اخذ ویزای توریستی اسپانیا

اخذ وسزای توریستی اسپانیا

اخذ ویزای توریستی اسپانیا، از ویزاهایی به شمار می‌آید که شما با گرفتن این ویزا، می‌توانید به این کشور بی‌نظیر و حیرت‌انگیز اروپایی سفر کنید. این کشور جاذبه‌های بی‌شماری دارد، طبیعت زیبا، ساختمان‌های دارای قدمت تاریخی، خیابان‌های سنگ‌فرش شده، آسمان تمیز و آب و هوایی عالی.

اگر اهل تفریح و گردش هستید، اسپانیا از آن دسته از کشورهایی است که باید جزو اولویت‌های شما برای سفر باشد. در اسپانیا از گردش و تفریح خسته نخواهید شد و در هر ناحیه از این کشور جاذبه‌هایی را پیدا خواهید کرد که شما را متعجب می‌کند.ارگر قصد سفر به اروپا را دارید حتما مقاله زیباترین کشورهای اروپایی را دنبال نمایید

به عنوان مثال از زیبایی‌ها و جذابیت‌های گردشگری اسپانیا می‌توان به قصر خلیفه، سواحل مدیترانه‌ای ال کامینو، موزه گوگنهایم، خیابان لارامبلا، شهرها و روستاهای سفید با معماری خاص و منحصر به فرد و… اشاره کرد.

اسپانیا، تاریخچه طولانی و متفاوت و فرهنگی بسیار غنی و طبیعتی بی‌نظیر دارد. برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا باید مدارک و مستندات لازم را تهیه نموده و ضمن ترجمه آن‌ها و اخذ نوبت سفارت، برای طی مراحل قانونی آن اقدامات مورد نیاز را به عمل آورید.

اخذ وسزای توریستی اسپانیا و انواع آن

انواع ویزای توریستی اسپانیا

ویزای شینگن به شما اجازه ورود به ۲۶ کشور اروپایی را می‌دهد و انواع مختلف و متفاوتی دارد. ویزای توریستی اسپانیا، در حقیقت مجوزی است که به شما این امکان را می‌دهد که برای انجام فعالیت‌های توریستی مثل تعطیلات و گشت و گذار در اسپانیا سفر نمایید. با این ویزا می‌توانید زمانی که در اسپانیا هستید، با خویشاوندان و اقوام خود دیدار کنید.

به ‌طور کلی گسترش و شیوع ویروس کرونا پروسه گرفتن ویزای توریستی را پیچیده‌تر نموده است. بر اساس هدف از صدور ویزا، ویزاهای توریستی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر است:

  • ویزای توریستی اسپانیا با هدف بازدید از خانواده: به این مجوز، ویزای دیدار یا ویزیتور هم گفته می‌شود و مختص افرادی است که قصد دارند برای بازدید از دوستان یا اعضای خانواده‌شان به کشوری دیگر سفر کنند. برای گرفتن این ویزا لازم است شخص مقیم اسپانیا، برای اعضای خانواده یا دوستان خود دعوت‌نامه ارسال کند. این اقدام در خاک اسپانیا انجام می‌گیرد و اصول و قوانین مخصوص به خود را دارد.

هم‌چنین از شروط دیگر گرفتن ویزای توریستی با هدف بازدید از خانواده، گواهی اثبات تمکن مالی می‌باشد.

  • ویزای توریستی اسپانیا با هدف گردشگری و تفریح: رایج‌ترین نوع ویزای توریستی، با هدف گردش و تفریح صادر می‌گردد. این ویزا احتیاجی به دعوت‌نامه ندارد و شما می‌توانید با ارائه گواهی تمکن مالی و باقی مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا اقدام کنید. بهترین راه برای سفر به اسپانیا، بهره گرفتن از تورهای گردشگری می‌باشد که به وسیله آژانس‌های مسافرتی داخلی برگزار می‌شوند. در این تورها نگرانی یا مشکلی بابت فراهم کردن امکانات رفاهی و اقامتی در شهرهای مختلف اسپانیا نخواهید داشت، احتیاجی به پیدا کردن آدرس ندارید و می‌توانید با خیالی آسوده از خدمات تور استفاده کرده و از مسافرتتان به این کشور زیبا و شگفت‌انگیز لذت ببرید.
  • ویزای توریستی اسپانیا با هدف تجاری: بعضی از اشخاص با اهداف تجاری، صنعتی، علمی و… برای مسافرت به اسپانیا اقدام می‌کنند. به عنوان نمونه، امکان دارد یک شرکت بین‌المللی که در اسپانیا فعالیت دارد، کنگره یا سمیناری برگزار کند که بعضی از مهمان‌های آن از سایر کشورهای جهان مثل ایران باید به این کشور سفر کنند.
    • ویزای توریستی اسپانیا با هدف درمانی و پزشکی: ویزای پزشکی اسپانیا با ویزای توریستی این کشور فرق دارد، البته پروسه گرفتن آن‌ها فرق چندانی ندارد.

    برای گرفتن ویزای پزشکی، باید مدارک اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های درمان را ارائه نمایید. علاوه بر این، بیماران باید ثابت کنند که امکان درمان آن‌ها در کشور ایران وجود ندارد و باید برای درمان به اسپانیا سفر کنند. آن‌ها هم‌چنین باید تعهد بدهند که بعد از تمام شدن دوره درمان، خاک اسپانیا را ترک نموده و به کشور ایران باز خواهند گشت.اکنون که قصد اخذ ویزای اسپانیا و سفر به این کشور را دارید حتما سری به مقاله بهترین شهرهای اسپانیا برای تفریح نیز زده و با آن اشنا شوید

شرایط اخذ ویزای توریستی اسپانیا

شرایط اخذ ویزای توریستی اسپانیا شامل موارد زیر است:

۱. اقدام برای ویزا به صورت تور گروهی: شما باید از طریق یک آژانس و یا کارگزار تور اسپانیا برای دریافت ویزای این کشور اقدام نمایید. اقدام انفرادی شما به علت عدم اعتماد به بازگشت به ایران از سمت افسران ویزا ریجکت می‌گردد.

۲. تمکن مالی و گردش حساب: منظور از گردش حساب، پول‌هایی که به حساب شما واریز و یا برداشت می‌شود نیست. منظور از گردش حساب، در واقع تعداد تراکنش‌های ۳ ماهه اخیر است و میزان مبالغ اصلا ملاک نمی‌باشد. تمکن مالی بهتر است برای هر شخص، به‌طور حدودی حداقل ۲۰۰ میلیون تومان باشد.

۳. تاریخچه و سابقه سفری متقاضی: برای گرفتن ویزای اسپانیا، بهتر است حداقل چند سفر به کشور‌های آسیایی و یا کشور‌های خارجی داشته باشید. سابقه سفر شما به افسران ویزا ثابت می‌کند که شما با هدف توریستی به اسپانیا وارد می‌شوید.

اگر به دنبال سفر با تور اروپا هستید این لینک را دنبال نمایید

مراحل اخذ ویزای توریستی اسپانیا

مراحل اخذ ویزای توریستی اسپانیا

مراحل اخذ ویزای تور اسپانیا از موضوعات مهمی است که باید مدنظر قرار دهید. قبل از گرفتن ویزای توریستی، لازم است پیش‌نیازهای آن را فراهم نمایید.

کامل نبودن مدارک، باعث تأخیر در روند اخذ ویزا خواهد شد. پس در مرحله اول، برای گرفتن ویزای توریستی اسپانیا باید مدارک موردنیاز را کامل کنید و ترجمه آن‌ها را داشته باشید.

در مرحله بعدی باید از طریق سایت کارگزاری BLS فرم‌های مورد نیاز را کامل کنید و با پرداخت هزینه اولیه برای گرفتن وقت سفارت اسپانیا درخواست دهید. توجه کنید که فرم‌ها باید به زبان اسپانیایی یا انگلیسی پر شوند. علاوه بر این بخشی از مدارک، هنگام ارسال درخواست باید روی سایت آپلود گردد.

کارگزاری BLS مرکز درخواست ویزا و خدمات کنسولی اسپانیا در ایران می‌باشد. در مرحله آخر باید برای بررسی به سفارت اسپانیا مراجعه نمایید. در این مرحله بقیه مدارک ارائه می‌شوند و بررسی‌های لازم برای آن که صلاحیت اخذ ویزای توریستی را دارید یا خیر، صورت می‌پذیرد.

در صورتی که همه مراحل با موفقیت گذرانده شوند، ۲۱ تا ۳۰ روز بعد ویزای شما صادر خواهد شد و می‌توانید به اسپانیا سفر نمایید. در ضمن آدرس سفارت اسپانیا در ایران دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی، کوچه اول شرقی می‌باشد.

ویزای توریستی اسپانیا

مدارک لازم برای اخذ ویزا توریستی اسپانیا

برای این که بتوانید ویزای اسپانیا را بگیرید، لازم است مدارکی را به سفارت ارائه دهید. این مدارک باید تکمیل و بدون هیچ مشکلی ارائه شوند. در صورتی که کوچک‌ترین نقص و مشکلی در این مدارک به چشم بخورد، درخواست شخص برای گرفتن ویزای این کشور رد خواهد شد و امکان گرفتن ویزا برای وی تا مدت محدود و کوتاهی وجود نخواهد داشت.

مدارک اخذ ویزای توریستی اسپانیا شامل موارد زیر است:

۱. مدارک شناسایی: این مدارک شامل موارد متفاوتی بوده که لازم است به سفارت ارائه دهید تا بررسی آن‌ها صورت پذیرد. مدارک شناسایی عبارت است از شناسنامه، گذرنامه، عکس، سند ازدواج و غیره  که می‌توانید با در نظر گرفتن استانداردهای سفارت آن را ارائه نمایید.

۲. مدارک شغلی و مالی: لازم است گواهی اشتغال به کار خود را به سفارت ارائه کنید. در کنار این گواهی که با توجه به هر شغلی می تواند فرق داشته باشد، باید مدارکی مثل برگه مرخصی، فیش حقوقی و … را ارائه دهید. مدارک مالی هم عبارت از گردش حساب، تمکن مالی، سند ملکی و … هستند.

۳. مدارک سفر: این مدارک هم بسیار مهم هستند و وضعیت سفر و اقامت شما در کشور مقصد را نشان می‌دهند که شامل واچر هتل، بیمه‌نامه مسافرتی، دعوت‌نامه و رزرو بلیط هواپیما می‌باشد. در صورتی که توانایی این را داشته باشید که دعوت‌نامه‌ای ارائه دهید تا منزل شخص دعوت کننده به عنوان محل اقامت شما باشد، احتیاجی به ارائه واچر هتل ندارید.

در اکثر موارد، عدم انتخاب صحیح نوع ویزا مطابق با شرایط متقاضی، عدم دادن مشاوره دقیق جهت مصاحبه سفارت، کمبود مدارکی که به آسانی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد و یا عدم پاسخ صحیح و کامل کردن نواقص و ایرادات پرونده بعد از دریافت نامه ریجکتی می‌تواند به آسانی امتیاز کسب ویزا را بعد از پرداخت هزینه‌های سنگین و گذراندن زمان خود از شما بگیرد.

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مواردی که موجب رد شدن درخواست ویزای شینگن می‌شود، در ادامه ذکر شده تا در پیدا کردن علت مشخص رد شدن ویزا به شما کمک نماید.

دلایل اصلی ریجکت اخذ توریستی شینگن شامل موارد زیر است:

۱. ارائه ندادن مدارک معتبر جهت برگشت به کشور مثل مدارک شغلی معتبر و مالی کافی

۲. نداشتن سابقه سفر به خارج از ایران و خالی بودن پاسپورت

۳. نداشتن دعوت‌نامه از اقوام درجه یک

۴. داشتن سابقه ریجکت قبلی

۵. سو پیشینه در مدت ۵ سال گذشته

۶. عدم ارائه گواهی تولد یا گواهی ازدواج

۸. نداشتن هدف مشخص از سفر

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید