اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023 و مدارک آن

اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023

اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023: کشور کانادا از جمله کشور های پرطرفدار برای ادامه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان است. این کشور با دارا بودن موقعیت مکانی بسیار مناسب، دانشگاه‌ها و کالج‌های پیشرفته محل مناسبی برای رشد و ادامه تحصیل است. اشخاصی که موفق به اخذ و دریافت ویزای تحصیلی این کشور می‌شوند، به گونه‌ای آینده شغلی و تحصیلی خود را تضمین می کنند.

بالا بودن سطح علمی کالج های کانادا به دانشجویان امکان پیشرفت در زمینه های مختلف را می دهد، هرچند قبل از اخذ این ویزا دانشجویان و دانش آموزان نیاز به تلاش بی شائبه و صرف هزینه دارند، ولی در مقابل زندگی در کشور کانادا و ادامه تحصیل در دانشگاه های آن باعث ساختن آینده روشن و تضمین شغلی است.

اشخاصی که می خواهند در کشور ایران اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایند، نیاز به یک مشاوره قوی و با تجربه دارند، چون کانادا برای ویزا دادن به ایرانیان کمی حساس است. شما برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز به مدارکی چون مدرک پذیرش از دانشگاه، مدرک آزمون زبان، مدرک تمکن مالی، مدرک آزمایشات پزشکی، انگیزه نامه، مدارک هویتی مانند پاسپورت و.. خواهید داشت.

توجه داشته باشید که تمامی مدارک باید در یک مرکز معتبر و رسمی ترجمه شود. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری ارائه کنیم.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023 و لیست مدارک

لیست مدارک لازم برای اخذ ویزا تحصیلی کانادا

هنگامی که دانشجو یا دانش آموزی تصمیم می‌گیرد ادامه تحصیل خود را در کشور کانادا به اتمام برساند، نیاز به اخذ ویزای تحصیلی از این کشور را دارد. هنگامی که شخصی این ویزا را داشته باشد، می تواند تا چهار سال در کشور کانادا در یکی از مراکز آموزشی به تحصیل خود ادامه دهد. همچنین شخص قادر است بدون هیچ محدودیتی تا اتمام تحصیل به کشور کانادا سفر کند.

با داشتن واخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023 افراد می توانند حدود ۲۰ ساعت در طی یک یا دو هفته در کشور کانادا کار کنند. این درآمدی که اشخاص در حین کار به دست می آورند، به آنها در ادامه تحصیل کمک شایانی می کند. در بعضی موارد دانشجویان می توانند اقامت کانادا را نیز بعد از تحصیل داشته باشند.

هنگامی که تحصیل افراد در کانادا طولانی مدت شود، می توانند برای سایر بستگان خود درخواست ویزا نمایند. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز به مدارکی چون مجوز تحصیلی هستید.

مجوز تحصیلی یک مجوز کتبی است که به وسیله افسر مهاجرت کانادا به شخص متقاضی اعطا می شود، سپس به مدارک زیر نیاز است:

۱_ دریافت و کامل نمودن فرم درخواست ویزای تحصیلی

۲_ گواهی که ثابت می کند فرد متقاضی هیچ گونه سوء پیشینه کیفری ندارد

۳_ گواهی پزشکی دال بر سالم بودن شخص متقاضی

۴_ اسناد یا گواهی که نشانگر تمکن مالی فرد است

۵_ در صورت بورسیه شدن، مدارک مربوط به آن

۶_ مدارک زبان ( تافل)

۷_ داشتن پذیرش از یک مرکز آموزشی،

علاوه بر این شخص باید کپی صفحه اول پاسپورت، دوقطعه عکس، ترجمه رسمی ریزنمرات، درصورت تاهل کپی سند ازدواج را به سفارت تحویل بدهد.

اخذ ویزای توریستی کانادا

 اگر به دنبال اخذ ویزای مولتی کانادا هستید حتما این لینک را دنال نماییید

اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023 و لیست مدارک

مدرک پذیرش از دانشگاه

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023 در ابتدا نیاز است از یک مرکز آموزشی پذیرش تحصیلی دریافت نمایید، در نتیجه در حدود ۳ الی ۶ ماه قبل از شروع ترم جدید در مرکز آموزشی مدنظرتان برای دریافت پذیرش اقدام کنید، توجه داشته باشید دانشگاه های کانادا در طی سال دوبار اقدام به پذیرش دانشجو می کنند و تعداد سهمیه برای دانشجویان بین المللی از قبل تعین می شود.

تنها در صورت دریافت پذیرش است که شخص قادر خواهد بود با داشتن مدارک زیر در موعد مقرر شده به سفارت کانادا مراجعه نموده و درخواست اخذ ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشد.

۱_نامه رسمی پذیرش تحصیلی

۲_داشتن پاسپورت معتبر

۳_ دو قطعه عکس پاسپورتی جدید

۴_ آخرین مدرک تحصیلی که ریز نمرات دانشجو یا دانش آموز را در بر داشته باشد، تمامی مدارک باید در یک مرکز معتبر ترجمه رسمی شود،

۵_ مدرک آزمون آیلتس با حداقل نمره شش و نیم برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

۶_ ارائه مدارک تمکن مالی

۷_ مدارک محل اقامت

هنگامی که شخص تمامی مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی را داشته باشد، می تواند از طریق آنلاین یا با مراجعه به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه یا ارمنستان اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا نماید.

اخذ ویزای توریستی کانادا و مدارک مورد نیاز آن

 اگر به دنبال اخذ ویزای توریستی کانادا 2023 هستید حتما این لینک را دنال نماییید

اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023 و لیست مدارک و مدرک زبان

مدرک آزمون زبان

مدرک آزمون زبان یکی از دغدغه های اشخاص درخواست کننده است، برای اینکه یکی از اصلی‌ترین شروط در گرفتن اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023 کسب نمره قبولی در آزمون های تافل و آیلتس برای زبان انگلیسی و برای زبان فرانسوی آزمون TEF است. داشتن نمره قبولی در این سه آزمون و داشتن مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی مورد تایید کشور کانادا است.

در کشور کانادا دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی وجود دارد، به همین دلیل قبل از گرفتن هرگونه ویزا از جمله ویزای تحصیلی، آزمون زبان و دریافت مدرک آن بسیار مهم است.

افراد با روش های متفاوت می توانند به کانادا مهاجرت کنند، یکی از روش هایی که می توانید به وسیله آن ویزای کانادا را دریافت کنید، گرفتن نمره بالا در آزمون های سنجش زبان انگلیسی و فرانسوی است، چرا که امتیاز بالا یک شانس ویژه برای مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی کانادا است.

بعضی از شهرها و ایالات کانادا زبان اصلی شان فرانسوی بوده و چنانچه شما به این زبان مسلط باشید، بدون هیچ مشکلی می توانید با مردم آن منطقه ارتباط برقرار کنید.

یکی از شاخص ترین مدارک زبان مورد تایید کانادا TEF است که شخص متقاضی بعد از پشت سر گذراندن این آزمون و دریافت نمره قبولی یک شانس بسیار بزرگ را به مدارک ویزای تحصیلی خود اضافه می کند.

تور اوپا

قصد سفر به اروپا را داری؟ حتما سری به تور اروپا بزنید

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مدرک تمکن مالی

اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023 در کشور کانادا رفاه، بهداشت، سطح اجتماعی افراد و سطح آموزش بسیار بالا است، به همین دلیل این کشور همواره مورد توجه اشخاص بسیار زیاد در سراسر جهان برای مهاجرت است. هنگامی که شخصی برای دریافت ویزای کانادا اقدام می کند، در ابتدا نیاز است از سفارت این کشور وقت دریافت کند، پس از درخواست ویزا انگشت نگاری در مراحل بعد قرار می گیرد.

اشخاص با توجه به هدف سفر خود، مدارک خاص و مدارک عام را به سفارت تحویل خواهند داد. علاوه بر موارد ذکر شده در بعضی شرایط نیاز به معاینات پزشکی یا آزمایش مدیکال کانادا است، در صورتی که افراد بخواهند کارت آزمایش مدیکال کانادا را داشته باشند باید به یکی از پزشک هایی که مورد تایید کشور کانادا است مراجعه نموده و این آزمایشات را که توسط پزشک مشخص می شود، انجام بدهند.

توجه داشته باشید تمامی افرادی که قصد دارند به کانادا سفر کنند، نیاز نیست این آزمایشات را انجام دهند. این آزمایش برای افرادی که مشاغل خاصی داشته باشند، چون ( افرادی که قصد فعالیت در آزمایشگاه های بالینی دارند، خدمتکاران، دانشجویان پزشکی پذیرفته شده از دانشگاه های کانادا، مشاغلی که با مردم در ارتباط باشد،) نیاز است.

اخذ ویزای شینگن

جهت اخذ ویزای شینگن می توانید این لینک را دنبال و با شرایط آن بیشتر آشنا شوید

مدرک آزمایشات پزشکی خود

در کشور کانادا رفاه، بهداشت، سطح اجتماعی افراد و سطح آموزش بسیار بالا است، به همین دلیل این کشور همواره مورد توجه اشخاص بسیار زیاد در سراسر جهان برای مهاجرت است. هنگامی که شخصی برای دریافت ویزای کانادا اقدام می کند، در ابتدا نیاز است از سفارت این کشور وقت دریافت کند، پس از درخواست ویزا انگشت نگاری در مراحل بعد قرار می گیرد.

اشخاص با توجه به هدف سفر خود، مدارک خاص و مدارک عام را به سفارت تحویل خواهند داد. علاوه بر موارد ذکر شده در بعضی شرایط نیاز به معاینات پزشکی یا آزمایش مدیکال کانادا است، در صورتی که افراد بخواهند کارت آزمایش مدیکال کانادا را داشته باشند باید به یکی از پزشک هایی که مورد تایید کشور کانادا است مراجعه نموده و این آزمایشات را که توسط پزشک مشخص می شود، انجام بدهند.

توجه داشته باشید تمامی افرادی که قصد دارند به کانادا سفر کنند، نیاز نیست این آزمایشات را انجام دهند. این آزمایش برای افرادی که مشاغل خاصی داشته باشند، چون ( افرادی که قصد فعالیت در آزمایشگاه های بالینی دارند، خدمتکاران، دانشجویان پزشکی پذیرفته شده از دانشگاه های کانادا، مشاغلی که با مردم در ارتباط باشد،) نیاز است.

اگر قصد سفر دارید خالی از لطف نیست که سری به تور ارزان ترکیه نیز بزنید و با تخفیفات شگفت انگیز آن بیشتر آشنا شوید

تنکن مالی و اخذ ویزای کانادا

عکس از پاسپورت خود

افرادی که تصمیم گرفتند برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023 به این کشور سفر کنند، برای ویزای این کشور نیاز به مدارک هویتی دارند. مدارک هویتی شامل کارت ملی، ترجمه رسمی شناسنامه، در صورت تاهل ترجمه رسمی عقدنامه، اسکن و عکس از تمامی صفحات پاسپورت فعلی و یا قبلی شخص متقاضی، در صورت همراه بودن همسر و فرزندان نیز این کار نیاز است. همچنین ترجمه رسمی کارت پایان خدمت برای شخص متقاضی در صورت آقا بودن و همراهانی که مرد هستند.

علاوه بر این چک لیست مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا بدین شرح است:

گواهی پایان تحصیلات به همراه ریز نمرات، پاسپورت، گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه یا مدرسه، مدرک زبان، مدرک پزشکی، مدارک تمکن مالی، گواهی یا مدرک پذیرش از کالج یا یک مرکز آموزشی، جدیدترین عکس شخص متقاضی، ساخت یک فایل ورد به زبان انگلیسی شامل مشخصات فردی و ارتباطی، ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه، در صورتی که شخص تقاضا کننده یک خانم باشد نیاز است ترجمه رسمی نامه محضری برای خروج از کشور را ارائه کند.

تور اسپانیا + فرانسه نوروز 1402

پیشنهاد میکنیم سری به تور اروپا نوروز 1402 نیز زده و با تخفیفات آن آشنا شود 

انگیزه نامه خود

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023 دانشجویان یا دانش آموزان نیاز به انگیزه نامه تحصیلی دارند. انگیزه نامه تحصیلی یا OSP نامه ای است که دانشجویان بین المللی برای دریافت پذیرش از کالج یا مرکز آموزشی مورد نظر در کانادا ارائه می کنند. در این انگیزه نامه شخص باید هدف خود را به طور کامل مشخص کند.

این انگیزه نامه بسیار مهم است و باید اطلاعات کاملی در خصوص سوابق تحصیلی شخص، استعدادها و توانایی ها در آن گنجانده شده باشد. همچنین بیانگر هدف اصلی دانشجو و انگیزه آن برای ادامه تحصیل در کانادا باشد.

شخص درخواست کننده ویزا باید این انگیزه نامه را به دقت نگارش کند و از سایر انگیزه نامه ها کپی برداری نکند، به طور معمول این انگیزه نامه ها دربرگیرنده سوالاتی هستند که دانشجو باید به خوبی به آنها پاسخ دهد، به عنوان مثال سوالاتی چون چه عاملی باعث شده است که یک کالج در کانادا برای شما ویژه و جذاب باشد یا اینکه تمایل به انجام دادن چه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی هستید و..

در نظر داشته باشید نکته بسیار مهم در هنگام نگارش این انگیزه نامه این است که هر فرد باید صادقانه به سوالات پاسخ دهد تا شانس بیشتری برای اخذ ویزا پیش رو داشته باشد.

انواع ویزا تحصیلی کانادا

کودکانی که زیر سن قانونی ( ۱۸ تا ۱۹) هستند، بدون همراهی والدین خود یا سرپرست قانونی نمی توانند در کانادا به ادامه تحصیل بپردازند. البته در صورتی که شخص به همراه سرپرست قانونی یا والدین خود باشد، این اشخاص باید بتوانند به افسر پرونده ثابت کنند که از پس تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانش آموز در کشور کانادا بر می آیند.

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023 در هر مقطعی باید پذیرش معتبر از یکی از مراکز آموزشی در کانادا را داشته باشید، بدون این نامه رسمی پذیرش، دریافت ویزای تحصیلی امکان پذیر نخواهد بود.

لازم به ذکر است برای دوره های آموزشی که از ۶ ماه کمتر هستند، نیاز به دریافت ویزای تحصیلی نیست، ولی بهتر است، که برای این دوره های شش ماهه نیز ویزا دریافت کنید تا در صورت طولانی شدن این دوره یا در صورتی که تصمیم به شرکت در دوره های جدید داشتید، نیاز به دریافت مجدد ویزا نباشد.

در صورتی که شخصی ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشد، قبل از به پایان رسیدن اعتبار آن می تواند در داخل خاک کانادا برای تمدید آن اقدام کند.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید