تور قشم | همه روزه + قیمت عالی + گشت جزیره✔️ هوایی – زمینی

تور-ارزان-قشم

تور ارزان و قیمت مناسب قشم: را شما می توانید از آژانس هایی که تورهای داخلی را ارائه می دهند خریداری کنید. تور های لحظه اخری، ، تور هایی که به غیر از زمان تعطیلات ارائه می شود از جمله مهم ترین مواردی می باشد که شما می توانید با قیمت های کمتر تهیه کنید .

 قشم یکی از جزایر ایران می باشد که در قسمت جنوبی ایران قرار دارد. این جزیره از مقاصد پرطرفدار در ایران می باشد به طوری که سالانه تعداد زیادی از افراد به این شهر سفر می کنند و از مکان های دیدنی این شهر بازدید می کنند.

 در ادامه این مقاله به بررسی تور های مربوط به این جزیره خواهیم پرداخت و برخی از مهم ترین مواردی که شما باید در رابطه با قشم بدانید را بیان خواهیم کرد .

تور-ارزان-قشم-و-غذاهای-محلی

غذاهای محلی و پر طرفدار تور ارزان قشم

غذاهای محلی تور ارزان و قیمت مناسب قشم بسیار است و قشم یکی از بزرگترین و پر جمعیت ترین جزایر ایرانی می باشد که دارای قدمت طولانی نیز می باشد. در این بخش برخی از بهترین و معروف ترین غذاهای محلی جزیره قشم را مورد بررسی قرار می دهیم و هر کدام را به طور کوتاه شرح خواهیم داد.

 10 مورد از مهم ترین آنها عبارت است از :

 ۱ ) زیبون قشم : یکی از بهترین غذا های جزیره قشم زیبون می باشد. این غذا ترکیبی از سیب‌زمینی‌های درشت و خلالی سرخ شده به همراه ادویه و زردچوبه و همچنین پیاز و گوجه‌فرنگی رنده‌شده می باشد که تمامی این مواد را داخل تابه تفت می دهند و سپس این ترکیب را بر روی نان محلی ( توموشی ) ریخته و سپس برنج پخته شده را نیز روی این ترکیب میریزند .

 ۲ ) کلمبا ( Kolomba ) قشم : یکی دیگر از غذا های لذیذ قشم ، کلمبا می باشد. این غذا نیز از ماهی ، گشنیز و شوید خرد شده، گندم پرک شده درست می شود. بیشتر مردم محلی و بومی جزیره قشم برای پختن این غذا ابتدا گندم‌های پرک شده در آب جوش می گذارند تا بپزد. سپس گوشت ماهی را به گندم اضافه کرده است و سپس سبزی ها و روغن حیوانی را نیز اضافه می کنند .

 ۳ ) موفلک قشم : این غذا نیز از گندم درست می شود. گندم را برشته می‌کنند تا حدی که رنگ آن قهوه‌ ای شود. بعد از ان برنج را در آب خیس کرده و گوشت ماهی پخته شده همانند کلمبا را درون ان اضافه می کنند. سپس تمامی ترکیب را به همراه گندم‌های خیس‌ شده و پیاز سرخ شده می گذارند تا دم بکشد .

 ۴ ) هواری قشم : این غذای خوش طمع نیز ترکیبی از گشنیز ، سیر ، شوید ، ماهی ، فلفل ، ادویه ، زردچوبه و برنج می باشد .

 ۵ ) پودینی کوسه یا سفره ماهی قشم : این غذا از گوشت کوسه درست می شود که در ان گوشت کوسه را قطعه قطعه می کنند و سپس ان را با آب نمک می پزند و سپس به ان پیاز و سبزی که بیشتر مواقع گشنیز و شوید می باشد و رب گوجه‌فرنگی و لیمو عمانی اضافه می کنند.

 ۶ ) عنکاس ( ماهی مرکب ) قشم : این غذای جالب و لذیذ نیز از ترکیب ماهی به همراه آب و خرما می باشد که بعد پختن ماهی درون مقداری آب و خرما ان را با پیاز ، فلفل سبز ، نمک ، رب گوجه فرنگی و  ادویه تفت می دهند .

 ۷ ) عنکاس خشک شده قشم : عنکاس یا همان ماهی مرکب را بعد از تمیز کردن به صورت ورقه های نازک برش می دهند و سپس در معرض افتاب قرار می دهند تا خشک شود. معمولا مدت 10 روز طول می کشد که ماهی به طور کامل خشک شود ، سپس بعد از خشک شدن، ماهی را با ذغال یا شعله‌ی گاز کباب می کنند و بعد از ان می‌ کوبند و بعد از ان به همراه لیمو و خرما ان را سرو می کنند .

 ۸ ) نان توموشی قشم : نان توموشی از نان های محلی و سنتی قشم می باشد که به صورت بسیار نازک به همراه سس مخصوص درست می کنند‌ و سپس تخم‌مرغ و پنیر نیز اضافه می کنند و همزمان می پزند .

 ۹ ) برنج دیشو قشم : برای تهیه این غذا ابتدا شیره‌ی خرما را در آب حل می‌کنند تا در حد مناسبی رقیق شود، سپس برنج از قبل خیس شده را روی ان قرار می دهند تا به همراه ان دم بکشد سپس با همراه ماهی برشته سرو می کنند .

 ۱۰ ) هواری چکو میگ ( پلو بچه میگو ) قشم : یکی دیگر از غدا های معروف و محلی قشم هواری چکو میگ می باشد که به ان لارو خشک‌شده میگو نیز می گویند. این میگو ها در جنگل حرا در زمان تخم‌ریزی صید می شود. برای تهیه این غذا ابتدا این نوع میگو را در آب دریا جوشانده و سپس ان را خشک می کنند و سپس این میگو خشک شده را با پیاز تفت می دهند و بعد زردچوبه ، عدس آب‌پز و برنج دم می گذارند .

این ده مورد از معروف ترین غذا های محلی قشم می باشد که هر کدام دارای مزه ای متفاوت و لذیذ می باشند .

پیشنهاد می کنم مقاله تور ارزان و لحظه آخری کیش را نیز از دست ندهید

در جزیره قشم برای تفریح کجا بریم؟

 قشم از زیبا ترین جزایر ایران می باشد که در ان مکانهای دیدنی و جذاب زیادی وجود دارد که شما در حین سفر خود می توانید که از آنها دیدن کنید.

 در این بخش به بررسی برخی از مهم ترین جاذبه های دیدنی این جزیره اشاره خواهیم کرد و توضیحی کوتاه در رابطه با هر یک بیان خواهیم کرد .

 ۱ ) دره ستارگان قشم : از زیبا ترین و بی‌ نظیر ترین مکان های دیدنی قشم همین دره ستارگان می باشد. در این مکان شما می توانید از دیدن انوع جاذبه های طبیعی کوه‌ها ، دره‌ها و صخره‌ها لذت ببرید.، همه این جاذبه ها بارش باران ، وزش باد و … به صورت طبیعی ایجاد شده اند.

‌ ۲ ) جزیره ناز قشم : از دیگر زیبا ترین مکان های دیدنی قشم جزیره ناز می باشد. این جزیره در حقیقت از سه صخره تشکیل شده است و در میان دریا قرار دارد  که زمانی که آب دریا پایین می‌رود شما می توانید با پای پیاده به این صخره‌ها قدم بزنید و تجربه ای به یاد ماندنی داشته باشید .

 ۳ ) تنگه چاه کوه قشم : همان گونه که از نام این محل نیز پیدا است ، این تنگه از کوه و صخره تشکل شده است که در بین این کوه ها و صخره ها چاه‌های متعدد وجود دارد .

 ۴ ) بام قشم : بام قشم در قسمت غربی این جزیره واقع است و در بخشی هایی از ان سنگ آهک و در دامنه‌ها از ماسه سنگ ، مارن و سیلت ساخته شده است. این بام دارای چشم انداز زیبایی به جنگل‌های حرا و سواحل شمال خلیج فارس نیز دارد .

 ۵ ) روستا و بندر لافت : از روستاهای تاریخی جزیره قشم لافت می باشد. از مهم ترین ویژگی هایی که این روستا دارد این است که منازل مسکونی در این منطقه دارای حیاط مرکزی و بادگیر می باشند به همین دلیل این شهر نسبت به همین بادگیر ها بسیار معروف شده است .

 از دیگر مناطق دیدنی در تور ارزان و قیمت مناسب قشم  می توان به سد گوران ، روستای توریان ، کاسه سلخ ، تنگه عالی محمد ، غار نمکدان ، قلعه پرتغالی ها ، تنگه چاهکوه ، غار خربس ، جنگل‌ های دریایی حرا ، آب‌انبار بی بی ، گورستان‌های تاریخی قشم ، ژئوپارک قشم و … اشاره کرد.

پیشنهاد میکنیم  سری به تور ارزان ترکیه بزنید

ارزانترین زمان برای تور قشم

تفاوت های تور ارزان قشم با هواپیما یا قطار

تور ارزان و قیمت مناسب قشم را می توانید به دو صورت با توجه به نحوه سفر انتخاب کنید. بیشتر تور هایی که بیشتر مردم از ان استفاده می کنند از طریق هواپیما یا قطار می باشند که شما باید با توجه به میزان بودجه خود و همچنین شرایط خود و علاقه خود مناسب ترین را انتخاب کنید.

چگونه می توانیم تور ارزان قشم را رزرو کنیم؟

تور ارزان قشم را شما می توانید از تمامی آژانس های معتبر که تور های داخلی را ارائه می دهند تهیه کنید. تور های قشم از پرطرفداران و پرتقاضاترین تور های داخلی می باشد به همین دلیل است که می توانید به راحتی انواع تور ها را با شرایط مختلف تهیه کنید .

 برای سفر با قطار شما ابتدا باید به یکی از شهر های جنوبی که به قشم راه دریایی دارند سفر کنید و سپس از انجا به جزیره قشم بروید .

امکانات اصلی در تور ارزان قشم

امکانات اصلی در تور ارزان قشم

تور ارزان و قیمت مناسب قشم : می توانید به روش های مختلفی تهیه کنید. در این قسمت به بررسی چند مورد مهم که همه باعث می شود که شما بتوانید تور را با قیمت پایین تر خریداری کنید می پردازیم. مهم ترین این موارد عبارت است از :

 ۱ ) تور های لحظه اخری : یکی از بهترین تور ها برای کسانی که می خواهند از تور های ارزان تر استفاده کنند ، همین تور های لحظه اخری می باشد. این تورها با حداقل فاصله زمانی با شروع تور به فروش می رسند به همین دلیل دارای قیمت کمتری می باشند.

 این نوع از تور ها برای افرادی که می توانند بدون برنامه سفر کنند مناسب است، زیرا نمی توان به صورت دقیق گفت که چه زمان هایی می توان به راحتی این نوع از تور ها را تهیه کرد .

 ۲ ) تعطیلات : بهتر است زمانی که تعطیلات رسمی وجود ندارد نسبت به خرید تور اقدام کنید، زیرا در این مواقع به دلیل اینکه استقبال از تور ها کاهش می یابد آژانس های مسافرتی تور ها را با قیمت کمتری به فروش می رسانند.

پس اگر خواستار تور های ارزان قشم هستید سعی کنید برنامه خود را در مواقعی که تعطیلات وجود ندارد اقدام کنید .

 ۳ ) شرایط آب و هوا : در زمان هایی که هوای قشم خنک است و مناسب سفر است معمولا بیشترین مسافران به این جزیره سفر می کنند. به همین دلیل قیمت تور ها افزایش می یابد. در این شرایط بهتر است که شما در صورت اینکه نیاز به تور ارزان دارید در مواقعی که تعداد مسافر کم است اقدام به خرید کنید .

تور های ارزان تر معمولا از نظر محل اقامت ، نوع پرواز ، تعداد روز سفر و … نسبت به تور های اصلی که دارای قیمت های بالا تر می باشند دارای کیفیت پایین تری می باشد.

 همچنین امکانات اصلی در تور ارزان قشم نیز نسبت به تور های پر هزینه کم تر می باشد

اگر اهل گشت و گذار هستید سری به تورهای ارزان استانبول زیبا نیز بزنید

ارزان-ترین-زمان-برای-تور-قشم

ارزان ترین زمان برای تور قشم

تور ارزان و قیمت مناسب قشم به دلیل اینکه از تورهای پر طرفدار در کشور است در هر موقع از سال می توانید تور های قشم را تهیه کنید اما در حالت کلی در این قسمت به بررسی اینکه چه زمانی مناسب برای سفر به این جزیره است  را بررسی می کنیم.

 اولین شرطی که همه افراد در سفر های خود در نظر می گیرند تا بهترین و مناسب ترین زمان را انتخاب کنند شرایط اب و هوایی است. جزیره قشم دارای میانگین دمای بالا می باشد ، یعنی در بیشتر مواقع از سال دارای هوای گرم است  به همین دلیل می توان گفت که بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم زمستان و بهار است ، زیرا در این مواقع از سال دمای قشم تا حد خوبی پایین می آید و مناسب برای سفر است.

 همچنین علاوه بر شرایط آب و هوایی در این مواقع از سال تعطیلات نیز بیشتر است و برای کسانی که شاعل هستند مناسب می باشد اما باید توجه کنید که در این مواقع از سال هزینه تور ها به دلیل افزایش مسافر به بیشترین مقدار خود می رسد .

پیشنهاد میکنیم از تور اروپا نیز دیدن و با انواع آفرهای آن آشنا شوید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید