنید.

ازمیر، شهر باستانی

کوش آداسی، شهر اقتصادی

کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است؟ شهر کوش آداسی که به نام جزیره پرندگان نیز در بین ایرانیان شناخته شده است، به تازگی به عنوان مقصد گردشگری در بین ایرانیان از محبوبیت بسیاری برخوردار شده است که دارای ۴۰ کیلومتر ساحل دریای اژه است. برای رفتن به این شهر به دلیل نداشتن فرودگاه، ابتدا باید با پرواز به شهر ازمیر که در ۹۰ کیلومتری کوش آداسی است بروید و سپس از طریق زمینی به سفر خود ادامه دهید.

با افزایش تعداد گردشگران خارجی مسئولان کوش آداسی به دنبال ایجاد امکانات و خدمات رفاهی و تفریحی برای مسافران شهر خود هستند، هر چند این شهر دارای مکان های دیدنی بسیاری مانند پارک ملی و پارک آبی و یا اثار باستانی فراوانی مثل معبد آرتیس، خانه مریم مقدس، و قلعه کوش اداسی دارد که می توانید در انجا لحظات خوب و به یاد ماندنی داشته باشید.

یکی از مهم ترین دلایل سفر به این شهر هزینه های مقرون به صرفه در خدمات و تفریحات و خرید است که باعث شده به آن لقب ارزان ترین شهر ترکیه را بدهند. پ

س اگر در مسافرت به کشور ترکیه علاوه بر تفریحات و داشتن تعطیلات خوب به دنبال خرید هستید، در پاسخ به سوال کدام شهر ترکیه برای تفریح مناسب است، باید بگوییم که آن شهر کوش آداسی نام دارد.

مارماریس، بهترین شهر برای استراحت

کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است؟ مارماریس نام یکی از شهرهای بندری ترکیه است، شهری کوچک در میان سواحل دریای مدیترانه و سواحل دریای اژه و کنار رشته کوه ها قرار گرفته و دارای چشم انداز بی نظیر و زیبایی است، به دلیل داشتن همین طبیعت زیبا به آن بکرترین شهر ترکیه می گویند و توانسته لقب بهشت ترکیه را به دست بیاورد.

مارماریس به دلیل داشتن بندرگاه، ماهی گیری و کشتی رانی در آن رواج دارد و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر سواحل زیبا و تمیز است که می توانید با قایق های بادبانانی زیبا بر روی آب های فیروزه ای قایق رانی کنید و لحظات بکری را برای خود بسازید و یا با بازی های آبی مانند جت اسکی، پاراسیلینگ و غواصی اوقات خوشی را داشته باشید .

در این شهر بندری، کوهستانی شما می توانید با تورهای مخصوص گردش در کوهستان از مناظر زیبا و آب و هوای تمیز کوهستانی لذت ببرید.

ساحل مارماریس یکی از ساحل های طولانی و زیبای ترکیه است که شما می توانید هنگام شنا کردن و یا استراحت در ساحل از منظره کوهستان نیز دیدن کنید.

جزیره سدیر که به آن ساحل کلوپاترا می گویند، در نزدیکی شهر مارماریس قرار دارد و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این شهر شناخته می شود. ع

در نتیجه اگر طبیعتگردی از شما سوال کند کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است، بدون شک مارماریس را پیشنهاد دهید.

آلانیا، بهترین شهر تابستانی

کدام شهر ترکیه برای تفریح بهتر است؟ تعطیلات تابستانی بهترین زمان برای مسافرت است، اما باید مکانی را انتخاب کنید که آب و هوایی مناسب برای این فصل داشته باشد، آلانیا بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان است.

شهر آلانیا در نزدیکی آنکارا قرار دارد و در زمان امپراطوری روم به عنوان دژی بنا نهاده شد و با گذشت زمان تبدیل به یک شهر بزرگ و زیبا شده است.

آلانیا از یک طرف به سواحال دریای مدیترانه و از سویی به رشته کوه های توروس متصل است. این شهر مرزی با کشور قبرس نیز هم مرز است و تحت تاثیر جبهه هوا دریای مدیترانه دارای آب و هوایی بسیار خوب و مطلوبی در تابستان است.

بهترین زمان سفر به این شهر از اردیبهشت تا اواخر آذر ماه است. احتمالا دوستداران سفر به ترکیه درباره حمام و ماساژ ترکی بسیار شنیده اند و باید گفت که ماساژ و حمام ترکی در آلانیا از رونق بسیار خوبی برخوردار است اما مهم ترین دلیل رونق گردشگری برای اولین بار در آلانیا، کشف غار دالماتاش آلانیا در سال ۱۹۴۸ میلادی بود که به دلیل شرایط جوی و دمای هوای آن که همیشه ۲۲ درجه است، بسیاری از بیماران آسم و رماتیسم برای درمان به بازدید از این غار می روند.

اما در این شهر بندری آثار باستانی فراوانی مثل اسکله قدیمی کشتی سازی متعلق به دوران سلجوقیان وجود دارد، از دیگر آثار باستانی متعلق به دوران سلجوقیان، قلعه آلانیا و برج قرمز آلانیا است که به عنوان نماد این شهر نیز شناخته می شود.

اگر به گونه ای برنامه ریزی کنید که در روز جمعه در شهر آلانیا باشید، می توانید از بازار روز جمعه که در ان صنایع دستی، خوراکی های محلی و میوه و سبزیجات تازه عرضه می شود، خریداری کنید. این شهر نیز مانند سایر شهرهای اشاره شده ساحل زیبا با امکانات ورزشی و تفریحات آبی بسیار هیجان انگیزی دارد.

هر ایرانی که به عنوان گردشگر به کشورهای همسایه سفر می کند، در واقع سفیر فرهنگی ایران در ان کشور است، ما می توانیم با رفتار مناسب و منش خوب خود چهره مطلوبی از ایران بسازیم و مردم کشورهای دیگر را برای سفر به ایران ترغیب کنیم.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید