مکان های تفریحی استانبول برای جوانان

دیدنی های استانبول: آشنایی و شناخت شهر استانبول برای هر شخص و گردشگر بسیار دلپذیر می‌باشد. شهر استانبول جزء یکی از بزرگترین شهرهای کشور ترکیه و یا حتی یکی از بزرگترین شهرهای جهان به شمار می رود. این شهر در بین تمام افراد خاورمیانه و مردم ایران نیز بسیار طرفدار دارد و در طی سال پذیرای مهمانان بسیار زیادی از اطراف ترکیه است. به همین دلیل تور استانبول یکی از بهترین و شلوغ ترین تورها می باشد که در کل سال طرفداران بسیار زیادی دارد.

سفر به استانبول مختص یک ماه و تعطیلات عید و تابستان نمی باشد و در تمام طول سال مسافران زیادی به این شهر سفر می کنند، زیرا علاوه بر داشتن مناطق تاریخی بسیار زیاد، دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری زیادی است که تمامی افراد با هر سلیقه ای می توانند روزهای خوب و خوشی را در آن جا سپری کنند.

همچنین آب و هوای بسیار مطلوب آن نیز گردشگران و مسافران آن منطقه را دو چندان کرده است. استانبول در کنار دریای مرمره می باشد که همین امر بر زیبایی آن می افزاید. استانبول تنها شهری است که در دو قاره آسیا و اروپا وجود دارد.

همان گونه که اشاره کردیم دیدنی های استانبول بسیار زیاد است، به همین منظور سعی داریم در این مقاله شما را با برخی از مکان های دیدنی و تاریخی این شهر زیبا آشنا کنیم.

اخذ ویزای شینگن

اگر قصد دریافت ویزای شینگن را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن را دنبال بکنید.

مسجد سلطان احمد

دیدنی های استانبول: مسجد سلطان احمد به مسجد آبی در ترکیه معروف می باشد و یکی از معروف ترین و زیباترین بنا و جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می‌رود که همیشه گردشگران و مسافران بسیار زیادی برای بازدید به این مسجد می روند. در ادامه می‌توانید همراه ما باشید تا توضیحات بیشتری در مورد این بنای تاریخی و زیبا به شما بدهیم تا هنگامی که قصد سفر داشتید، با اطلاعات کامل سفر خود را آغاز کنید.

مسجد سلطان احمد به دلیل به کار بردن کاشی های آبی رنگ در ساخت به مسجد آبی نیز معروف است. گفته می‌شود که سلطان احمد برای هر چه بهتر و زیباتر ساختن این مسجد تلاش بسیاری کرده است و خود نیز در کارهای ساخت مسجد همکاری فراوانی کرده است، ولی در سن ۲۷ سالگی زمانی که یک سال از کامل شدن مسجد می گذشت، درگذشته است.

این مسجد زیبا دارای شش مناره می باشد که نمای بسیار و خاصی را از دور به مسجد می‌دهد. همچنین علاوه بر شش مناره ی اصلی، دارای هشت مناره ی فرعی نیز است. درون این مسجد را با بیست هزار کاشی آبی طراحی کرده اند و بنای داخلی مسجد را بهترین خطاطان آن زمان با آیات قرانی خطاطی کرده اند.

دیگر زیبایی مسجد، محراب می باشد که با سنگ های بسیار زیبای مرمر ساخته شده که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. درب این مسجد به صورت شبانه روزی باز نیست و فقط ساعاتی برای عبادت و خواندن نماز باز می شود.

یک نکته ی قابل توجه دیگر این است که کسانی که برای عبادت و راز و نیاز وارد مسجد می شود از بخش غربی وارد می‌شوند و گردشگران از بخش شمالی وارد مسجد می شوند که این را نوعی احترام به مسجد می دانند.

تر ارزان اروپا

برای دریافت تور ارزان اروپا میتوانید مقاله تور ارزان اروپا را دنبال بکنید.

بازار بزرگ استانبول

دیدنی های استانبول: بازار بزرگ استانبول ( ترکیه) یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده دنیا می باشد که دارای حدودا ۳۰۰۰ مغازه و یا حجره است که تقریبا شصت خیابان استانبول را در بر گرفته است که به جرات می تواند بزرگترین بازار استانبول به شمار بیاید. با وجود این که روز به روز تعداد بازارها و پاساژها و مغازه ها و فروشگاه های بزرگ و زیبا افزایش می‌یابد، هنوز این بازار یکی از پر بازدیدتربن جاذبه های گردشگری و مکان خرید افراد در استانبول می باشد و جالب است بدانید که با توجه به آمارهایی که در سال های گذشته گرفته شده است، تعداد بازدیدکنندگان آن در جهان اول شد.

بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده دنیا به حساب می آید که در بین جاذبه های گردشگری از محبوب ترین جاذبه های استانبول می باشد که سالانه مسافران زیادی به این شهر سفر می کنند که حتماً به بازار استانبول سر می زنند و انواع سوغاتی ها و صنایع دستی استانبول و ترکیه را از آنجا خریداری می کنند.

همانگونه که اشاره کردیم در سال ۲۰۱۴ بازار استانبول به عنوان یکی از پر بازدید ترین بازار شناخته شده است و افرادی که به استانبول سفر می‌کنند حتی اگر قصد خرید نداشته باشند، حتماً برای دیدن زیبایی‌های این بازار به آنجا می روند، زیرا تماشای آن نیز بسیار لذت بخش است.

بازار بزرگ استانبول از ویژگی‌های تاریخی و گردشگری بسیار زیادی برخوردار است و جزء یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده دنیا به حساب می آید و طبق آماری که در سال ۱۹۸۵ ثبت شده است، به یک میراث جهانی تبدیل شده است، زیرا از نظر فرهنگی، معماری و یا فناوری، طراحی بسیار چشم نوازی دارد.

اگر قصد سفر به ترکیه دارید میتوانید مقاله تور ارزان ترکیه را دنبال بکنید.

موزه باستان شناسی استانبول

دیدنی های استانبول: یکی از معروف ترین مناطق گردشگری استانبول، موزه باستان شناسی است. تمام افرادی که تاریخ برای آنها بسیار لذت بخش است وقتی که به استانبول سفر می کنند و می‌خواهند در تاریخ آن کشور قدم بزنند و با سرگذشت و نحوه زندگی مردم آن شهر از نزدیک آشنا بشوند، بهتر است از موزه باستان شناسی استانبول دیدن کنند و حتماً رفتن به آنجا را در برنامه اصلی خود قرار بدهند، زیرا این موزه دارای یک مجموعه کامل و ارزشمند از آثار باستانی و تاریخ یونان و روم می باشد که بسیار زیبا و خلاقانه برای نمایش مردم گردآوری شده است.

در این موزه تمام زیبایی های یک دوران تاریخی جمع آوری شده است که عصر عثمانی را توصیف می کند و در ذهنتان کاملا می توانید یک چرخی در تاریخ استانبول داشته باشید، پس درسفر خود دیدن این موزه را در اولویت خود قرار دهید.

شما مسافران عزیز بعد از این که از کل موزه دیدن کردید، می توانید برای گردش و استراحت به پارک گلهای موزه بروید که این پارک در زمان شاهان عثمانی، باغ آنها بوده است که یک فضای بسیار چشم نواز و آرام بخش دارد که بی شک با دیدن و استراحت در این باغ، تجربه‌ی یک سفر دل انگیز و لذت بخش را خواهید داشت.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله تور لحظه آخری آنتالیا را دنبال بکنید.

کلیسای چورا استانبول

دیدنی های استانبول: هر مسافری که که وارد کشور ترکیه و سپس استانبول می شود، یکی از مکان هایی که حتما قصد تجربه و دیدن آن را دارد، کلیسای چورا استانبول می باشد که از زیبایی می توان آن را یک کلیسای بی همتا بر شمرد، به همین‌ دلیل ما در این مقاله می خواهیم شما را با برخی از زیبایی های این کلیسای تاریخی آشنا کنیم که یک نمونه ی کامل از هنر معماری را به شما علاقمندان به تاریخ و هنر به نمایش می گذارد و تمام فرهنگ و آداب و رسوم استانبول و مردمان آن در گذشته را درون خود نگهداری کرده است.

در کلیسای چورا یک هنر مسیحی به زیباترین شکل برای شما به تصویر کشیده شده است و همین امر باعث شده که جزء خاص ترین مکان تاریخی استانبول شناخته شده باشد. با بازدید و تماشای این کلیسا، هنر مسیحی ها به بهترین شکل ممکن دیده می شود، زیرا کاشی کاری ها و آثار هنری بر جا مانده از گذشته در این کلیسا دوران مسیح را برای شما تداعی می کند و می توانید کاملا آن زمان را با کلیسا تصور کنید و برای افرادی که اهل تاریخ می باشند، بسیار شیرین و خیره کننده است.

برای سفر به استانبول شما میتوانید مقاله تور ارزان استانبول را دنبال بکنید.

مسجد سلیمانیه استانبول

دیدنی های استانبول: مسجد سلیمانیه استانبول به عنوان نماد استانبول شناخته شده است که دومین مسجد بزرگ استانبول می باشد و توسط معماران بزرگ عثمانی ساخته شده است و زیبایی های تاریخی بسیار زیادی در آن نهفته شده است و یکی از پر بازدیدترین آثار تاریخی در ترکیه می باشد.

در زیر زمین مسجد کانال هایی کنده شده است که از طریق آن کانال ها به آب دسترسی دارند. سبک معماری در این مسجد به سبک آن زمان بیزانسی و اسلامی ساخته شده است که به دلیل رسم بودن در آن دوران، حمام، مدرسه، کتابخانه، آشپزخانه و کاروانسرا و… نیز ساخته شده است.

بزرگترین کتابخانه های اسلامی جهان در این مسجد قرار دارد. اگر قصد سفر به استانبول را دارید حتما بازدید مسجد سلیمانیه را در برنامه ی خود بگذارید، علاوه بر این که یکی از معروفترین مساجد استانبول می باشد روی بلندی تپه هایی بنا شده است که زیبایی آن را دوچندان کرده است و دارای آب و هوای بسیار خوب و مطلوبی است.

همانگونه که اشاره کردیم مسجد سلیمانیه در واقع فقط یک مسجد نیست، عمارتی بزرگ می باشد که از چندین قسمت تشکیل شده است و دارای ساختمان های بزرگ و متنوع است. گلدسته و مناره های بلند و زیبای این مسجد نماد استانبول می باشد که در دو طرف صحن اصلی قرار دارد و ارتفاع آن حدود ۷۶ متر است که نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

حیاط مسجد سلیمانیه در قسمت غربی آن قرار دارد و کف صحن آن از سنگ های زیبای مرمر سنگ کاری شده است و جلوه و نمای بسیار زیبایی به مسجد داده است.

موزه پرا استانبول

دیدنی های استانبول: موزه پرا استانبول یک موزه هنری می باشد که به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول شناخته شده است که روزانه گردشگران زیادی به آنجا می روند. موزه پرا استانبول یک بناری تاریخی می باشد که آثار بسیار ارزشمندی چون انواع نگارگری های دوران عثمانی و کاشی و سرامیک های زیبا در آن جا قرار دارد.

نقاشی مربی لاک پشت که یک آثار هنری بسیار گران قیمت و مشهور می باشد در این‌ موزه قرار دارد که به عنوان شاهکار استانبول از آن یاد می شود. همچنین این موزه برخی از مشهورترین شاهکارهای هنری ترکیه را در خود جای داده که می توان از کلکسیون شخصی سونا و اینان کیراک نام برد که به این موزه منتقل گشته و در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

شما وقتی برای بازدید به این موزه می روید می توانید به راحتی از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول نیز دیدن کنید، زیرا این موزه در نزدیکی بسیاری از جاذبه های های گردشگری استانبول قرار دارد.

این موزه یکی از بهترین موزه ها برای شناخت هنر و نقاشی در سده هفدهم میلادی می باشد. موزه پرا یک مکان کاملا سرپوشیده است که دارای یک تهویه بسیار مناسب و مطبوع می باشد که به سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب مجهز شده است، بنابراین شما مسافران و گردشگران عزیز در هر فصل از سال و در هر شرایط آب و هوایی می توانید از این موزه زیبا و تاریخی دیدن کنید و از تماشای آثار ارزشمند آن لذت کافی را ببرید.

در نزدیکی موزه پرا چندین مراکز دیدنی از جمله بازار و موزه وجود دارد که وقتی به انجا سفر کنید می توانید از دیگر مکان های زیبای استانبول در نزدیکی موزه دیدن کنید. همچنین چندین رستوان و هتل در کنار موزه ساخته شده است که گردشگران و مسافران می توانند بدون دغدغه و نگرانی به بازدید از موزه بپردازند و سپس با اقامت در این هتل ها، خوردن غذاهای اصیل استانبول در رستوران ها و سالن های غذاخوری آن منطقه لذت سفر را برای خود دو چندان کنند.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید