سوغاتی استانبول چیست؟ خوردنی‌ها و بردنی‌های ترکیه

سوغاتی های استانبول: استانبول در بین تمام شهرهای موجود در ترکیه از محبوبیت و شهرت بیشتری برخوردار می باشد، به همین منظور بیشتر افراد این شهر را به عنوان مقصد برای سفر انتخاب می‌کنند. یکی از مهم ترین دغدغه‌ افرادی که به استانبول سفر می کنند قطعاً خرید سوغات می باشد . یکی از معروف ترین سوغاتی استانبول ادویه آن می باشد که انواع مختلفی دارد. اهمیت ادویه در استانبول به حدی می باشد که یک بازار قدیمی و تاریخی به نام بازار ادویه می باشد و وقتی شما به این بازار مراجعه می‌کنید شاهد عطر و رنگ‌های مختلفی از ادویه ها می باشید که برای شما بسیار خیره و جذاب کننده خواهد بود، به همین منظور شما در این شهر می توانید طیف وسیعی از ادویه‌ها را مشاهده کنید و آن را بر حسب نوع نیاز مصرفی و سلیقه شخصی خود خریداری کنید.

از سوغاتی های استانبول می‌توان به سرامیک و سفال نیز اشاره کرد، زیرا سفال‌های این شهر بسیار معروف هستند و اگر شما طرفدارار کاشی هستید می توانید آنها را خریداری کنید و به منزل ببرید و با حک کردن نقش و نگار بر روی آن یک تابلو بسیار زیبایی را برای خود نقش آفرینی کنید.

پیشنهاد می کنیم سری به صفحه تور اروپا بزنید و با انواع تورهای اروپایی ما آشنا شوید

مشهورترین سوغاتی های استانبول

صابون سیاه یکی از مشهورترین سوغاتی های استانبول به شمار می آید که برای زیبایی بوده و کاملا گیاهی می باشد، به همین منظور شما در بازار شاهد فروش انواع صابون گیاهی می باشید که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است و این صابون ها به دلیل داشتن خواص بسیار زیاد شهرت جهانی پیدا کرده اند، به گونه‌ای که این محصول از قدیم در حمام سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گرفته و به دلیل داشتن خواص پاکسازی و جوانسازی پوست، مردم از آن بسیار استفاده می نمودند و این صابون از مواد کاملا طبیعی ساخته شده است و به عنوان لایه بردار برای پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

به خاطر داشتن این خاصیت به شما توصیه می کنیم که تعداد فراوانی از این محصول را برای خود خریداری کنید. این صابون ها دارای اندازه های کوچکی می باشند که شما به راحتی می توانید تعداد زیادی از آنها را خریداری کنید و همچنین قیمت مناسبی نیز دارند که هر شخص باهر توان مالی به راحتی می‌تواند آن را خریداری کند.

یکی دیگر از مشهورترین سوغاتی های استانبول لامپ‌های ترکی می باشد که دارای نقش و نگار ها و رنگ های بسیار زیبایی بوده و طرفداران زیادی نیز دارد. وقتی شما به مکان هایی که به صورت اختصاصی به فروش این محصول می پردازند مراجعه می کنید شاهد انواع مختلفی از این لامپ ها می باشید که رنگ‌های گوناگون دارند که قطعا شما را برای خرید بسیار وسوسه می کند. وقتی شما از این لامپ ها در فضای داخلی منزل خود استفاده می کنید فضای بسیار گرم و صمیمی ایجاد می کنید و این لوسترها دارای سایز و اندازه های گوناگونی می باشند که شما می توانید آن را با توجه به فضای مورد نظر خود را خریداری کنید، به همین منظور می توانید در مورد ابعاد و اندازه آن از فروشنده نظرخواهی کنید که قطعاً راهنمایی های کامل و جامع را به شما ارائه خواهند داد.

قالی و فرش های ترکی

قالی و فرش های ترکی بر پایه طرح های هندسی می باشند و برخی از آنها از طرح ها و نقش هایی مانند گل و برگ کاملاً طبیعی هستند و طرح های دیگر آن شامل تصاویری از حیوانات و انسان ها بوده که این فرش ها به عنوان فرش های نفیس شناخته شده می باشند.

طرح های مهرابی نیز جزئی از طرح های جدا ناشدنی در فرشهای ترکیه می باشند که اغلب به صورت دو طرفه هستند و به همراه رنگ هایی از برگ های نخل، لاله، زنبق و خیلی از گیاهان دیگر می باشند. رنگ های موجود بر روی قالیچه های ترکیبی شامل رنگ اولیه مانند قرمز روناسی و زرد می‌باشد و رنگ ثانویه آن آبی و دیگر رنگ ها بوده، به همین منظور رنگ های موجود در این فرش ها

از ۱۰ رنگ به بالا نمی باشد و دلیل آن این بوده که قالیچه‌ هایی که دارای طرح‌های هندسی می‌باشند وسعت رنگ در آنها بسیار کم می باشد.

رنگ های مورد استفاده در این فرش ها بیشتر از ریشه و پوست درختان تهیه می شود. 

فرش نشان‌دهنده فرهنگ اصیل استانبول بوده و  از مهم ترین سوغاتی های استانبول است که متاثر از فرهنگ چین و اسلام می باشد. وقتی شما می‌خواهید این فرش‌ها را خریداری کنید حتماً پشت فرش را به خوبی مورد بررسی قرار دهید، زیرا طرح و نقشه های فرش های دست بافت از هر دو طرف به خوبی مشخص می باشند، در صورتی که فرش های ماشینی اینگونه نمی باشند.

فرش های ابریشمی در مقابل نور رنگ های مختلفی را از خود ساطع می کنند، در نتیجه هنگام خرید حتما به این موضوع بسیار توجه کنید. فرش های دستبافت دارای امضای مخصوص می باشند که شخص بافنده آن را بر روی قالی ها حک می نماید و در آخر حتما این محصول را از مکان‌های معتبر و سرشناس خریداری کنید زیرا قطعاً نوع تقلبی آن نیز وجود دارد و امکان دارد افراد سودجو آن را با قیمت بالا به فروش برسانند.

باقلوا استانبول

باقلوا استانبول یک شیرینی بسیار خوشمزه و ازسوغاتی های استانبول نیز می باشد که طعم بی نظیری دارد که هر شخص با یک بار امتحان کردن شیفته آن خواهد شد، به گونه‌ای که حتی اگر عاشق شیرینی نباشید در طول سفر با یک بار امتحان نمودن آن را به عنوان سوغات خریداری می نمایید. این محصول از لایه های آرد خمیر شده و مغز گردو و پسته درست می‌شود و با شهد گلاب، زعفران و عسل پوشیده و طعم شیرینی به آن داده می شود که شما می توانید آن را با چای و قهوه نوش جان کنید.

باقلوا دارای انواع مختلفی می باشد که یکی از آنها باقلوا کورو بوده که این باقلوا کمی خشک می باشد و همچنین شیرینی کمتری نسبت به باقلواهای دیگر دارد و این محصول دارای عمر بیشتری می باشد، در نتیجه وقت  شما آن را خریداری می کنید در طول سفر خراب نخواهد شد.

باقلوا شکلاتی نوع دیگری از این محصول بوده که از شکلات پر شده است، بنابراین اگر شما دوستدار شکلات هستید می توانید این طعم را برای خود خریداری کنید.

نوع دیگری از این باقلوا تکه ای می‌باشد که یک باقلوای بسیار معروف و شناخته شده بوده که خمیر آن مخصوص می باشد که در داخل آن از مغزهای گردو و پسته استفاده می کنند و یکی از پرفروش ترین ها به شمار می آید.

عاشق سفر به ترکیه هستید حتما مقاله کوشی آداسی ررا نیز دنبال نمایید

راهنمای خرید بهترین سوغاتی های استانبول

بهترین سوغاتی های استانبول بسیار زیاد می باشد و ما در اینجا تنها به برخی از آنها اشاره نمودیم تا اطلاعات شما در این زمینه کامل و جامع گردد و بر حسب آن بتوانید خرید بسیار خوب و رضایت بخش را برای خود و دوستانتان به همراه داشته باشید. وقتی شما این محصول را خریداری می کنید حتما باید یک سری نکات را رعایت کنید تا بتوانید یک خرید باکیفیت داشته باشید.

مهم ترین مسئله در خرید سوغاتی های استانبول داشتن بسته‌بندی‌های بسیار مناسب و استاندارد می باشد و همچنین باید دارای مجوز بهداشت نیز باشد که همه این موارد به خوبی بر روی محصول درج شده است و شما می‌توانید آن را مشاهده و بعد از بررسی کامل محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

سوغاتی‌های ارزان استانبول

هنر های دستی که شامل ظروف مسی، شیشه ای و خیلی از موارد دیگر می باشند از سوغاتی های استانبول به شمار می آیند که این محصول در استانبول به راحتی یافت می‌شود و به قدری زیبا و خاص می باشد که شما دوست دارید آن را به عنوان هدیه به دوستان خود خریداری کنید که رنگ آبی آن یکی از پرطرفدارترین به شمار می‌آید.

چای اصیل ترکیه یکی از بهترین و خوش طعم ترین ها به شمار می آید که شما وقتی به این شهر سفر می کنید قهوه خانه های مختلفی را خواهید دید که در آنجا از این چای ها برای پذیرایی از مهمان های خود استفاده می کنند و مردمان ترکیه به چای خانه ها به عنوان مکانی برای تبادل می روند و در آنجا به گفتگو می پردازند. این محصول دارای طعم هایی مانند چای سیب، چای گل رز،چای انار،چای گل صدف و خیلی از موارد دیگر می باشد و علاوه بر آن قیمت بسیار ارزان و مناسبی دارد که شما به راحتی میتوانید انبوه زیادی از آن را خریداری کنید و با خود ببرید.

سنگ چشم نظر که در بیشتر مکان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد نیز یکی از سوغاتی های ارزان به شمار می‌آید و وقتی شما حتی به یک مغازه کوچک در این شهر مراجعه می کنید شاهد استفاده نمودن از این محصول خواهید بود و مردم استانبول از این چشم نظر ها برای دوری از افکار منفی و چشم بد اطرافیان نسبت به خود استفاده می کنند، به همین منظور آن را در خانه و محل کارشان نصب می‌کنند. چشم نظر ها دارای سنگ ها و رنگ های گوناگون نیز می باشند.

بهترین سوغات استانبول چیست ؟

برای افرادی که به این استانبول سفر می کنند شاید این سوال در ذهن آنها به وجود بیاید که بهترین سوغات استانبول چیست و ما در اینجا باید به این موضوع اشاره کنیم که قهوه ترک یکی از معروف ترین و بهترین سوغات به شمار می‌آید، زیرا این قهوه ها دارای شهرت جهانی می باشند و در صورتی که خود به فرد نیز علاقه بسیار زیادی به قهوه داشته باشد ما خرید قهوه را پیشنهاد می کنیم.

 اگر شما این محصول را از ترکیه خریداری می‌کنید بهتر است که ظرف مخصوص آن را نیز به همراه داشته باشید. برای تهیه قهوه شما باید از قهوه ساز مخصوص استفاده کنید که این قهوه ساز ها از جنس مس می باشند که شما می توانید آن را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

یکی دیگر از بهترین سوغاتی های استانبول، لباس‌ می‌باشد که دارای جنس های بسیار خوبی هستند، به گونه‌ای که جنس پوشاک در ترکیه بسیار معروف و شناخته شده می باشد. به همین منظور وقتی به بازار فروش مراجعه می کنید قطعاً از پوشاک استقبال خواهید نمود که دارای طرح و رنگ های مختلفی می باشند که هم برای خانم ها و آقایان بوده و شما می توانید هر کدام از آنها را با توجه به سایز مورد نظر خود خریداری کنید.

اگر مایل به سفر به استانبول هستید حتما مقاله تور استانبول را دنبال نمایید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید