عجایب هفتگانه جهان کجاست؟ معرفی عجایب هفتگانه جدید دنیا

عجایب هفتگانه

عجایب هفت گانه دنیا : از تاریخ 07/07/2007 یعنی از 7 ام جولای سال 2007 در طی یک نظر سنجی انجام گرفته توسط شخصی به نام برنارد وبر که فردی سوئیسی بود در طی آن لیست عجایب هفتگانه جهان بروزرسانی شد.

 در طی این نظر سنجی هفت مورد از مهم ترین و شناخته شده ترین بنا های تاریخی از سراسر دنیا انتخاب شد و به عنوان عجایب هفتگانه جدید دنیا شناخته شد.

 در جدید ترین بروزرسانی این نظرسنجی که تحت نظارت New7Wonders برگزار شده است هفت بنای دیوار بزرگ چین، چیچن ایتزا، کلوسئوم، مجسمه مسیح، ماچوپیچو، تاج محل و شهر پترا به عنوان عجایب هفتگانه دنیا معرفی شده اند.

 در ادامه این مقاله هر یک از این عحایب را شرح خواهیم داد و اطلاعات زیادی را در رابطه با این هفت عامل در اختیار شما  قرار میدهیم

اگر قصد سفر دارید حتما سری به تور اروپا بزنید و با تورهای اروپایی در آژانس روشنی گشت آشنا شوید

دیوار چین

دیوار چین ( Great Wall of China )

لز این دیوار که واقع در کشور چین می باشد به عنوان یکی از عجایب هفت گانه دنیا شناخته شده.

همچنین این دیوار طولانی ترین دیوار دنیا می باشد که با طولی حدود بیست و یک هزار کیلومتر ساخته شد اما امروزه چیزی حدود هفت هزار کیلومتر از آن باقی مانده است.

دیوار چین در دوران حکومت امپراطوری کین شی به منظور حفاظت از کشور در برابر مغول ها در قسمت مرز شمالی چین ساخته شد و در ابتدای ساخت فقط پنج  هزار کیلومتر از آن انجام شد.

که از نه استان مهم این کشورعبور می کند‌ اما با گذشت زمان در دوران دیگر حکومت ها ادامه این دیوار نیز ساخته شد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های دیوار چین این است که سبک معماری کشور چین به خوبی در آن به نمایش درآمده است.

از دیگر اظلاعات مهم در رابطه با دیوار چین می توان به ارتفاع این دیوار که بالغ بر 14 متر است اشاره کرد.

این دیوار در سال 1957  در سازمان  یونسکو به ثبت رسید و حتی از روی کره ماه با چشم غیر مصلح قابل دیدن است.

در زمان ساخت دیوار چین بالغ بر   400 هزار نفر از افرادی که این دیوار را می ساختند جان خود را از دست داده اند.

اما به طور کلی قدمت ، طول و وسعت دیوار چین از اصلی ترین دلایلی است که این دیوار به عنوان یکی از عجایب هفت گانه انتخاب شده است .

اگر قصد سفر و آشنایی با عجایب دنیا را دارید در این مسیر سری به مقاله ( Machu Picchu )

ماچو پیچو در کشور پرو واقع است.

 ماچو پیچو یکی از شهر های سنگی می باشد که از اصلی ترین نماد های تمدن اینکاها و از عجایب هفت گانه دنیا محسوب می شود.

 این بنا دارای معماری بسیار زیبا و بی نظیری بوده که این شهر به دلیل همین معماری زیبا و همچنین موقعیت خاص و منحصر به فردی که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران و باستان شناسان در سراسر دنیا قرار گرفته است.

‌ این شهر دارای تارخچه ای طولانی و جالب است ، درست یک قرن بعد از ساخته شدن شهر ماچو پیچو مورد حمله اسپانیایی ها قرار گرفت و با آسیب هایی زیادی که دید به یک شهر متروکه تبدیل شد.

 بعد گذشت سال ها  از این اتفاق در سال 1911 یک باستان شناس آمریکایی این شهر را کشف کرد.

 این فرد به نام هیرام باعث شناخته شدن این شهر در سراسر دنیا شد و از اصلی ترین دلایلی که این شهر مورد توجه بسیاری از باستان شناسان قرار گرفته است می توان به این موضوع اشاره کرد که با توجه به زمان ساخت این شهر دارای معماری بسیار حیرت انگیزی می باشد.

 به طوری که بسیاری از افراد حتی بر باورند که  این شهر را موجودات فرا زمینی  ساخته اند.

 برخی دیگر از نکات جالب در رابطه با این شهر عبارت است از  :

 این شهر ضد زلزله است یعنی این که تمامی سختمان های این شهر به گونه ای طراحی شده اند که ضد زلزله می باشند و همچنین‌ در برخی از بناهای قدمی وجود دارد که تا کنون اطلاعاتی در رابطه با کاربر انها به دست نیامده است.

اما باز هم اصلی ترین دلیلی که این شهر به عنوان یکی از عضو های هفتگانه دنیا انتخاب شده اشت ، معماری منحصر به فرد و قدمت طوالانی آن می باشد .

از آنجا که این کشور در اروپا قراردارد برای سفر به این کشور و دیدن عجایب زیبای آن نیازمند اخذ ویزای شینگن هستید پس این لینک را دنبال تا با شرایط آن بیشتر آشنا شوید

 

رم چیچن ایتزا ( Pyramid at Chichén Itzá )

 یکی دیگر از عضو های عجایب هفت گانه دنیا که در کشور مکزیک واقع است این هرم می باشد. هرم چیچن ایتزا از هرم های تاریخی و باستانی این کشور می باشد که در برخی مواقع آن را با نام هرم کوکولکان نیز می شناسند. این هرم توسط قوم مایا ساخته شده است و دارای یک معماری بسیار زیبا و با شکوه می باشد. همچنین دارای یک نمایی پلکانی در اطراف است که به زیبایی آن افزوده. تعدادی از باستان شناسان از سراسر دنیا با بررسی هایی بر این باورند که این هرم برای پیشکش کردن قربانیان به الهه باران که توسط قوم مایا پرستیده می شود ساخته شده است.چرا که در این معبد بقایایی از انسان ها یافت شده. این هرم دارای معماری بسیار پیچیده ای می باشد اما در این حال نیز دارای ظاهری ساده می باشد. معماری و طراحی های صورت گرفته بر روی این هرم ، سایه این هرم درطول سال  دو مرتبه به شکل موجودی شبیه به مار پر دار که منصوب به خدایان مایا می باشد در می آید . هرم چیچن ایتزا به عنوان دومین جاذبه باستانی پر گردشگر در سراسر دنیا شناخته شده است و به دلیل معماری منحصر به فردی که دارد به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا نیز معرفی شده اند.

تاج محل

تاج محل ( Taj Mahal )

چهارمین عضو عجایب هفت گانه دنیا تاج محل می باشد.‌ تاج محل یکی از بنا های بسیار زیبا و مرمرین است که در شهر آگرا هند قرار دارد.این بنا به دلیل معماری بی نطیری که دارد سالانه میلیون ها گردشگر را به خود می بیند.این بنا به یادبود همسر ایرانی و محبوب شاه جهان ساخته شده است و همچنین دارای17 هکتار وسعت است.چیزی حدود 22 سال طول کشیده است تا ساخته شود و در قسمت های مختلف این بنا می توان به وشوع معماری سبک اسلامی را مشاهده کرد.از عجایب این بنا این است که تاج محل در طول روز به رنگ های مختلفی در می آید و تاج محل را به نام گوهر هنر اسلامی نیز می شناستند و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کشور هند به شمار می آيد که معمار آن نیز فردی ایرانی بوده است.بالغ بر 22 هزار کارگر و صنعتگر مشغول بودند و همچنین این بنا در سال 1983 در یونسکو ثبت شد.از اصلی ترین دلایلی که این بنا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته می شود معماری منحصر به فرد و شگفت انگیر آن می باشد .

Petra

شهر پترا ( Petra ) :

شهر پترا که در کشور اردن قرار دارد نیز پنجمین عضو عجایب هفت گانه دنیا است.

این شهر از زیبا ترین و عجیب ترین شهر های دنیا شناخته شده که دارای بنا ها و اثار تاریخی بسیار زیادی می باشد. آرامگاه سرباز رومی ، صومعه ، کلیسا ، عبادتگاه بزرگ ،‌ خزانه داری ، باب ال سیق ، سیق ، سد بخشی از این اثار می باشند و این شهر 100 سال پیش از میلاد مسیح در بین کوه ها و صخره ها ساخته شده است.

دارای معماری بسیار زیبا و منحصر به فردی می باشد که البته این شهر امروزه در معرض خرابی های بسیاری قرار گرفته و در معرض نابودی قرار دارد. این شهر دارای وسعت زیادی می باشد به گونه ای که برای بازدید کامل از آن به طور میانگین به سه روز کامل زمان نیاز است.معماری بی نظیر و منحصر به فرد این شهر از اصلی ترین دلایل قرار گیری این شهر در بین لیست هفت گانه می باشد .

Christ the Redeemer

مجسمه مسیح ( Christ the Redeemer ) :

ششمین عضو مجسمه مسیح که در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل قرار دارد است.

 این مجمه در ارتفاع 710 بر فراز کوه ساخته شده است ، معنی این مجسمه در واقع این است که تمامی انسان ها از سوی مسیح منجی پذیرش می شوند.ساخت این مجسمه در سال 1920 شروع شد و ارتفاع آن بالغ بر 40 متر می باشد.از نکات مهم این است به دلیل موقعیت این مجسمه هموراه در معرض خطرات به خصوص خطرات طبیعی می باشد و حتی تا  سال 2010 میلادی حدود   4 بار دچار آسیب دیدگی جدی شد . همچنین این سازه پنجمین مجسمه بزرگ دنیا می باشد  و حدود نه سال ساختن آن زمان برده است. اصلی ترین دلیل انتخاب شدن این سازه این است علاوه بر موقیعت معماری زیبا از اهمیت مذهبی نیز برخورد دار می باشد.

 

 

سالن آمفی تئاتر کولوسئوم ( Colosseum ) :

در اخر هفتین عضو که در کشور ایتالیا واقع است سالن آمفی تئاتر کولوسئوم می باشد که از مهم ترین جاذبه های شهر رم  و عجایب هفت گانه دنیا است.

همچنین میلیون ها نفر را سالانه به خود جذب می کند و از اصلی ترین دلایلی که این بنا به عنوان عضو هفت گانه  معرفی شده است معماری بی نظیر و قدمت این بنا می باشد .

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید