تور هند | بهترین قیمت خرید + آفرهای ارزان و لحظه آخری

تور ارزان هند از جمله کشور هایی است که بدون‌ شک از دیدن آثار تاریخی و جذابیت‌ هایی که دارد غرق در هیجان و شادی خواهید شد، پس با ما همراه باشید تا در این مطلب به بیان مهم‌ ترین مکان‌ های دیدنی هند بپردازیم:

تاج‌ محل

چه با تورارزان هند سفر کرده باشید و چه هنوز موفق به بازدید از این کشور نشده باشید قطعا بار ها نام تاج‌ محل را شنیده‌ اید.
در واقع یکی از بهترین آثار باستانی این کشور همین تاج‌ محل می‌ باشد که نمادی بر قدرت و نیروی عشق است.
این مکان زیبا به دستور شاه جهان و پس‌ از فوت همسرش یعنی ممتاز محل ساخته شد که برای ساخت این بنا ۲۰ هزار کارگر در طول مدت ۱۷ سال به‌ کار گرفته شدند.
در جای‌ جای این بنای با شکوه شاهد معماری اسلامی خواهید بود، مثل مناره‌ ها، قوس‌ ها، گنبد پیازی‌ شکل و خوش‌ نویسی ها که برای زیبایی هر چه بیشتر آن از سنگ‌ های مرمر سفید، مروارید، سنگ‌ های قیمتی الماس، یشم و لاجورد استفاده‌ شده است.

پیشنهاد میکنیم سری به تور اروپا نوروز 1403 زده و با انواع تورهای اروپایی نیز آشنا شوید

هارمندیر صاحب، معبد طلایی آمرتیسار

در سال ۱۵۷۷ میلادی معبدی ساخته شد که نماد تاریخ و فرهنگ سیک‌ ها به شمار می‌ رفت.
این معبد طلایی با جاذبه‌ ها و تزیینات طلایی که دارد از فواصل دور نیز بسیار زیبا و خیره‌ کننده است.
در طراحی این ساختمان با شکوه از ترکیب معماری اسلامی و هندو بهره گرفته‌ شده است و عنوان مقدس‌ ترین معبد سیک‌ ها را نیز به دوش خود می‌ کشد.
استفاده از سنگ‌ های مرمر و منبت‌ کاری‌ های چشم‌ نواز زیبایی آن را بیشتر کرده‌ است.
زرق‌ و برق خیره‌ کننده ی بنا دلیلی می‌ شود تا همگان از این مکان دیدن نمایند.
خواندن دعا های مذهبی  در کنار لباس‌ های سنتی و بوی عود و غذا های رایگان و رنگ‌ های گرم شما را مجذوب خود خواهد ساخت.
هارمندیر طلایی نماد گل نیلوفر آبی است که نشانه‌ ای از خلوص در مذهب و آیین سیک‌ ها به حساب می‌ آید.اگر عازم سفر با تورارزان هند هستید حتما از این مکان دیدن کنید.

شهر مقدس وارانسی

از زیبا ترین و وسیع‌ ترین مکان های مذهبی در هند شهر مقدس وارانسی می‌ باشد که عبور رودخانه ی گنگ نیز از آن نشانه‌ ای بر مذهبی بودن این شهر شده‌ است.
این شهر قدیمی که در میان شهر های قدیمی دنیا قرار دارد قدمت آن به ۸ قرن پیش‌ از میلاد مسیح باز می‌ گردد و هنوز هم مردمانی در شهر وارانسی زندگی می‌ کنند.
عوامل زیادی وجود دارد که بازدید از این شهر را در برنامه ی تفریحی خود قرار دهید، منجمله دیدن معبد کاشی ویشوانات، محله ی قدیمی که در کنار رودخانه ی گنگ قرار گرفته‌ است و غیره که همگی سفر تان را خاطره‌ انگیز تر خواهد کرد.
یکی از رسوم بسیار کهن هندو ها استحمام در رودخانه ی گنگ است که برای این کار مکان‌ هایی وجود دارد با اسم گات که با تعبیه ی پله‌ هایی در آنها امکان رسیدن به رودخانه وجود دارد و مؤمنان قبل‌ از عبادت باید در آب گنگ خود را غسل دهند، این آیین مذهبی برای هندو ها بسیار اهمیت دارد.

اگر اهل گشت و گذار هستید پیشنهاد میکنیم حتما سری به صفحه تور اروپا بزنید و با انواع تورهای اروپایی در آژنس مسافرتی روشنی گشت آشنا شوید

شهر طلایی جیز آلمر

 شاید از خود بپرسید که علت نامگذاری این شهر چیست?
به دلیل مصالح زرد رنگی که در ساخت شهر جیز آلمر استفاده‌ شده است به شهر طلایی معروف گشته‌ است.
در دوران گذشته این شهر پایگاهی استراتژیک بوده‌ است، ولی در حال‌ حاضر شهری است با قلعه ی کهن جیز آلمر، دروازه‌ های جذاب و قصر های قدیمی و با شکوه که از دیدن این‌ همه زیبایی غرق در لذت خواهید شدحتما در سفربا تورارزان هند از آن دیدن کنید.
به‌ غیر از خانه‌ ها و قلعه‌ های طلایی و زیبا وجود ۹۹ سنگر در این شهر که به حیاط اصلی کاخ ۷ طبقه ی مهاراجا منتهی می‌ گردد جلوه ی دیگری از عظمت این شهر است.
همچنین وجود کتابخانه ی جیان که کتاب‌ هایی با قدمت هزار ساله را در خود جای داده‌ است یکی از علل تقاضای بازدید کنندگان از این شهر می‌ باشد. کاخ مهاراجا در سال ۱۵۰۰ میلادی ساخته‌ شده است.

قلعه ی سرخ:

 شاید از خود بپرسید که علت نامگذاری این شهر چیست?
به دلیل مصالح زرد رنگی که در ساخت شهر جیز آلمر استفاده‌ شده است به شهر طلایی معروف گشته‌ است.
در دوران گذشته این شهر پایگاهی استراتژیک بوده‌ است، ولی در حال‌ حاضر شهری است با قلعه ی کهن جیز آلمر، دروازه‌ های جذاب و قصر های قدیمی و با شکوه که از دیدن این‌ همه زیبایی غرق در لذت خواهید شد.
به‌ غیر از خانه‌ ها و قلعه‌ های طلایی و زیبا وجود ۹۹ سنگر در این شهر که به حیاط اصلی کاخ ۷ طبقه ی مهاراجا منتهی می‌ گردد جلوه ی دیگری از عظمت این شهر است.
همچنین وجود کتابخانه ی جیان که کتاب‌ هایی با قدمت هزار ساله را در خود جای داده‌ است یکی از علل تقاضای بازدید کنندگان از این شهر می‌ باشد. کاخ مهاراجا در سال ۱۵۰۰ میلادی ساخته‌ شده است. در سال ۱۶۴۸ شاه جهان این قلعه را مقر امپراطوری مغول‌ ها قرار داد که دارای مساحتی بیشتر از ۲ کیلومتر مربع است و در ساخت آن از ماسه ی سنگی قرمز استفاده‌ شده است.
دور تا دور قلعه با یک خندق بزرگ احاطه شده‌ است. در این قلعه‌ ی زیبا بازار قدیمی سر پوشیده وجود دارد که مربوط به قرن هفدهم می‌ باشد و نام آن چاتاچاک است و لباس‌ های ابریشمی نفیس، طلا و جواهر و غیره برای خرید سوغات در آن وجود دارد.

 

اگر اهل سفر و گشت و گذار هستید پیشنهاد میکنیم مقاله محبوب تور ترکیه را نیز دنبال نمایید

 

غار های الورا، اورنگ‌ آباد

این غار ها میان قرن پنجم تا دهم میلادی به وسیله ی راهبان هندو، چینی و بودایی ساخته شد که مسافتی ۳۰۰ کیلومتری را باید طی کنید.
غارهای الورا در یونسکو به‌ ثبت‌ رسیده است و درون آن ۳۴ مجموعه متشکل از معابد، نمازخانه و صومعه وجود دارد که ساخته ی دست بشر می‌ باشد.
غار نجار یکی از زیبا ترین غار های این مجموعه است.

قلعه ی عامر، جیپور

 بر بلندای یک کوه قلعه‌ ای با قدمت ۵۰۰ سال وجود دارد که نام آن عامر می‌باشد و دارای شیب بسیاری است که همین امر باعث شده‌ است تا بالا رفتن از کوه و دیدن از قلعه کار دشواری باشد، ولی می‌ توانید سوار بر فیل‌ ها شده و درست در جلوی در قلعه پیاده شوید.
در قلعه ی عامر می‌ توانید از تالار لذت با گلدان‌ های زیبا، معبد پیروزی با سقف‌ های رنگی رنگی، معبد الهه ی جنگ و حیاطی با فیل‌ های تزئین‌ شده دیدن نمایید.

مسجد مکه، حیدر آباد

 یکی از قدیمی‌ ترین مساجد در هند مسجد مکه است که تنها ۸۰ سال زمان برده‌ است تا این بنای با شکوه ساخته شود و هم‌ اکنون گنجایش ده‌ هزار نفر نماز گزار را در خود دارد.
ستون‌ های عظیم این مسجد توسط ۱۴۰۰ گاو نر به‌ صورت قطاری شکل به محل مسجد حمل شده‌ اند که سنگ‌ های گرانیتی زیبایی دارد.
کتیبه‌ های قرآن در بالای بسیاری از سقف‌ های تالار اصلی، در ها و طاق ها موجود است.
علت نامگذاری این مسجد هم این است که آجر هایی از شهر مکه به حیدر آباد آورده‌ شده است و در قسمت بالای دروازه‌ ی مرکزی گذاشته شده‌ است.

سواحل گوا

 قطعا یکی از دلایل اصلی سفر با تورارزان هند  افراد بازدید از سواحل زیبای گوا است و حتی اگر چیزی در مورد آن تا کنون نشنیده‌ اید در بازدید از هند باید به این سواحل رفته و از آنجا دیدن نمایید.
این ساحل دارای ۹۶ کیلومتر خط ساحلی است که ساحل های گوناگون را برای زمان‌ های مختلف شبانه‌ روز و سلیقه‌ های متنوع در نظر گرفته‌ است.
در واقع این تنوع باعث شده‌ است تا شما هر انتظاری که از ساحل داشته باشید در یکی از سواحل زیبای گوا به آن پاسخ داده شود.
سواحل آرام و دنج گوا همراه با امکانات یوگا و آب گرم لذت شما را کامل‌ تر خواهد کرد.
دیدن پناهگاه حیات وحش باگوان مهاویر در این زمان بسیار مناسب است.
در این پناهگاه بیشتر از ۲۰۰ نوع پرنده ی مختلف، پلنگ، فیل، گوزن، ببر، میمون و شاه کبرای معروف هند وجود دارند.

عاشق سفر هستید حتما مقاله تور کوشی آداسی را نیز دنال نمایید

پارک ملی پریار و پناهگاه حیات وحش، مدورای

 در میان مناطق دیدنی در سفر با تورارزان هند پارک ملی پریار یکی از جذابیت‌ های گردشگری محسوب می‌ شود که در سال ۱۸۹۵ به وسیله ی مهندسان انگلیسی ساخته و طراحی شد.
در حال قدم زدن در این پارک ملی می‌ توانید تعداد زیادی فیل، ببر بنگال، گراز وحشی و سمور دریایی را از فاصله ی نزدیک ببینید و این به‌ معنای تزریق ترس و هیجان همزمان به بدن شما است که بسیار لذت‌ بخش خواهد بود.
گونه‌ های متنوع حیوانات آبی، لک‌ لک‌ ها، پرنده‌ های گوناگون و سایر حیوانات در این پارک فرصتی است که به‌ طور حتم تنها در این نقطه از جهان یعنی هند عاید شما می‌ شود.
علاوه‌ بر تمام اینها پیاده‌ روی در کوهستان و قایق‌ رانی در دریاچه را هم به سرگرمی و تفریح خود در پارک ملی پریار اضافه نمایید.

قصر میسور

 این قصر در سه‌ طبقه ی زیبا ساخته‌ شده است، ولی دچار آتش‌ سوزی شد و دوباره به‌ صورت کامل بازسازی گردید.
قصر میسور دارای گنبد های شکیل و برج‌ های مربعی، ستون‌ ها و سقف‌ های مزین شده در سالن دربار، شیشه‌ های رنگی، عمارت کلاه‌ فرنگی ازدواج که کاشی‌ های زیبایی دارد و غیره همگی در این قصر وجود دارند.

دروازه ی هند

 این دروازه به‌ عنوان نماد کشور هند می‌ باشد که در سال ۱۹۱۱ جهت بزرگداشت ورود پادشاه جرج پنجم و همسرش ملکه ماری بنا شد و در یک مدت طولانی عنوان بلند ترین سازه ی شهر بمبئی را داشت و از جمله دیدنی هایی هست که نباید هنگام سفر با تورارزان هند آن را از دست داد.
متریال به‌ کار رفته در ساخت این دروازه از جنس بتن زرد و بازالت می‌ باشد و بعد از اینکه کشور هند توانست استقلال خود را باز پس گیرد این دروازه به یکی از آثار تاریخی هند تبدیل شد.

کاخ دریاچه

در گذشته محل تفریح خاندان سلطنتی بوده‌ است، اما در حال‌ حاضر به یک رستوران مجلل تبدیل شده‌ است که با سنگ‌ های قیمتی مزین گردیده‌ است و علاوه‌ بر ساختمان کاخ، تراس‌ های بسیار و باغ و غیره نیز دارد.حتما در سفر با تورارزان هند به این مکان زیبا سر بزنید

اگر اهل سفر هستید پیشنهاد می کنیم مقاله تور آلمان را نیز دنبال نمایید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید