گشت وگذاری در خیابان های معروف استانبول

خیابان های معروف استانبول

خیابان های معروف استانبول را می‌توان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این کشور به حساب آورد. کشور ترکیه یک کشور اوراسیایی شناخته شده است. جمعیت این کشور حدود ۸۲ میلیون نفر است که به دریاهای مختلفی راه دارد همین مسئله باعث شده این کشور بسیار سرسبز و خوش آب و هوا باشد. خالی از لطف نیست هر گردشگر یا توریست قبل از سفر به این کشور مطالبی در رابطه با این خیابان‌های شلوغ، پرجمعیت بداند. در این کشور خیابان‌های معروفی وجود دارند که در این مقاله با شش مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم مانند خیابان‌های فرانسوی، تشویقیه، استقلال، سرداراکرم، اورتاکوی و بهاریه.

در این مکان‌ها می‌توانیم علاوه بر پاساژها، مراکز خرید بزرگ و کوچک و رستوران‌های متفاوت گران قیمت و ارزان قیمت را مشاهده کنیم. این خیابان‌ها برای کشور ترکیه ارزش بسیاری دارد چون در بعضی قسمت‌های این شهر علاوه بر تجاری بودن ارزش تاریخی هم دارد.

گردشگرانی که قصد مسافرت به این کشور را دارند می‌توانند با مراجعه به وبسایت مجموعه‌ی ما از خدمات بی نظیر در رابطه با اخذ سریع و راحت انواع ویزاها و برگزاری تورهای باکیفیت با مدت زمان مختلف اطلاع کسب نمایند. ما تلاش می‌کنیم از بوجود آمدن و تحمیل هزینه‌های اضافی برای گردشگران بکاهیم. شما می‌توانید با یک هزینه بسیار مناسب به کشورهای مختلف دنیا سفر نمایید و از مسافرت خود نهایت لذت را ببرید.

اخذ ویزای شینگن

اگر قصد دریافت ویزای شینگن را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن را دنبال بکنید.

خیابان فرانسوی

خیابان های معروف استانبول خیابان فرانسوی شهر استانبول، در وهله‌ی اول ذهن انسان را درگیر این مسئله می‌کند که در وسط یک شهر ترک، نام فرانسه کمی عجیب باشد جالب است بدانید در کشور فرانسه هم خیابانی به نام استانبول نام گذاری شده است. این یک تعامل بین کشورها است که خیابان‌هایی هم نام کشور متقابل داشته باشند. خیابان فرانسه یک خیابانی است که در آن به راحتی می‌توان فرهنگ و آداب و رسوم کشور فرانسه را به وفور در آن مشاهده کرد. در محوطه‌ی داخل این خیابان، ساختمان‌هایی ساخته شده که شما را به یاد کشور فرانسه می‌اندازد. این خیابان در انتهای خیابان دیگری به نام استقلال قرار دارد و تقریبا بعد از عبور از یک سطح شیب دار و باریک وارد محله‌ای می‌شوید که دارای ساختمان‌های بسیار بلند با مغازه‌های بسیار زیبا است.

مساحت این خیابان بالغ بر ۹ هزار متر مربع می‌باشد. روزانه چیزی حدود شش هزار نفر بازدید کننده از سراسر دنیا از این کشور زیبا و این خیابان بازدید می‌کنند. نام قدیمی این خیابان، الجزایر نام داشته است.

جالب است بدانید تمامی وسایل استفاده شده مانند انواع لامپ‌های پیاده‌رو، سنگ‌های کف خیابان و پیاده‌روها از کشور فرانسه به این خیابان انتقال داده شده است. این محله از شهر استانبول دارای جاذبه‌های بسیاری مانند موسیقی‌های خیابانی‌ و آثار هنری بسیار زیبا می‌باشد.

به طور کلی این محله را می‌توان یک مرکز فرهنگی و هنری بسیار پیشرفته معرفی کرد. لذت پیاده روی و قدم زدن در این خیابان وصف ناپذیر است. در این محله نمایشگاهایی به صورت هفتگی بر پا می‌شود. رستوران‌هایی در این خیابان بزرگ وجود دارند که هر گردشگری را وسوسه خوردن غذا می‌کند. وقتی پا به داخل این خیابان می‌گذارید افراد زیادی هستند که با صدای بسیار بلند میهمانان را به صرف غذا خوردن دعوت می‌کنند. در نزدیکی این خیابان میدان تکسیم یا آزادی وجود دارد.

تر ارزان اروپا

برای دریافت تور ارزان اروپا میتوانید مقاله تور ارزان اروپا را دنبال بکنید.

خیابان فرانسوی

خیابان تشویقیه

خیابان های معروف استانبول خیابان تشویقیه را می‌توان یکی دیگر از جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری عنوان نمود. این خیابان در نزدیکی محله‌ی عبدی ایپکچی جای گرفته است. این خیابان را می‌توان مکانی برای خرید کردن معقولانه معرفی نمود که درآن انواع برندهای ترک را در مراکز خرید بزرگ و کوچک پیدا می‌کنید.

در این محله می‌توانید اجناسی با قیمت و برند متوسط خریداری کنید. عموما مارک‌هایی مانند کوتون _ رومن از بهترین‌های این خیابان هستند. این خیابان یکی از محله‌های منطقه‌ی نیشان تاشی است این محله را می‌توان یک محله‌ی مرفه نشین و موفق بیان نمود. این خیابان طی چند سال اخیر دچار تغییرات شهری مانند اضافه شدن ساختمان‌های تجاری، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها شده است. جالب است بدانید در شهر استاتبول این خیابان به نام تکویشیه تلفظ می‌شود. در داخل این محله یک مسجد تاریخی وجود دارد که تاریخ آن به زمان سلطان عبدالمجید اول باز می‌گردد و به سبک نئوباروک ساخته شده است. نمای این ساختمان به شکل و سبک اروپایی می‌باشد و دارای ستون‌های بسیار بزرگ و عظیم می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده در این محله یک گل فروشی بسیار محبوب با مجله‌ی معروف است که مشتریان پرطرفداری چون نوعروسان و بانوان جوان دارد که گل‌هایشان را بسیار زیبا با روبان‌های جذاب و خوشرنگ تزئین و به مشتریان عرضه می‌کنند.

اگر بخواهیم مورد دیگر از این خیابان که برای گردشگر جذاب باشد بیان کنیم یک کافه را می‌توان نام برد به نام کافه افندی که در اواخر هفته‌ بسیار پررونق و شلوغ است. در این کافه انواع نوشیدنی‌ها برای مشتریان سرو می‌شود. علاوه بر این در این کافه می‌توانید صدای دلنشین موسیقی جاز را بشنوید و لذت ببرید که به صورت زنده اجرا می‌شود.

اگر قصد سفر به ترکیه دارید میتوانید مقاله تور ارزان ترکیه را دنبال بکنید.

خیابان تشویقیه

خیابان استقلال

خیابان های معروف استانبول خیابان استقلال یکی از خیابان‌هایی است که تقریبا در محله اروپایی شهر استانبول قرار دارد. این خیابان برای توریست‌ها و گردشگران شناخته شده است چراکه این خیابان دارای فروشگاه‌های بسیار بزرگ و مراکز خرید بزرگ و کوچک با اجناس لوکس می‌باشد.

در محله‌ی استقلال می‌توانید انواع اجناس آنتیک و گران‌بها را خریداری کنید. روزانه گردشگران و شهروندان ترکیه‌ای از این خیابان بسیار دیدن می‌کنند. رستوران‌های بسیار معروف و محبوبی در این بخش از شهر استانبول قرار دارد که غذاهایی از جمله کباب ترکی که یک غذای پرطرفدار و معروف کشور ترکیه است را طبخ و با بهترین کیفیت به گردشگران و مشتریان عرضه می‌کنند.

علاوه براین در این خیابان می‌توان غذاهایی با کیفیت و قیمت ارزان خریداری کرد و از قطار تراموای توریستی بازدید کرده و حتی سوار این قطار شد و ازبناهای تاریخی که از میدان تکسیم تا میدان تونل است لذت برد.

نکته‌ی قابل توجه در رابطه با این قطار این است که این قطار بعد از متروی لندن از قدیمی‌ترین‌ها است، پس سوار شدن و گردش با این قطار بسیار لذت‌بخش و به یاد ماندنی خواهد بود. در این خیابان مغازه‌هایی با رنگ‌های زیبای صورتی و قرمز را می‌توانید مشاهده کنید که بسیار رنگارنگ و چشم نواز است. علاوه بر این به تماشای نمایش‌های خیابانی بنشینید. از این خیابان به راحتی می‌توانید به برج معروف گالاتا دسترسی داشته باشید.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله تور لحظه آخری آنتالیا را دنبال بکنید.

خیابان استقلال

خیابان سردار اکرم

خیابان های معروف استانبول خیابان سردار اکرم محله‌ی بسیار معروف و محبوب برای گردشگران است. دراین خیابان می‌توان انواع لباس‌های زنانه و مردانه را از بوتیک‌های شیک و جذاب خریداری کرد. اگر قصد خریدن سوغاتی برای عزیزانتان را دارید این خیابان یک گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. علاوه براین می‌توانید از فروشگاه‌های صنایع دستی و مغازه‌هایی که انواع محصولات ترکی و عتیقه‌جات را عرضه می‌کنند خرید کنید و در این خیابان قدم بزنید و از مغازه‌های رنگارنگ لذت ببرید. اگر هوس کردید برای رفع خستگی کمی استراحت کنید و قهوه‌ای سرو کنید می‌توانید به کافه مروا مراجعه کنید. از قهوه‌های بی نظیر و کیک‌های شکلاتی خانگی این کافه لذت برده و سرحال شوید.

خیابان سردار اکرم یکی از مهم‌‌ترین محله‌‌های خرید در استانبول می‌باشد که در آن فروشگاه‌های اصیل ترکیه‌ای قرار گرفته‌اند. هنگامی که در روی سنگ فرش‌های این خیابان قدم می‌زنید متوجه این مسئله خواهید شد که اثری از مارک‌ها و برندهای آنتیک دنیا وجود ندارد و عرضه نمی‌شود. تمامی محصولات این خیابان اعم از انواع پوشاک و عتیقه‌جات تولید کشور ترکیه بوده و کاملا اصیل است. شما مسافران و گردشگران عزیز می‌توانید با اعتماد به مجموعه‌ی ما از تمامی این جاذبه‌های کشور ترکیه و شهرهای آن بازدید نموده و یک سفر خاطره انگیز و به یاد ماندنی را تجربه کنید.

برای سفر به استانبول شما میتوانید مقاله تور ارزان استانبول را دنبال بکنید.

خیابان سردار اکرم

خیابان اورتاکوی

خیابان های معروف استانبول خیابان اورتاکوی یکی از شلوغ ترین و معروف ترین محله‌های استانبول است و با محله‌ی بشیکتاش و بسفر همجوار است و تقریبا در منطقه‌ی اروپایی ترکیه واقع شده است و در زیر پل بسفر قرار دارد. جالب است بدانید اورتاکوی در لغت ترکی به معنای روستا و آبادی نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است که در وسط قرار دارد.

اورتاکوی در زمان پادشاهان عثمانی یک روستای کوچک برای ماهیگیری بوده است چون این محله در میان تنگه و کانال آبی قرار دارد و مکانی بسیار مناسب برای شاهان عثمانی بوده است. این محله شب‌های بسیار زیبا و شلوغی دارد و یک مکان پر جنب و جوش برای اهالی شهر استانبول و گردشگران خارجی می‌باشد. این مکان دارای کلوپ‌های سرگرمی، کافه، رستوران و مغازه‌هایی برای خرید سوغاتی می‌باشد. در این محله شما می‌توانید یک غذای محلی به نام کومپیر را سرو کنید که در ترکیه بسیار معروف است که همان سیب زمینی کبابی شکم پر است.

خیابان اورتاکوی با جای دادن مسجد زیبا و قدیمی در خود به یک مکان تاریخی تبدیل شده است. گردشگران می‌توانند در این مکان پیاده‌روی کنند و در کافه و رستوران‌های ساحلی چای و قهوه بنوشند. در صورت تمایل می‌توانید از مسجد زیبای این محله بازدید کنید.

نام این مسجد مجیدیه است که به دست یک معمار آمریکایی ساخته شده است. از دیگر مکان‌های معروف در این خیابان می‌توان به کلیساهای زیبای این محله اشاره کرد که تاریخچه‌ی آن به دوران بیزانس تعلق دارد و درب آن به روی گردشگران باز است. اورتاکوی خیابان اصلی شهر است که در آن فواره و آبنمای داماد ابراهیم پاشا قرار دارد. در این محله افراد ثروتمند، مشهور و با سطح بالا زندگی می‌کنند. دراین مکان کلاب سورتیه‌ای وجود دارد که دارای کارکنان بسیار صمیمی و مهربان است که غذاهای طبخ شده‌ی ایتالیایی آن بی نظیر است. در کل، دور این خیابان معروف و زیبا، رستوران‌های معروف، هتل‌های زیبا، مکان تاریخی و مذهبی گرد هم جمع شده و یک مکان خوش آب و هوا با یک دریاچه‌ی زیبا را بوجود آورده است که ارزش گذاشتن وقت برای گشت و گزار تا ساعت‌های طولانی را دارا می‌باشد.

خیابان اورتاکوی

خیابان بهاریه

خیابان های معروف استانبول خیابان بهاریه یکی دیگر از خیابان‌های معروف و مشهور شهر استانبول است که در محلی به نام کادیکوی که تقریبا آسیایی بشمار می‌آید قرار گرفته است و محله‌ی کادیکوی در بین شهروندان ترکی بسیار مشهور برای خرید کردن می‌باشد.

معماری این خیابان بر گرفته از گذشته و قدیم می‌باشد و مکانی بسیار مناسب برای خرید اهالی استانبول است. معمولا افراد با طبقه‌ی متوسط و نوجوانان کشور ترکیه برای خرید به این خیابان مراجعه می‌کنند. در خیابان‌های فرعی و پشتی این محله می‌توانید انواع لباس‌های زیر، کیف و های گوناگون ، زنانه و مردانه راخریداری کرده و علاوه براین می‌توانید کفش و انواع جواهرات را در این خیابان به بهترین قیمت تهیه کنید.

در طول مسیر این خیابان می‌توانید از نوار ساحلی که در منطقه‌ی مودا قرار دارد بازدید کنید. این خیابان دیدنی‌های زیادی برای بازدید و تفرج دارد، مانند گاو نر برنزی بزرگ. هنگامی که این خیابان را سیر می‌کنید مغازه‌های بزرگ و کوچک هنرمندان استانبولی را مشاهده می‌کنید که در انواع محصولات از جمله هنرهای دستی، انواع تابلوهای نقاشی، مجمسمه‌های زیبا و جواهرات فوق‌العاده عرضه می‌شود.

یکی دیگر از جاذبه‌های این خیابان ساختمان اپرای استانبول است که چیزی حدود ۵۰۰ نفر را می‌تواند در خود جای دهد. تاریخچه‌ی ساخت این ساختمان به سال ۱۹۲۴ برمی‌گردد که چندین بار مرمت و باز سازی شده است و در آن انواع مراسم، جشن‌ها و برنامه‌های موسیقی و رقص باله برگزار می‌شود که دیدن این مراسمات بسیار دیدنی و جذاب خواهد بود.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید